… narzędzi i metod działania dla szpitali i placówek medycznych.
Akcja została skierowana do młodych naukowców, studentów i innowacyjnych przedsiębiorców chcących wykorzystać swoją wiedzę i doświadczenie, aby realnie wesprzeć polską służbę zdrowia w walce z epidemią koronawirusa. Głównym celem inicjatywy jest opracowanie przez uczestników rozwiązań do szybkiego wdrożenia, które będą w stanie efektywnie wspierać pracę lekarzy i pielęgniarek. Narzędzia, nad których stworzeniem będą pracować uczestnicy akcji, mają odpowiedzieć na zapotrzebowanie zgłoszone przez sam personel medyczny. Na liście najpilniejszych potrzeb stworzonej przez medyków znalazły się między innymi: uproszczony respirator, narzędzie do masowej terapii tlenowej, lepszy system nagłośnienia dla kombinezonów ochronnych czy innowacyjny sposób zabezpieczania karetek pogotowia – to podstawowe rozwiązania, bez których skuteczna, długofalowa walka z epidemią będzie niemal niemożliwa.
Zobacz również
– Naszym celem jest wypracowanie, w ramach tzw. community science prostych i efektywnych narzędzi walki z pandemią, na których samodzielne stworzenie medycy nie mają szans ze względu na brak wiedzy technicznej i zasobów. Wierzymy, że młodzi inżynierowie, innowacyjne firmy oraz studenci uczelni technicznych zaangażują się w akcję i zaproponują rozwiązania będące odpowiedzią na te najbardziej pilne potrzeby służby zdrowia w tak trudnym dla niej czasie – mówi Jakub Ryzenko z Centrum Informacji Kryzysowej CBK PAN, współorganizatora akcji.
Na akcję składają się dwa etapy. Pierwszym z nich jest trwająca rejestracja zainteresowanych uczestników na stronie internetowej www.covidchallenge.pl i zebranie od nich pomysłów na rozwiązanie jednego lub więcej problemów z bazy. Drugi to tzw. Giełda Pomysłów. Trafią na nią najlepiej rokujące rozwiązania, które na giełdzie będą promowane i zaprezentowane docelowym użytkownikom oraz podmiotom mogącym zapewnić wsparcie w ich realizacji. Organizatorzy zakładają też wsparcie dla najbardziej obiecujących pomysłów w dotarciu do decydentów oraz pozyskaniu funduszy na realizację prototypów tak, aby zaproponowane rozwiązania mogły realnie trafić do potrzebujących jednostek medycznych w jak najkrótszym czasie.
Akcja realizowana jest przez Planet Partners pro bono. Firma na co dzień działa w sektorze nowych technologii i nauki, między innymi wspierając komunikację prestiżowych zawodów robotycznych ERC. W inicjatywie Covid Challenge odpowiada za koordynację projektu i jego komunikację w mediach oraz mediach społecznościowych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
– Istotne jest, że Covid Challenge to nie zwykły konkurs, ale akcja wspierająca faktyczną walkę o życie ludzi. Chcemy, żeby to wyzwanie było narzędziem, dzięki któremu innowacje mogą zostać nakierowane na realne potrzeby. To apel o pomoc – poszukujemy innowatorów dla wsparcia praktyków – mówi Łukasz Wilczyński z Planet Partners.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Od momentu rozpoczęcia akcji w piątek 27 marca, do udziału zgłosiło się już ponad 30 chętnych. Największym zainteresowaniem uczestników cieszą się rozwiązania dotyczące maseczek ochronnych z wydajnymi filtrami, a na drugim miejscu plasują się systemy monitorowania stanu pacjentów na dużą skalę.
Pierwszymi partnerami merytorycznymi akcji zostali: Zakład Medycyny Katastrof i Pomocy Doraźnej UJCM oraz Medyczny Zespół Ratunkowy PCPM. Więcej informacji o inicjatywie można znaleźć na stronie www.covidchallenge.pl.