Semoni Media Intelligence ma tę przewagę nad tradycyjnymi systemami do monitorowania internetu, że automatycznie dokonuje analizy sentymentu na poziomie fraz i słów. Dzięki zaawansowanym algorytmom sztucznej inteligencji i narzędziom przetwarzania języka naturalnego opracowanym przez założycieli – naukowców z Instytutu Podstaw Informatyki Polskiej Akademii Nauk – w czasie rzeczywistym analizuje opinie, komentarze i wypowiedzi, jakie pojawiają się w publicznych zasobach internetu. Identyfikuje konkretne słowa i frazy nacechowane emocjonalnie, nadaje im atrybuty: „pozytywny/negatywny”. Wskazuje również kontekst, w jakim marka pojawia się w tych wypowiedziach: nadaje tagi semantyczne i automatycznie przyporządkowuje wyniki do kategorii.
– Dzięki naszemu innowacyjnemu podejściu do analityki tekstów w internecie marketerzy, analitycy biznesowi, eksperci zarządzający wizerunkiem marki czy relacjami z klientami otrzymują dostęp do unikatowych danych, które do tej pory były poza zasięgiem standardowych systemów do monitoringu internetu i nie podlegały analizie. Dzięki temu będą wiedzieli nie tylko, jak często i w jakich kanałach internauci mówią o marce czy produkcie i jaki jest ogólny sentyment wypowiedzi. Semoni da im przede wszystkim wiedzę, co dokładnie użytkownicy mówią, jakie cechy produktu oceniają i jakich słów używają – bez konieczności czytania wszystkich wypowiedzi – mówi dr Dariusz Czerski, CEO Semoni i adiunkt w Zakładzie Sztucznej Inteligencji Instytutu Podstaw Informatyki PAN.
Zobacz również
Informacje pozyskane dzięki Semoni z pogłębionej analityki tekstów internetowych pozwalają na dotarcie do głębokich insightów konsumenckich. W ten sposób można łatwo i szybko poznać rzeczywiste potrzeby i opinie użytkowników, a także np. ograniczyć etap badań fokusowych, co dla firmy oznacza oszczędność czasu i pieniędzy.
Semoni nie poprzestaje na analityce tekstów. W kolejnych krokach planuje stworzenie algorytmów do monitorowania obrazów oraz analizy wypowiedzi w formie audio-wideo, aby umożliwić efektywną analizę pozostałych pozatekstowych warstw komunikacji. Na ten cel start-up pozyskał właśnie grant na innowacje od Narodowego Centrum Badań i Rozwoju.
Do konkursu Start-up Challenge 2020 podczas katowickiego European Tech and Start-up Days (3-4 września 2020 r., Katowice) zgłoszonych zostało prawie 250 młodych firm. Jury wybrało 100 z nich w 6 kategoriach: Business Processes, Client&Lifestyle, Environment, Health&Biotechnology, New Industry, Tradition&Modernity. Platforma Semoni do analityki tekstów w internecie i mediach społecznościowych znalazła się wśród 17 najciekawszych rozwiązań w kategorii Business Processes.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing