W stale rozrastających się miastach coraz częściej brakuje terenów zielonych i miejsc na zabawę dla dzieci. Wyraźne STOP tej sytuacji postanowiła powiedzieć firma OMO, producent produktów do prania należący do grupy Unilever. Tak powstała inicjatywa „Play Is Outside”, w ramach której billboardy na tureckich ulicach zostały wyposażone m.in. w bramki piłkarskie, kosze do koszykówki i zjeżdżalnie.
W ten sposób w trzech dzielnicach Stambułu pojawiły się nowe przestrzenie, w których najmłodsi mieszkańcy mogą spędzać wolny czas na świeżym powietrzu. Kampania i hasło „Play Is Outside” są zbieżne z filozofią OMO: „Brud jest dobry”, która zachęca użytkowników do zabaw i aktywności na łonie natury.
Zobacz również
– Jako dorośli często myślimy, że nie możemy znaleźć czasu ani miejsca na zabawę na zewnątrz i zachęcamy dzieci do robienia tego samego w życiu miejskim. Ale zabawa jest również aktem twórczym. Dzięki tej kreatywności możemy stworzyć przestrzeń do zabawy i sportu w nieoczekiwanych miejscach i momentach. Zapraszamy wszystkie dzieci i dorosłych do uprawiania sportu na naszych billboardach – wyjaśnia Alper Capar, dyrektor ds. marketingu kategorii Home Care w Unilever Turcja.





Przedstawiciel tureckiego oddziału Unilever podkreśla również, że głównym celem kampanii „Play Is Outside” jest zwrócenie uwagi społeczeństwa na to, jak mało czasu najmłodsi spędzają dziś na dworze. Jak zauważa Capar, większość dzieci i młodzieży spędza dziś na zewnątrz mniej czasu niż więźniowie w niektórych zakładach karnych o podwyższonym rygorze.
Playbook NM #2: Cross-border e-commerce. Dołącz do gry! [ZAPOWIEDŹ]
Kampania OMO „Play Is Outside”, wykorzystująca istniejącą już reklamę outdoorową do stworzenia kreatywnej przestrzeni dla dzieci, będzie obecna na tureckich ulicach jeszcze tylko do 15 marca br. Jej twórcy i pomysłodawcy wierzą jednak, że okaże się ona inspiracją dla kolejnych marek.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Zdjęcia: Creapills
PS Użyteczna reklama w inteligentnych miastach