Agencja marketingu mobilnego Spicy Mobile monitoruje aktywność na urządzeniach mobilnych z systemem Android. Wyniki pomiaru pokazują, że od 4 marca, kiedy to potwierdzono pierwszy przypadek zakażenia koronawirusem (2019-nCoV) w naszym kraju, Polacy korzystają z telefonów komórkowych o wiele częściej – liczba połączeń telefonicznych podwoiła się, a wiadomości SMS wzrosła o niemal 80%.
Lawino wzrosło też korzystanie z internetu na urządzeniach mobilnych. W analizowanym okresie rekordową aktywność na mobilnych stronach internetowych odnotowano w dniu ogłoszenia stanu epidemii (20 marca). Tego dnia przeciętny użytkownik aż siedemnaście razy wszedł na strony internetowe z poziomu smartfona.
Zobacz również
Jak pokazują wyniki pomiaru Spicy Mobile, szczyt korzystania z aplikacji mobilnych przypadł kilka dni później, 25 marca. Tego dnia weszło w życie rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej w sprawie obowiązku nauczania zdalnego. Wcześniej ministerstwo jedynie zalecało, aby w czasie, gdy nie odbywają się w szkołach lekcje w formie tradycyjnej, nauczyciele prowadzili zajęcia online.
– W sytuacji zagrożenia czujemy potrzebę kontaktu z bliskimi, a także chcemy być na bieżąco. Smartfon okazuje się być intuicyjnym wyborem. Dzwonimy, piszemy, korzystamy z komunikatorów internetowych i aplikacji społecznościowych, sprawdzamy wiadomości. W sumie po telefon komórkowy sięgamy kilkadziesiąt razy dziennie. Jego czyszczenie powinno być takim samym nawykiem, jak mycie rąk – tym bardziej, że wystarczy do tego delikatna ściereczka, odrobina wody i mydło – przyznaje Małgorzata Wołejko, dyrektor ds. badań w Spicy Mobile.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell