Niemcy, Austria, Szwajcaria (region DACH), Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Rumunia, Bułgaria (Europa Centralna i Wschodnia) oraz kraje Bliskiego Wschodu i Afryki (region MEA) to rynki, za które odpowiada nowy dyrektor zarządzający. Z firmą związany jest od początku jej komercyjnej działalności.
Maciej Wyszyński w 2011 roku wprowadził Sociomantic Labs na polski rynek i od tego czasu pracował na stanowisku dyrektora zarządzającego rynkami Europy Środkowo-Wschodniej. W 2012 roku został szefem grupy roboczej RTB, powołanej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, o której powstanie wcześniej zabiegał. Aktualnie awansował na jedno z najważniejszych stanowisk w Sociomantic Labs, tj. dyrektora zarządzającego strategicznym regionem DACH, a także CEE i MEA. Odpowiada za strategię regionalną, koordynowanie sprzedaży i relacje z reklamodawcami na wspomnianych rynkach. W przypadku regionu CEE i MEA jego wysiłki w dalszym ciągu skupiać się będą na edukowaniu reklamodawców poprzez przedstawianie korzyści jakie niesie reklama osobista. Region DACH jest z kolei kluczowy dla Sociomantic Labs. To właśnie w Berlinie w 2009 roku została założona firma i tam do dziś generowana jest istotna część przychodów. W 2014 roku Sociomantic Labs został przejęty przez dunnhumby, firmę należącą do Tesco Group.
Zobacz również
– Region DACH ma ogromny udział w sektorze sprzedaży internetowej. Niemcy są drugim największym rynkiem cyfrowej reklamy w Europie, ustępując miejsca jedynie Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku niemieccy marketerzy wydali na e-reklamę ok. 3,1 mld EUR. Z tego też względu kraje niemieckojęzyczne są kluczowe dla branży programmatic – mówi Maciej Wyszyński, Managing Director DACH, CEE i MEA w Sociomantic Labs. – Obejmując funkcję dyrektora zarządzającego DACH, CEE oraz MEA będę dążył do uściślenia rynkowej współpracy pomiędzy tymi regionami. Sociomantic Labs zależy na tym, aby przepływ wiedzy o innowacyjnych technologiach był jeszcze szybszy i łatwiejszy – dodaje Wyszyński.
Sociomantic Labs oferuje rozwiązania z zakresu reklamy programmatic w Internecie, mobile’u oraz serwisach społecznościowych. Prowadzi działalność na ponad 70 rynkach na świecie, zatrudniając ponad 250 pracowników. Swoje biura ma w 22 krajach, m.in. w Berlinie, Warszawie, Londynie, Moskwie, Nowym Jorku, Sao Paulo, Singapurze i Szanghaju.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach