Z mitami dotyczącymi pieczywa rozprawi się Fundacja „Chleb to Zdrowie”, która rusza z kampanią edukacyjną „Chleb Dobry”.
Dieta Polaków diametralnie się zmienia. Zapanowała moda na bycie „fit” i coraz częściej rezygnujemy z jedzenia chleba na rzecz innych produktów. Najnowsze prognozy Polskiego Instytutu Pieczywa zakładają, że spożycie chleba w polskich domach spadnie w tym roku o kolejne 2,5 kg i tym samym wyniesie jedynie 45,3 kg na osobę. Dietetycy biją na alarm. – Nasz organizm potrzebuje odpowiedniej dawki energii, aby prawidłowo funkcjonować. Niezwykle cenna jest w tym przypadku glukoza uwalniana stopniowo właśnie z pieczywa – tłumaczy dr inż. Anna Wojtasik z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie. – Ponadto chleb jest także źródłem witamin z grupy B, składników mineralnych, białka roślinnego oraz błonnika pokarmowego – dodaje. To właśnie dlatego warto uwzględniać pieczywo w naszej diecie.
Zobacz również
O stereotypach, faktach i mitach tak głęboko zakorzenionych w naszej świadomości postanowiła rozmawiać Fundacja „Chleb to zdrowie”. W ramach ogólnopolskiej kampanii „Chleb dobry” organizatorzy chcą edukować polskie społeczeństwo i promować jedzenie pieczywa w całym kraju. – Chleb jest nie tylko zdrowy, ale należy także do grupy żywności najmniej przetworzonej – tłumaczy Grzegorz Łapanowski, jeden z ekspertów kampanii. – Zawiera mało dodatków funkcyjnych i jest wytwarzany z naturalnych składników. Główne z nich to mąka, woda, sól oraz w wypadku pieczywa pszennego drożdże – dodaje.
Kampania poruszy także modny ostatnio temat diety bezglutenowej. W społeczeństwie pokutuje przeświadczenie, że wyeliminowanie glutenu z codziennej diety to swoiste remedium na złe samopoczucie i obowiązkowy punkt podczas walki z nadwagą. Wokół pieczywa krąży wiele mitów. Także ten dotyczący glutenu. I właśnie dlatego fundacja zaprosiła do współpracy przy kampanii m.in. dr inż. Annę Wojtasik z Instytutu Żywności i Żywienia w Warszawie, eksperta w dziedzinie celiakii.
W ramach kampanii „Chleb Dobry” organizatorzy zaplanowali m.in. warsztaty kulinarne z pieczenia chleba, współpracę z topowymi blogerami, przeprowadzenie sond ulicznych oraz przygotowanie edukacyjnych filmów z ekspertami. Działania obejmą także kampanię online, Social Media oraz komunikację PR. Za koordynację przebiegu kampanii, pomysły kreatywne i produkcję odpowiada agencja Blueberry Group przy współpracy PRowej z agencją Sasal PR, media planuje dom mediowy Mediacom. Szczegóły, baza wiedzy oraz przepisy dostępne są na stronie internetowej.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Słuchaj podcastu NowyMarketing