Podsumowanie akcji „Bracia i Maja dla pszczół” marki Bracia Sadownicy

O autorze
2 min czytania 2022-07-21

Lato już w pełni i można cieszyć się widokiem różnorodnych kwiatów oraz smakiem ulubionych owoców. Byłoby to niemożliwe bez udziału pszczół. Choć kampania „Bracia i Maja dla pszczół” dobiega końca, pomoc owadom zapylającym jest nieograniczona.

Bracia, Maja i eksperci

Lipiec to ostatni miesiąc trwającej od maja kampanii „Bracia i Maja dla pszczół”. Już po raz drugi Bracia Sadownicy połączyli siły ze specjalistką od ogrodów, Mają Popielarską, aby wspomóc naszych małych współpracowników – owady zapylające. W tym roku zwracają uwagę nie tylko na ich niezwykle istotną rolę, ale również na różnorodność – zarówno gatunków pszczół oraz samych zapylaczy, jak na istotę samej bioróżnorodności. Dlatego do tegorocznej edycji zaprosili także ekspertów w swojej dziedzinie – prof. Łukasza Łuczaja oraz Katarzynę Miesierkę i Joannę Roczyńską z Dzikich Zapylaczy. 

Prof. Łukasz Łuczaj jest botanikiem, doktorem habilitowanym nauk biologicznych, wykładowcą akademickim, a przy tym popularyzatorem działań na rzecz ochrony przyrody. Katarzyna Miesierka i Joanna Roczyńska, twórczynie portalu Dzicy Zapylacze, to pasjonatki i miłośniczki pszczół, które opisują dzikie pszczoły.

Sposoby na pomoc pszczołom

Podobnie jak w zeszłym roku, tak i w tym marka zasiała miliony roślin kwitnących w postaci łąki kwietnej, która stanowi pożywienie i schronienie dla zapylaczy. To jednak nie jedyne działania, jakie Bracia podjęli w tym roku. Celem kampanii jest nie tylko zachęcanie do pomagania pszczołom, ale także edukacja na ich temat, dlatego zakres aktywności w ramach akcji, podobnie jak grono ekspertów, został poszerzony. Poprzez synergiczne działania, łączące w sobie aspekt edukacyjny oraz swobodną formę, Bracia chcieli trafić do jak największej ilości osób.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Kampanię rozpoczęło wyjątkowe wydarzenie w sadzie, które miało miejsce wśród kwitnących jabłoni. Ten szczególny i piękny dla oczu moment w sadzie podkreśla, że nie byłoby to możliwe bez udziału głównych bohaterów kampanii – dzikich owadów zapylających. Na event zostało zaproszone grono influencerów oraz przedstawiciele mediów. Każdy z uczestników dostał ponadto mini-szklarnię wraz z nasionami do wysiewu, aby mógł realnie zaangażować się w pomoc zapylaczom.

Tegoroczne działania marki, poza komunikacją opartą na edukacji, skupiają się na aktywnym zachęcaniu innych do pomocy i pokazywaniu, że można to zrobić w prosty i szybki sposób, jakim jest właśnie sianie łąki kwietnej. Dlatego pod koniec maja odbyło się wspólne wysiewanie łąki na skwerze im. Olgi i Andrzeja Małkowskich. Akcja została zorganizowana z udziałem Fundacji Łąka, która o łąkach kwietnych wie wszystko. Oprócz zasianej łąki, na miejscu staną również domki dla owadów. Efekty tego wysiewu będą widoczne już za kilka tygodni.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W czerwcu marka zaprosiła do akcji kolejnych influencerów, którzy tym razem samodzielnie wysiali swoją mini-łąkę kwietną. Działania te były połączone z konkursem na instagramowym profilu, w którym do wygrania były mini-szklarnie. W ramach kampanii powstała także dedykowana komunikacja na social mediach marki. W czerwcu profil Braci przejęły edukacyjne treści o pszczołach, łąkach i bioróżnorodności, które powstały we współpracy z zaproszonymi ekspertami. Dzięki temu każdy w łatwy i przyjemny sposób może poznać informacje na temat naszych małych przyjaciół. Podjęcie różnorodnych działań pozwoliło na łączne dotarcie do ponad 1,7 miliona osób.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Bracia Sadownicy nie opierają się jednak na jednorazowych działaniach. Świadczy o tym nie tylko fakt, że jest to druga edycja kampanii, a pomoc pszczołom w ich sadzie trwa cały rok. Aby zachować merytoryczne treści na dłużej, Bracia, Maja oraz eksperci stworzą e-book – kompendium wiedzy nt. zapylaczy.

Limitowane smaki napojów

W ramach tegorocznych działań nie mogło zabraknąć także ziołowo-kwiatowych smaków dedykowanych kampanii. W ramach linii lemoniad Letnie jabłko spróbować będzie można 3 smaków: ogórek z miętą, wiśnia z lawendą oraz truskawka z bazylią. Ponownie będzie można rozkoszować się smakiem także 3 kwiatowych wariantów sezonowej edycji Musującego jabłka: z kwiatem bzu, z różą i z lawendą. Choć kampania dobiega końca letnimi, orzeźwiającymi smakami będzie można cieszyć się do końca wakacji.