Od 25 marca do 30 kwietnia br. w ponad 50 sklepach Carrefour klienci już po raz drugi mogli oddawać swoje używane ubrania w zamian za e-kupony o wartości 10 zł do wykorzystania w sklepach sieci. Aby otrzymać kupon, każdy klient musiał przynieść do sklepu minimum 10 sztuk używanej odzieży.
W przekazanych do Ubrania Do Oddania 968 paczkach ze sklepów Carrefour z całej Polski było aż 13,6 tony używanych ubrań. Ten 3,5 raza większy niż w przypadku pierwszej edycji wynik przełożył się na zaoszczędzenie ponad 89 mln litrów wody i ponad 184 tony CO2, które nie zostały wyemitowane do atmosfery. Wprowadzone do drugiego obiegu ubrania to także 13,6 tys. zł, które sieć sklepów wraz z Ubrania Do Oddania przekazała na rzecz Fundacji Las na Zawsze, znanej z działań na rzecz ochrony lasów oraz zakładania nowych bioróżnorodnych obszarów leśnych w całej Polsce.
Zobacz również
– W ramach drugiej edycji naszej akcji organizowanej z Ubrania Do Oddania chcieliśmy jeszcze bardziej podkreślić jak istotnym elementem naszego rozwoju, jest wspieranie gospodarki cyrkularnej. Od dawna wprowadzamy w naszych sklepach innowacyjne rozwiązania, które pomagają ponownie wykorzystać cenne surowce, takie jak plastik, szkło czy aluminium. Nasza współpraca z Ubrania Do Oddania po raz kolejny udowodniła, jak prosto można wspólnie zająć się kolejną kategorią odpadów – tekstyliami. Jesteśmy dumni, że udało się zwrócić uwagę naszych klientów na problem niewłaściwej utylizacji ubrań. Ten wspaniały wynik pozwolił nam również, razem z UDO, przekazać wsparcie finansowe fundacji Las na Zawsze. Dziękujemy wszystkim, którzy wzięli udział w naszej akcji i przyczynili się do jej sukcesu – mówi Sylwester Mroczek, Menedżer Rozwoju Działu Formatów i Konceptów Handlowych w Carrefour Polska
Przez cały okres trwania akcji, skorzystało z niej ponad 5000 klientów Carrefour, ale też klientów innych sieci handlowych. Łącznie za postawę ekologiczną w czasie wiosennych przeglądów szaf po zimie „Nie wyrzucaj i oddaj w Carrefour” klienci zostali nagrodzeni na kwotę 58 tys. zł. Wśród miast z największą liczbą zrealizowanych e-kuponów na podium znalazła się Warszawa, Wrocław i Kraków.
Zdjęcie główne: mat. pras.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing