Pluxee tworzy nową kategorię produktową kart na przyjemności, które mogą być wykorzystane przez użytkowników: pracowników, klientów i nagrodzonych.
– Naszym celem strategicznym jest zrewolucjonizowanie rynku benefitów oraz narzędzi zwiększających sprzedaż. Chcemy tego dokonać, rozwijając się w kierunku cyfrowości i nowoczesnych usług płatniczych. Dla naszych odbiorców tworzymy zupełnie nową kategorię produktową kart na przyjemności – mówi Karol Kamas, Chief Marketing Officer, członek zarządu Pluxee Polska.
Zobacz również
Pozycjonowanie: Przyjemności codzienności
Idea stojąca za Pluxee to hasło: przyjemności codzienności. Co to znaczy? Brand stworzył zupełnie nową kategorię kart na przyjemności, czyli kart z ekstra środkami, które użytkownik wydaje na to, co chce, a nie, to co musi. To mocne pozycjonowanie marki, które przybliża ją do odbiorcy i jego potrzeb.
Z badań przeprowadzonych przez Pluxee wynika, że środki, które dostajemy od pracodawcy jako benefit czy też jako nagroda w akcjach wsparcia sprzedaży w formie przelewu na konto, zazwyczaj przeznaczamy na codzienne, konieczne wydatki. Zachodzi proces tzw. księgowania mentalnego. Podobnie jak w księgowości, w umyśle człowieka tworzą się osobne „mentalne konta” – szufladki, w których umieszczamy wydatki i przychody. W efekcie w budżetach domowych nie mamy przestrzeni na własne przyjemności.
– Pluxee wypełnia tę lukę i wprowadza w życie polskiego odbiorcy małe, codzienne przyjemności. Kawa w drodze do pracy, relaksujący masaż, weekendowy wypad za miasto, ulubione danie w pobliskiej restauracji – to małe marzenia, które często odkładamy na później, a które budują dobrostan i poczucie szczęścia – mówi Marta Robak, Brand Manager w Pluxee Polska.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Marka wychodzi z założenia, że kluczową wartością jest dla użytkowników wolności wyboru sposobu, miejsca czy czasu realizacji przyjemności. Dlatego kartami Pluxee można zapłacić niemal wszędzie w Polsce, za granicą oraz w Internecie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przyjemność w przyjemnej formie
Bezpośredni i emocjonalny tone of voice jest tego odzwierciedleniem. Optymistyczny vibe, pozytywna energia i uśmiech – to fundamenty strategicznej komunikacji marki. Uwagę przykuwa nowoczesna, energetyczna identyfikacja wizualna, która sama w sobie jest przyjemna w odbiorze – zgodnie z hasłem przewodnim “przyjemności codzienności”.
– W marketingu mówimy często, że “jeśli nie jesteś na krawędzi, zajmujesz za dużo miejsca”. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć zupełnie nową kategorię kart na przyjemności. Chcemy, by nasza marka była blisko ludzi i dla ludzi. Lekka, witalna i pełna codziennych przyjemności. Ma wywoływać uśmiechy, odciążać i pozwolić – w duchu dzisiejszego szybkiego świata – umiejętnie dbać o siebie i swoich bliskich. Stąd nasze hasło: “przyjemności codzienności – Marta Robak, Brand Manager w Pluxee Polska.
Kampania launchująca: przyjemności codzienności
Kampania launchująca Pluxee w Polsce wystartowała 26 września pod hasłem: przyjemności codzienności. Ma na celu zbudowanie świadomości marki i rozpoznawalności w segmencie HR, marketingu i sprzedaży.
Dlaczego Pluxee zdecydowało się na szerokozasięgową i odważną kampanię launchującą nową markę na polskim rynku? Karol Kamas, Chief Marketing Officer Pluxee Polska mówi:
– Rozpoczęliśmy szeroką kampanię marketingową skierowaną zarówno do decydentów B2B, czyli działów HR, marketingu i sprzedaży, jak i do konsumentów – końcowych użytkowników kart na przyjemności Pluxee. Poza działaniami stricte reklamowymi stawiamy na mocny content marketing. Chcemy tworzyć wartościowe treści, dzielić się wiedzą, doświadczeniem, wynikami przeprowadzanych badań. Naszym celem jest z jednej strony inspirowanie, z drugiej – udostępnienie efektywnych narzędzi do rozwoju biznesu.”
Kampania oparta jest o działania wielokanałowe i zakłada wykorzystanie różnorodnych formatów digitalowych: natywnych, statycznych, animowanych, głosowych i filmowych. Bardzo ważne dla powodzenia działań launchujących markę Pluxee było uwzględnienie różnorodnych grup odbiorców, a co za tym idzie – dywersyfikacja treści w zależności od kontekstu, zawodu czy zainteresowań. Dużym wyzwaniem jest też samo brzmienie nazwy marki Pluxee (czyt. plaxi), dlatego ważnym narzędziem jest emisja reklam audio na YouTube i na Spotify.
Działania PR i Media Relations skupiają się na obecności wizerunkowej oraz eksperckiej w mediach szerokozasięgowych oraz branżowych, najważniejszych konferencjach, na których są obecni decydenci B2B i użytkownicy kart oraz rozwijaniu własnych, nowoczesnych kanałów komunikacji z odbiorcami np. webinarów, podcastów i videocastów.
Do współpracy przy tworzeniu nowej marki i kampanii launchującej Pluxee zaprosiło m.in. agencje: Peppermint powered by Quad Graphics (strategia komunikacji, identyfikacja wizualna, tone of voice, kampania launchująca), Green Parrot (kampania marketingowa online), AntGo (kampanie produktowe), Concept PR (PR i relacje z mediami).
Co dalej?
A co po launchu nowej marki? Ważnym celem będzie umacnianie i osadzanie nowej marki na rynku: budowanie świadomości i pożądanego wizerunku. Ambicją biznesową marki jest budowanie zupełnie nowej kategorii kart na przyjemności oraz rozwój technologicznych rozwiązań. A wszystko to w cyfrowej, optymistycznej i… przyjemnej odsłonie.