TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polak awansuje i zarządza w centrali globalnej firmy

Maciej Wyszyński, jako pierwszy Polak, objął zarządzanie kluczowymi rynkami w centrali światowego lidera reklamy osobistej, firmie Sociomantic Labs.
O autorze
1 min czytania 2015-09-16

Niemcy, Austria, Szwajcaria (region DACH), Polska, Czechy, Słowacja, Węgry, Słowenia, Rumunia, Bułgaria (Europa Centralna i Wschodnia) oraz kraje Bliskiego Wschodu i Afryki (region MEA) to rynki, za które odpowiada nowy dyrektor zarządzający. Z firmą związany jest od początku jej komercyjnej działalności.

Maciej Wyszyński w 2011 roku wprowadził Sociomantic Labs na polski rynek i od tego czasu pracował na stanowisku dyrektora zarządzającego rynkami Europy Środkowo-Wschodniej. W 2012 roku został szefem grupy roboczej RTB, powołanej przez Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska, o której powstanie wcześniej zabiegał. Aktualnie awansował na jedno z najważniejszych stanowisk w Sociomantic Labs, tj. dyrektora zarządzającego strategicznym regionem DACH, a także CEE i MEA. Odpowiada za strategię regionalną, koordynowanie sprzedaży i relacje z reklamodawcami na wspomnianych rynkach. W przypadku regionu CEE i MEA jego wysiłki w dalszym ciągu skupiać się będą na edukowaniu reklamodawców poprzez przedstawianie korzyści jakie niesie reklama osobista. Region DACH jest z kolei kluczowy dla Sociomantic Labs. To właśnie w Berlinie w 2009 roku została założona firma i tam do dziś generowana jest istotna część przychodów. W 2014 roku Sociomantic Labs został przejęty przez dunnhumby, firmę należącą do Tesco Group.

– Region DACH ma ogromny udział w sektorze sprzedaży internetowej. Niemcy są drugim największym rynkiem cyfrowej reklamy w Europie, ustępując miejsca jedynie Wielkiej Brytanii. W ubiegłym roku niemieccy marketerzy wydali na e-reklamę ok. 3,1 mld EUR. Z tego też względu kraje niemieckojęzyczne są kluczowe dla branży programmatic – mówi Maciej Wyszyński, Managing Director DACH, CEE i MEA w Sociomantic Labs. – Obejmując funkcję dyrektora zarządzającego DACH, CEE oraz MEA będę dążył do uściślenia rynkowej współpracy pomiędzy tymi regionami. Sociomantic Labs zależy na tym, aby przepływ wiedzy o innowacyjnych technologiach był jeszcze szybszy i łatwiejszy – dodaje Wyszyński.

Sociomantic Labs oferuje rozwiązania z zakresu reklamy programmatic w Internecie, mobile’u oraz serwisach społecznościowych. Prowadzi działalność na ponad 70 rynkach na świecie, zatrudniając ponad 250 pracowników. Swoje biura ma w 22 krajach, m.in. w Berlinie, Warszawie, Londynie, Moskwie, Nowym Jorku, Sao Paulo, Singapurze i Szanghaju.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj