Czy to nam się podoba, czy nie, to się już właściwie dzieje.
Aplikacje mobilne mają wiele zalet, szczególnie w zakresie spełniania spersonalizowanych potrzeb. Klienci stają się coraz bardziej wymagający, a ciągłe innowacje tylko rozbudzają apetyt. Możliwości firm są ograniczone praktycznie jedynie pomysłowością twórców, wszystko zależy tylko od tego jaki rodzaj biznesu prowadzimy. E-commerce? Consulting? Public service? Zawsze znajdzie się usługa, która uzupełnia świat naszych klientów. Dzisiaj większość chce wszystkiego i to w każdej chwili. A przynajmniej chcą mieć taką możliwość. Kupujesz buty w pociągu? Nie? Ale możesz. A może chcesz policzyć ilość Twoich dzisiejszych kroków? W sumie to niewiele zmieni, ale zawsze lepiej wiedzieć.
Zobacz również
Z drugiej strony to kopalnia wiedzy dla każdej firmy, która szuka informacji o swoich klientach. Aplikacje dają możliwość dostępu do zdjęć, danych liczbowych, statystyk, opinii, gustów, itd. Dzięki temu poznajesz ich preferencje, dowiesz się też jak kupują, a nawet czy się wahają, przy podejmowaniu decyzji. To daje prawdziwe szanse nie tylko wpływać na jednostki, ale na zachowanie całych grup, a dzięki temu sam serwis firmy staje się lepszy. A w to zawsze warto inwestować. Dzięki temu zyskasz jeszcze większą wartość: wejdziesz do kieszeni klienta. Jasne, większość aplikacji wypada z prywatnego obiegu tuż po tym, jak tam wylądują. Ale powiedzmy sobie szczerze, głównie dlatego, że są kiepskie.
Jest więc warunek – musi to być coś fajnego lub pożytecznego. To twoja skrzynka kontaktowa ze światem konsumpcji w czasach Here&Now, która dzięki biometrii, geolokalizacji, szeregu kamer, sensorów i szczerości użytkownika może powiedzieć Ci, jak należy prowadzić dialog ze swoim klientem i jak ułatwić mu życie. Tego nie da strona internetowa.
Tym bardziej, że dzisiaj nie musisz już wydawać kroci na rozwój. Istnieją systemy, które pozwalają na opracowanie swojej aplikacji bezpośrednio na smartfonie, w czasie rzeczywistym. I to w godzinę.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Słuchaj podcastu NowyMarketing