Polacy pokochali rozrywkę online. Aż 36% z nas korzysta z serwisów z filmami i serialami. Na przestrzeni ostatnich lat sporym wzrostem zainteresowania mogą pochwalić się również serwisy i aplikacje oferujące dostęp do muzyki (15%Polaków deklaruje korzystanie z takich usług) oraz dostęp do e-booków i audiobooków (10%) – wynika z najnowszego raportu Blue Media.
Jak słuchamy?
Zobacz również
W tym roku Polacy spędzają z Audioteką średnio już ponad 10 milionów minut miesięcznie.
Przez ostatnie trzy miesiące największą popularnością cieszyły się audiobooki z kategorii Fantastyka oraz Kryminał, sensacja i thriller. Najmniejszą zaś książki z kategorii Biznes i Rozwój osobisty. Pozycje z tych właśnie kategorii najczęściej są jednak słuchane w czasie podróży do i z pracy. O 94% wzrosła popularność audiobooków z kategorii Religia, a o ponad 50% powieści, szczególnie fantastycznych i klasyki literatury.
Jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce [PRZEGLĄD]
Rekord słuchalności przypadły oryginalnym audioserialom Audioteki. Wśród najchętniej słuchanych klasycznych audiobooków znalazły się „Harry Potter i Kamień filozoficzny” J.K. Rowling, „Księgi Jakubowe” Olgi Tokarczuk oraz „Wyrwa”, najnowsza powieść Wojciecha Chmielarza. Z oryginalnych produkcji audio najchętniej słuchacze Audioteki sięgali po muzyczny podcast Anny Gacek „Don’t give up!”, audioserial Wojciecha Chmielarza „Prosta sprawa” oraz audioserial Łukasza Orbitowskiego „Recepcja”.
Słuchaj podcastu NowyMarketing