TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Pluxee – nowy fintech dla marketingu, sprzedaży i HR podbija rynek… przyjemnościami

Pluxee jest nowym fintechowym brandem, skierowanym do marketingu, sprzedaży i HR. Stawia na cyfrowe rozwiązania, głównie w obszarze kart przepłaconych i podarunkowych. To rewolucja na rynku narzędzi zwiększających sprzedaż oraz benefitów pracowniczych.
O autorze
3 min czytania 2023-10-05

Pluxee tworzy nową kategorię produktową kart na przyjemności, które mogą być wykorzystane przez użytkowników: pracowników, klientów i nagrodzonych.

– Naszym celem strategicznym jest zrewolucjonizowanie rynku benefitów oraz narzędzi zwiększających sprzedaż. Chcemy tego dokonać, rozwijając się w kierunku cyfrowości i nowoczesnych usług płatniczych. Dla naszych odbiorców tworzymy zupełnie nową kategorię produktową kart na przyjemności –  mówi Karol Kamas, Chief Marketing Officer, członek zarządu Pluxee Polska.

Pozycjonowanie: Przyjemności codzienności

Idea stojąca za Pluxee to hasło: przyjemności codzienności. Co to znaczy? Brand stworzył zupełnie nową kategorię kart na przyjemności, czyli kart z ekstra środkami, które użytkownik wydaje na to, co chce, a nie, to co musi. To mocne pozycjonowanie marki, które przybliża ją do odbiorcy i jego potrzeb.

Z badań przeprowadzonych przez Pluxee wynika, że środki, które dostajemy od pracodawcy jako benefit czy też jako nagroda w akcjach wsparcia sprzedaży w formie przelewu na konto, zazwyczaj przeznaczamy na codzienne, konieczne wydatki. Zachodzi proces tzw. księgowania mentalnego. Podobnie jak w księgowości, w umyśle człowieka tworzą się osobne „mentalne konta” – szufladki, w których umieszczamy wydatki i przychody. W efekcie w budżetach domowych nie mamy przestrzeni na własne przyjemności.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Pluxee wypełnia tę lukę i wprowadza w życie polskiego odbiorcy małe, codzienne przyjemności. Kawa w drodze do pracy, relaksujący masaż, weekendowy wypad za miasto, ulubione danie w pobliskiej restauracji – to małe marzenia, które często odkładamy na później, a które budują dobrostan i poczucie szczęścia – mówi Marta Robak, Brand Manager w Pluxee Polska. 

Marka wychodzi z założenia, że kluczową wartością jest dla użytkowników wolności wyboru sposobu, miejsca czy czasu realizacji przyjemności. Dlatego kartami Pluxee można zapłacić niemal wszędzie w Polsce, za granicą oraz w Internecie. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Przyjemność w przyjemnej formie

Bezpośredni i emocjonalny tone of voice jest tego odzwierciedleniem. Optymistyczny vibe, pozytywna energia i uśmiech – to fundamenty strategicznej komunikacji marki. Uwagę przykuwa nowoczesna, energetyczna identyfikacja wizualna, która sama w sobie jest przyjemna w odbiorze – zgodnie z hasłem przewodnim “przyjemności codzienności”. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

– W marketingu mówimy często, że “jeśli nie jesteś na krawędzi, zajmujesz za dużo miejsca”. Dlatego zdecydowaliśmy się stworzyć zupełnie nową kategorię kart na przyjemności. Chcemy, by nasza marka była blisko ludzi i dla ludzi. Lekka, witalna i pełna codziennych przyjemności. Ma wywoływać uśmiechy, odciążać i pozwolić – w duchu dzisiejszego szybkiego świata – umiejętnie dbać o siebie i swoich bliskich. Stąd nasze hasło: “przyjemności codzienności – Marta Robak, Brand Manager w Pluxee Polska. 

Kampania launchująca: przyjemności codzienności 

Kampania launchująca Pluxee w Polsce wystartowała 26 września pod hasłem: przyjemności codzienności. Ma na celu zbudowanie świadomości marki i rozpoznawalności w segmencie HR, marketingu i sprzedaży.  

Dlaczego Pluxee zdecydowało się na szerokozasięgową i odważną kampanię launchującą nową markę na polskim rynku? Karol Kamas, Chief Marketing Officer  Pluxee Polska mówi:

– Rozpoczęliśmy szeroką kampanię marketingową skierowaną zarówno do decydentów B2B, czyli działów HR, marketingu i sprzedaży, jak i do konsumentów – końcowych użytkowników kart na przyjemności Pluxee. Poza działaniami stricte reklamowymi stawiamy na mocny content marketing. Chcemy tworzyć wartościowe treści, dzielić się wiedzą, doświadczeniem, wynikami przeprowadzanych badań. Naszym celem jest z jednej strony inspirowanie, z drugiej – udostępnienie efektywnych narzędzi do rozwoju biznesu.”

Kampania oparta jest o działania wielokanałowe i zakłada wykorzystanie różnorodnych formatów digitalowych: natywnych, statycznych, animowanych, głosowych i filmowych.  Bardzo ważne dla powodzenia działań launchujących markę Pluxee było uwzględnienie różnorodnych grup odbiorców, a co za tym idzie – dywersyfikacja treści w zależności od kontekstu, zawodu czy zainteresowań. Dużym wyzwaniem jest też samo brzmienie nazwy marki Pluxee (czyt. plaxi), dlatego ważnym narzędziem jest emisja reklam audio na YouTube i na Spotify. 

Działania PR i Media Relations skupiają się na obecności wizerunkowej oraz eksperckiej w mediach szerokozasięgowych oraz branżowych, najważniejszych konferencjach, na których są obecni decydenci B2B i użytkownicy kart oraz rozwijaniu własnych, nowoczesnych kanałów komunikacji z odbiorcami np. webinarów, podcastów i videocastów. 

Do współpracy przy  tworzeniu nowej marki i kampanii launchującej Pluxee zaprosiło m.in. agencje: Peppermint powered by Quad Graphics (strategia komunikacji, identyfikacja wizualna, tone of voice, kampania launchująca), Green Parrot (kampania marketingowa online), AntGo (kampanie produktowe), Concept PR (PR i relacje z mediami). 

Co dalej? 

A co po launchu nowej marki? Ważnym celem będzie umacnianie i osadzanie nowej marki na rynku: budowanie świadomości i pożądanego wizerunku. Ambicją biznesową marki jest budowanie zupełnie nowej kategorii kart na przyjemności oraz rozwój technologicznych rozwiązań. A wszystko to w cyfrowej, optymistycznej i… przyjemnej odsłonie.