Wygląda na to, że TikTok ma nowego króla, a raczej… Misia. Osiem miesięcy wystarczyło, żeby marka swoim pluszowym pazurem przełamała wszystkie bariery i stała się najchętniej lajkowanym kontem spośród polskich telekomów. A poprzeczka ustawiona była naprawdę wysoko.
Od zera do…bohatera?
Nowa strategia zakładała dostosowanie komunikacji do obecnych oczekiwań młodych. Miś w nowej odsłonie oraz tworzenie contentu w sposób charakterystyczny nie dla marek, a dla twórców sprawiły, że Plush wyprzedził w polubieniach całą działającą na TikToku od kilku lat konkurencję. Od października 2024 roku Plush nieustannie zaskakiwał, zapraszając do współpracy:
Zobacz również
- gościa od najbardziej znanej stopy w Polsce – Łatwoganga,
- nic-nie-mówiącą Dodę,
- wieczną Edytę Górniak
- oraz Hanię Turnau wraz z pewnym pazernym zwierzakiem z Krupówek.
Do tego reaktywował z grupą teatralną Mumio kultowe Kopytko, przepędził z posesji jedzącego kebaba Książula, a Zoja Skubis wspięła się na Mount Everest w Plushowym kombinezonie. Efekty? W ciągu kilku miesięcy Plush zdobył największe zaangażowanie w kategorii telco i realną zmianę percepcji marki, które w połączeniu z nową ofertą przełożyły się na 55% wzrost sprzedaży.
To przykład, że z odważną, ale jednocześnie przemyślaną strategią i dobrym wykonaniem, można osiągnąć więcej, niż tylko zasięg w social mediach. Można przywrócić marce znaczenie i dać jej nowe życie.
– Długo zastanawialiśmy się co zrobić z Plushem, który lata swojej świetności miał już dawno za sobą i w żadnym punkcie swojego marketing-mixu nie pasował do oczekiwań, które wobec swoich ulubionych marek ma obecne młode pokolenie. Dzięki odważnym decyzjom błyskawicznie zbudowaliśmy ogromne zaangażowanie. Jednocześnie udaje nam się sprytnie przemycać komunikaty ofertowe – mówi Paweł Lewandowski, Head of Plush.
Czy fundacja „Dzieci Są z Nami” oswaja sharenting? [OPINIE]
– Nikt nie lubi oglądać reklam. Aby naprawdę angażować odbiorców, trzeba tworzyć treści, które naturalnie wpisują się w ich feed. Plush w bardzo krótkim czasie stał się naturalną częścią TikToka – i co najważniejsze, przełożyło się to na wzrost sprzedaży i lepsze postrzeganie marki – dodaje Filip Połoska, Head of Communication and Content Plush.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Działania Plusha były regularnie zauważane przez media i zostały wyróżnione na stronie TikToka jako jeden z najlepszych przykładów biznesowego wykorzystania platformy na świecie.
Zespół Plush współtworzy komunikację i działania marketingowe wspólnie z agencją CRB.agency, która prowadzi social media i produkuje content. Agencja FormUp natomiast wspiera markę w działaniach digital – od kreacji i kampanii mediowych, po realizację celów.
Zdjęcie główne: mat. pras.