– Trefl jest marką pragnącą dostarczyć konsumentom mądrej, tradycyjnej rozrywki, która integruje i zbliża. Chcemy stale odpowiadać na zapotrzebowanie naszych klientów, a nawet wychodzić im naprzeciw i inspirować do poznawania ciekawych sposobów na spędzanie wolnego czasu. W związku z tym stworzyliśmy wspólnie z Macopedią i Craftonem nowy e-commerce, którego celem jest właśnie odpowiedź na to zapotrzebowanie, szczególnie w ciągle rosnącym kanale e-handlu – mówi Michał Anulewicz, specjalista ds. e-marketingu w firmie Trefl.
W wyniku postępującej digitalizacji firmy i tworzenia nowych kategorii oferowanych produktów powstało nowoczesne e-commerce, przygotowane przede wszystkim dla mobilnych użytkowników. Cały projekt prowadził zespół Macopedii.
Zobacz również
-
#PrzeglądTygodnia [27.09-03.10.24]: suszonki września, przegląd kampanii na Pink October, alkohol w saszetkach znika z półek sklepowych
-
#PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Pełne case study można przeczytać tu.
Budowa e-commerce w Scrum
– Stworzyliśmy platformę sprzedażową, którą na bieżąco udoskonalamy, w bliskiej współpracy z klientem. Przyjazny design, dopracowany konfigurator zakupu prezentów oraz integracja najnowszych systemów płatności, umożliwią wygodne i przyjemne zakupy w każdej chwili – mówi Natalia Błoch, Project Manager z firmy Macopedia.
Projekt jest prowadzony zgodnie z metodyką Agile i Scrum, co daje klientowi wgląd w postęp prac i możliwość redefiniowania najważniejszych funkcjonalności (MVP). Praktyka pokazuje, że wyglądają one zupełnie inaczej na początku i na końcu projektu.
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
– Nasze relacje biznesowe są od początku bardzo partnerskie, oparte na dużym zaufaniu i wspólnym celu stworzenia nowego sklepu na Magento 2. Dzięki pracy w Scrum unikamy błędów i niepotrzebnych prac, za które klient musiałby finalnie zapłacić, a nie mają one dla niego żadnej wartości biznesowej – dodaje Natalia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Przygotowanie na duży ruch w sklepie
Ponieważ w sklepie znajduje się już ponad 2 000 produktów, z myślą o klientach stworzono specjalny konfigurator do kupowania prezentów. Dzięki niemu można łatwo wyszukać produkt w zależności do tego: kto kupuje, dla kogo (wiek gracza) czy kwoty przeznaczonej na prezent.
Zainteresowanie produktami Trefla znacząco wzrasta w sezonie świątecznym i okazji takich jak Dzień Dziecka, dlatego sklep musi być gotowy na duży traffic (ruch na stronie). Dla zwiększenia wygody kupowania wykorzystano mechanizm AI (sztucznej inteligencji), który podpowiada produkty klientom.
– Zapewniliśmy błyskawiczne ładowanie kart produktu poprzez mechanizmy cache-warmup oraz Varnish. Całą infrastrukturę oparliśmy o Amazon Web Services, a serwery aplikacyjne są automatycznie przygotowane na duży ruch, dzięki ich skalowalności – mówi Marcin Krzyżanowski, Magento Developer z Macopedii.
Porzucone koszyki to często efekt braku podpięcia wygodnej dla użytkownika metody płatności. W dalszej fazie rozwojowej projektu, w sklepie Trefla zostaną zainstalowane najbardziej intuicyjne metody e-płatności, czyli Google Pay i Apple Pay.
Magento 2 wspiera sprzedaż
Magento 2 (część Adobe) to najlepsza platforma do tworzenia e-sklepów. Nieustannie rozwijana, stabilna i bogata w funkcjonalności atrakcyjne dla użytkownika, takie jak prosty checkout, kupony rabatowe, responsywny design oraz wsparcie rozwiązań w chmurze.
Magento 2 zostało w pełni zintegrowane z aktualną infrastrukturą ERP i WMS firmy Trefl dzięki szynie danych AnyPoint Platform.
– Całość infrastruktury utrzymywana jest w chmurze. Serwery aplikacyjne pod wpływem obciążenia są skalowalne – czyli automatycznie dokładane są kolejne instancje tak, aby obciążenie serwerów było równomierne. Nad rozkładaniem ruchu na poszczególne serwery czuwa load ballancer – dodaje Marcin z Macopedii.
Rozwijanie kanału e-commerce
– Oddanie nowego sklepu internetowego użytkownikom jest jednym z naturalnych etapów rozwoju e-commerce i działań digitalowych marki Trefl. Chcemy zapewnić naszym klientom łatwość i wygodę w poszukiwaniu produktów i informacji o nich, niezależnie od urządzenia i technologii, którymi się posługują. W najbliższym czasie planujemy rozwinąć nasz nowy e-commerce o zaawansowane funkcje contentowe, dzięki którym klienci nie tylko będą mogli kupić produkty, ale również znaleźć masę inspiracji i pomysłów dla siebie i swoich bliskich. Kluczowe jest dla nas poprowadzenie konsumenta w mądry i nienachalny sposób poprzez zaoferowanie mu wartościowych z jego punktu widzenia treści i produktów. Mimo iż nowy e-commerce jest systemem bardzo rozbudowanym i zintegrowanym z licznymi aplikacjami, chcemy go w dalszym ciągu rozwijać i optymalizować, zarówno pod kątem sprzedażowym, jak i funkcjonalnym – tłumaczy dalej Michał, z firmy Trefl.
W nowym sklepie Trefla prowadzone są dalsze prace dotyczące nowych funkcjonalności oraz udoskonalania UX i UI. Planowane jest również otworzenie kanału e-commerce na rynki zagraniczne.
Autorka:
Malwina Siegień
W Macopedii zajmuje się komunikacją i strategią marketingową. Na co dzień łączy doświadczenie z obszarów psychologii, Design Thinking, Employer Brandingu i HR.