Prezes Google i Alphabet Sundar Pichai odwiedził Warszawę i spotkał się z premierem Mateuszem Morawieckim, a także odbył wideokonferencję z udziałem premiera Republiki Słowenii Janeza Janšy oraz przedstawiciela rządu Republiki Czeskiej. Rozmowy dotyczyły kryzysu humanitarnego wywołanego inwazją Rosji na Ukrainę, a także dalszej współpracy z rządami państw regionu w celu wspierania uchodźców oraz walki z dezinformacją.
Podczas spotkania Pichai przekazał informację, że Google.org oraz pracownicy i pracowniczki Google przeznaczyli ponad 35 milionów dolarów w postaci darowizn i wsparcia rzeczowego na pomoc humanitarną i wsparcie dla uchodźców w Europie Środkowo-Wschodniej.
Zobacz również
Ponadto prezes Google poinformował, że firma w ciągu najbliższych trzech lat zainwestuje dodatkowe 10 milionów dolarów w nowe regionalne partnerstwa na rzecz walki z dezinformacją. W szczególności:
Pomoc humanitarna i wsparcie organizacji pozarządowych:
- Darowizny: W odpowiedzi na kryzys humanitarny, Google.org przekazało darowizny i wsparcie rzeczowe na rzecz pomocy humanitarnej w Ukrainie i w krajach sąsiednich. Obejmuje to pakiet wsparcia dla polskich organizacji pozarządowych – takich jak Polskie Centrum Pomocy Międzynarodowej – który Google ogłosiło na początku marca.
- Wspieranie organizacji pozarządowych z Europy Środkowo-Wschodniej: Google.org ogłasza także dodatkowe finansowe wsparcie dla działań na rzecz uchodźców z niepełnosprawnościami oraz finansowanie i stypendium Google.org dla Tech to the Rescue, młodej polskiej organizacji pozarządowej która łączy firmy technologiczne i ekspertów-wolontariuszy z organizacjami humanitarnymi, aby udzielać im technicznego wsparcia. Ponadto, Campus Google for Startups w Warszawie udostępnia przestrzeń dla lokalnych organizacji pozarządowych, które oferują uchodźcom wsparcie prawne i psychologiczne.
Walka z dezinformacją:
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
- Partnerstwa z ośrodkami analitycznymi i organizacjami obywatelskimi: Google nawiąże nowe partnerstwa z ośrodkami analitycznymi i organizacjami obywatelskimi aby wesprzeć badania nad dezinformacją oraz rozpowszechnianiem błędnych informacji w Europie Środkowo-Wschodniej.
- Fact-checking: Google.org przekaże fundusze na wsparcie organizacji zajmujących się fact-checkingiem oraz organizacji pozarządowych, które przodują w walce z dezinformacją.
- Rozpoznawanie dezinformacji: Jigsaw, jednostka Google zajmująca się tworzeniem technologii przeciwdziałających zagrożeniom w sieci, będzie współpracować z lokalnymi grupami ekspertów i naukowców w celu opracowania nowych metod zarówno bezpośredniego przeciwdziałania dezinformacji, jak i pomagania ludziom w łatwiejszym jej identyfikowaniu.
Ponadto Google wprowadzi nowe usługi i funkcje, które ułatwiają dostęp do zaufanych informacji, w tym panele wiedzy w językach lokalnych oraz etykiety z informacjami o wydawcach publikujących treści na YouTube. Kroki te stanowią uzupełnienie działań podjętych przez Google w ciągu ostatnich czterech tygodni.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Oświadczenie prezesa Google i Alphabet Sundara Pichaia po spotkaniu z Prezesem Rady Ministrów Mateuszem Morawieckim oraz Premierem Słowenii Janezem Jansą i przedstawicielem rządu Republiki Czeskiej:
Przede wszystkim pragnę podziękować premierowi Mateuszowi Morawieckiemu oraz premierowi Janezowi Janšy za tę bardzo ważną rozmowę. Dziękuję zwłaszcza za podzielenie się spostrzeżeniami z ich ostatniej wizyty w Kijowie i za zwrócenie uwagi całego świata na straszliwą katastrofę humanitarną, którą obserwujemy w wyniku rosyjskiej inwazji.
Nasze myśli niezmiennie są z mieszkańcami i mieszkankami Ukrainy. To naprawdę porażające, gdy widzimy to, przez co przechodzą. Wśród nich są także nasi pracownicy i pracowniczki, którzy mieszkają w tym regionie i mają tam swoje rodziny.
Jednocześnie jesteśmy wszyscy zainspirowani tym, jak ludzie w Polsce i całym regionie rzucili się do pomocy, otwierając swoje domy dla uchodźców czy angażując się jako wolontariusze w punktach recepcyjnych. Skala tego wsparcia jest bardzo mocnym przykładem dla świata.
Jako Google zobowiązujemy się robić wszystko, co możemy, by pomóc w tej sytuacji. Od początku wojny skupiliśmy się na wsparciu działań humanitarnych, dostarczaniu zaufanych informacji i zwalczaniu dezinformacji.
W ramach naszych działań humanitarnych, do tej pory, Google.org oraz pracownicy i pracowniczki Google przekazali ponad 35 milionów dolarów wsparcia finansowego oraz rzeczowego dla organizacji pomagających uchodźcom, w tym ponad 10 milionów dolarów w grantach dla organizacji non–profit odpowiadających na bezpośrednie potrzeby uchodźców przybywających do Polski.
Miałem dzisiaj okazję spotkać się z wolontariuszami i przedstawicielami tych organizacji pozarządowych oraz uchodźcami podczas wizyty w naszym Campusie Google for Startups w Warszawie. Trzy tygodnie temu udostępniliśmy część tej przestrzeni na potrzeby organizacji, które chcą świadczyć wsparcie prawne i psychologiczne tym dotkniętym przez wojnę. Poruszające było dla mnie wysłuchać ich bezpośrednich relacji. Jeden z przedsiębiorców dzwonił do nas ze swojej piwnicy w Kijowie. Możliwość wysłuchania relacji o tym, jak angażuje się we wspieranie Ukrainy była jednym z najbardziej wzruszających i inspirujących momentów.
Chciałbym dzisiaj ogłosić także kolejne wsparcie, w tym grant przeznaczony na wsparcie uchodźców z niepełnosprawnościami oraz grant i stypendium Google.org dla Tech to the Rescue, polskiej organizacji non-profit, która pomaga łączyć firmy technologiczne i ekspertów-wolontariuszy z organizacjami świadczącymi pomoc humanitarną.
Poza wsparciem wysiłków humanitarnych, pracujemy nad zapewnieniem, że sprawdzone i pomocne informacje trafiają do ludzi za pośrednictwem naszych produktów. W Ukrainie robimy to m.in. poprzez wysyłanie informacji o alarmach przeciwlotniczych oraz udostępnienie wskazówek dotyczących lokalizacji schronów i miejsc świadczenia pomocy humanitarnej.
Jednocześnie, w ramach tych działań, koncentrujemy się na wyzwaniu, jakim jest walka z dezinformacją. Wagę tej sprawy słusznie podkreślił na naszym dzisiejszym spotkaniu Pan Premier.
Przekazałem im, że inwestujemy dodatkowe 10 milionów dolarów w sfinansowanie nowych partnerstw z regionalnymi ośrodkami analitycznymi i organizacjami obywatelskimi oraz we wsparcie społeczności fact–checkerów.
Ponadto, nasza jednostka Jigsaw, zajmująca się tworzeniem technologii przeciwdziałających zagrożeniom w sieci, będzie współpracować z lokalnymi ekspertami i naukowcami nad rozwojem nowych metod walki z dezinformacją, a także wspierania ludzi w samodzielnym jej identyfikowaniu. Te inicjatywy stanowią uzupełnienie naszych działań na rzecz walki z dezinformacją.
Na YouTube usunęliśmy już ponad 1200 kanałów oraz 30 tysięcy wideo za naruszenie naszych surowych zasad dotyczących błędnych informacji, mowy nienawiści oraz drastycznych treści. Zablokowaliśmy również na całym świecie kanały, a także aplikacje powiązane z rosyjskimi mediami finansowanymi przez państwo.
Będziemy kontynuować współpracę z rządami, aby dalej inwestować w Polsce i Europie Środkowo-Wschodniej oraz wspierać dotkniętych przez wojnę ludzi i ich firmy. A kiedy ta wojna się skończy – będziemy tu – dla Ukrainy i dla regionu – gotowi do wsparcia na dłuższą metę.