Z raportu wynika, że zaledwie 46% przebadanych przedsiębiorców dobrze zna to rozwiązanie. Aż 29% respondentów nigdy o platformach B2B nie słyszało, pozostali systemy znają, ale dokładnych informacji na ich temat nie posiadają. Poziom wiedzy przekłada się także na liczbę wdrożeń platform w firmach – zaledwie 21% przebadanych przedsiębiorstw zadeklarowało posiadanie i stosowanie rozwiązania.
Optymistycznie brzmią prognozy dotyczące potencjalnych wdrożeń – aż 55% ankietowanych rozważa lub deklaruje w najbliższym czasie inwestycję w platformę.
Zobacz również
Wśród najczęściej wymienianych powodów, dla których respondenci do tej pory nie zdecydowali się na rozwiązanie, znalazły się: niedostateczna znajomość oraz oszczędność pieniędzy. Co ciekawe, zaledwie 5% ankietowanych obawiało się oporu ze strony kontrahentów.
Mniej optymistycznie prezentują się wyniki raportu w zakresie świadomości przedsiębiorców odnośnie oczekiwań ich partnerów biznesowych. Aż 44% ankietowanych nie ma pojęcia czego jego kontrahenci oczekują i czy byliby skłonni współpracować za pośrednictwem platform B2B.
Najbardziej pożądane przez przedsiębiorców korzyści z wdrożenia platformy B2B to: możliwość kontrolowania stanów magazynowych, obniżenie kosztów prowadzenia transakcji, zarządzanie dokumentami sprzedażowymi i oszczędność czasu.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Bardzo pozytywny pozostaje także wynik korzyści odnotowanych przez osoby, które używają już platformy. W pełni pokrywają się one z oczekiwaniami osób, które jej jeszcze nie posiadają.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Równie pozytywnie nastrajają wyniki badania poziomu zadowolenia użytkowników platformy – 55% osób zadeklarowało odpowiedzi „bardzo zadowolony” lub „raczej zadowolony”. Zaledwie 1% ankietowanych wyraża zupełne niezadowolenie z wdrożenia.