Płatności zbliżeniowe BLIK to nowe rozwiązanie, które jest stopniowo udostępnianie jego użytkownikom. Do realizacji tych płatności nie jest potrzebna karta płatnicza, ani nie trzeba logować się do aplikacji banku – wystarczy jedynie odblokować smartfon (wyposażony w NFC) i przyłożyć go do terminala.
– Aplikacja Alior Mobile ma wspierać naszych klientów w ich codziennym życiu, dlatego stale rozwijamy jej możliwości. Ścisła współpraca Alior Banku z Huawei i obecność aplikacji w AppGallery pozwala poznać nasze produkty i usługi coraz większej liczbie użytkowników smartfonów. To właśnie z myślą o nich chcemy zapewniać w aplikacji Alior Mobile wygodny dostęp do produktów finansowych, również tych pozabankowych, takich jak kupowanie biletów komunikacji miejskiej, opłacanie parkowania czy automatyczne płatności za przejazd przez bramki na autostradach, a teraz także dostęp do płatności zbliżeniowych BLIK – mówi Michał Targoński, dyrektor Działu Systemów Digital w Alior Banku.
Zobacz również
Aplikacja Alior Banku – Alior Mobile – dostępna jest w AppGallery od grudnia zeszłego roku, a zintegrowana z usługami Huawei została pod koniec września bieżącego roku. Od tego momentu użytkownicy najnowszych smartfonów marki z Huawei Mobile Services mogą korzystać z funkcji Alior Mobile. Smartfony zintegrowane z HMS to najnowszy fotograficzny smartfon Huawei nova 9, a także Mate 40 i Mate 40 Pro, telefony z serii P40 oraz Y – Y6p i Y5p, P smart 2021, smartfony z serii Mate 30, a także innowacyjny, składany smartfon Mate Xs.
Celem Alior Banku jest stały rozwój aplikacji mobilnej, wyjście poza ramy bankowości i stworzenie w niej ekosystemu usług pozabankowych, z których klient będzie mógł wygodnie korzystać o każdej porze, bez względu na to, gdzie się znajduje. Dlatego w Alior Mobile sukcesywnie dodawane są kolejne rozwiązania własne oraz partnerów zewnętrznych, dzięki którym aplikacja Alior Mobile zyskuje nowych użytkowników. Na koniec III kwartału 2021 roku ich liczba wynosiła już 704 tys., co oznacza wzrost o 20 proc. r/r.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce