…skupienia się na potrzebach użytkowników. Słuchając wystąpień prelegentów, można było odnieść wrażenie, że będzie się to zmieniać. Zmieniać na korzyść budowania zaangażowania (ale nie rozumianego przez – dajcie jak najwięcej lajków) i długotrwałej/długoletniej relacji z użytkownikiem/klientem.
3 najważniejsze zagadnienia z Engage 2017
Zobacz również
1. Media społecznościowe są bardzo ważną częścią strategii marketingowej
Media społecznościowe ciągle rosną i stają się znaczącą częścią strategii marketingowej. Wiele osób w swoim prywatnym życiu czerpie inspiracje, rekomendacje, ale i informacje z tych kanałów. Można śmiało powiedzieć, że część z nas żyje w mediach społecznościowych. Dlatego marketerzy nie powinni lekceważyć ogromnego potencjału platform społecznościowych, tym bardziej że oferowane obecnie przez nie narzędzia pozwalają coraz bardziej wywierać wpływ na decyzje zakupowe. Jeśli myślisz, że Social Media to dalej zabawa w lajki to jesteś w dużym błędzie. Wydatki reklamowe przeznaczane na Digital zrównoważyły się z tymi przeznaczanymi na TV. Najszybciej rosnąca składową Digitalu są media społecznościowe – to już prawie 45%. Wszyscy powinniśmy być #socialfirst.
2. Jakościowy content stał się walutą w mediach społecznościowych
O naszą uwagę, o uwagę użytkowników platform walczą dzisiaj wszyscy – marki, portale z informacjami, celebryci, czy nasi znajomi. Wysokiej jakości treści to klucz do przyciągnięcia uwagi społeczności.
Nie jesteśmy już marketerami, jesteśmy wydawcami (publisher). Ja zdasz sobie z tego sprawę to zupełnie inaczej zaczniesz planować swój content. Oczywiście to stwierdzenie lepiej pasuje do lifestylowych kategorii, a mniej dla bankowości czy ubezpieczeń, ale warto je zapamiętać.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Współpracuj z microinfluencerami. Tutaj jest prawdziwe zaangażowanie, autentyczność. Microinfuencerzy są ważni dla odbiorców w sposób, w jaki Twoja marka pewnie nigdy nie będzie. W czasach, w których recenzje i opinie znajomych mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe klientów, marketing wpływów może stać się jednym z głównych czynników zwiększających ROI.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
3. Dane, dane i jeszcze raz dane!
Dane są kluczowym elementem wszystkich elementów strategii social media. Niezależnie od tego, czy chcesz rozpocząć nową kampanię, czy opublikować tylko pojedynczy post, musisz przeanalizować dostępne dane, aby w pełni wykorzystać możliwości oferowane przez platformy SM. Twój sukces w mediach społecznościowych zależy w dużej mierze od danych. W rzeczywistości, najlepsze wyniki osiągają firmy, które tworzą strategię i codzienne działania na podstawę zebranych informacji. Obecnie jednak nie można skupić się wyłącznie na powierzchownych danych, takich jak liczba fanów czy ich zaangażowanie. Jeśli chcemy naprawdę osiągnąć wyniki lepsze niż nasza konkurencja, to powinniśmy nauczyć się łączyć dane z wielu źródeł – Facebook, Google Analitics czy Google DoubleClick.
Na koniec podsumowania warto dodać jeszcze jedno ważne spostrzeżenie. Stare, ale istotne szczególnie w mediach społecznościowych:
Make your customer Awesome
Twoje produkty powinny pomagać użytkownikom być Awesome! To oczywiste, ale często zapominamy o tym w naszej pracy. Nie sprzedajemy samochodu, tylko dlatego, że jest samochodem. Sprzedajemy, bo realizuje określone potrzeby naszego klienta – pomagajmy klientom realizować siebie i czuć się dobrze z naszymi produktami. Niech stanowią część ich świetnego życia!