#PolecajkiNM cz. 27: bar The 007, Meaningful Brands™ 2024 Global report, eksperyment Zimbardo w erze AI, design cyfrowy dla zdrowia psychicznego

#PolecajkiNM cz. 27: bar The 007, Meaningful Brands™ 2024 Global report, eksperyment Zimbardo w erze AI, design cyfrowy dla zdrowia psychicznego
W 27. odcinku cyklu #PolecajkiNM poznasz darmowe narzędzie pozwalające na odsłuchiwanie treści dokumentów PDF, sprawdzisz, który londyński adres muszą odwiedzić miłośnicy przygód Jamesa Bonda i przeczytasz raporty dotyczące m.in. branży fashion, GenZ oraz najbardziej znaczących marek 2024 roku.
O autorze
5 min czytania 2024-10-18

Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>

#warte uwagi

  • TOP e-sklepów i marketplace w Polsce 

Marcin Łukawski, Dyrektor Sprzedaży w Inbank Polska na Li podzielił się ciekawym zestawieniem największych graczy e-commerce w Polsce, które na podstawie danych ECDB przygotował Mikael Brakker, E-Commerce Director, Online Pure players & Marketplaces 1P+3P, L’Oréal Luxe Division, Europe Zone.

Zestawieniem podzieliła się także Agnieszka Skonieczna, Retail & Pharma Business Unit Director w PMR.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

  • Eksperyment Zimbardo w erze AI

Inspiracja eksperymentem przeprowadzonym w 1971 roku w Stanford doprowadziła do stworzenia symulacji pomiędzy agentami AI w rolach strażnika i więźnia. Podobnie jak w oryginale, chodziło o przeanalizowanie zdolności perswazyjnych więzionych oraz ewentualnych zachowań antyspołecznych drugiej ze stron. Tym razem wykorzystano jednak duże modele językowe.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Badania i raporty

  • „The rise of the change makers” Meaningful Brands 2024 report Havas

70% ludzi twierdzi, że świat zmierza w złym kierunku. Dla 63% z nich trudne staje się planowanie przyszłości w tak niepewnej rzeczywistości. Oto tylko niektóre z wniosków płynących z raportu Havas „The rise of the change makers”. Badania zostały przeprowadzone na ponad 156 tys. osób, 24 rynkach i ponad 2 600 marek.

Więcej TUTAJ >>

  • Raport Interbrand „Best Global Brands 2024”

W raporcie „Best Global Brands 2024” opublikowanym przez Interbrand na szczycie zestawienia znalazła się firma Apple. Największy wzrost odnotowały marki: Ferrari i YouTube. Po raz pierwszy w raporcie pojawiły się takie brandy, jak Nvidia, Pandora, Range Rover i Jordan. Uber i LG z kolei powróciły do zestawienia po przerwie.

  • KPMG CEO Outlook 2024

„Adaptacja do zmian to kształtowanie przyszłości” – przekonują autorzy raportu KPMG CEO Outlook 2024. Wynika z niego, że największe ryzyka dla firm, najczęściej wskazywane przez liderów to nowe technologie, niepewność polityczna i bezpieczeństwo internetowe. Jednocześnie tylko 48% szefów czołowych firm w Polsce sądzi, że w ciągu najbliższych sześciu miesięcy nastąpi wzrost globalnej gospodarki.

Czytaj więcej TUTAJ >>

  • ESG Monitor 2024

Globalny raport SEC Newgate „ESG Monitor 2024”, w 2024 roku objął 13 krajów i specjalny region administracyjny ChRL Hongkong na 5 kontynentach, w tym po raz trzeci Polskę oraz po raz pierwszy Brazylię i Grecję. W ankiecie znalazły się po raz pierwszy pytania skierowane do osób deklarujących aktywne inwestowanie na giełdzie. Ponad 14 tys. respondentów odpowiedziało na pytania dotyczące m.in. znajomości terminu ESG.

Więcej znajdziesz TUTAJ >>

  • BFES 2024 Report: Exploring New Dynamics in Fashion

Raport BEFS 2024 to coś dla miłośników mody. Przekrojowa publikacja dotycząca m.in. trendów w przemyśle fashion i zachodzących w nim obecnie transformacji zawiera informacje m.in. na temat dochodów wygenerowanych przez obszar modowy w 2023 roku (1,7 biliona dolarów) oraz jego udziału w globalnym GDP (2%).

Więcej TUTAJ >>

  • 2025 Hilton Trends Report: The Vacation Maximized

Najnowsza edycja raportu Hilton analizującego doroczne trendy zawiera przede wszystkim informacje na temat wzrostu liczby podroży wśród osób aktywnych zawodowo. Autorzy publikacji zwracają uwagę na to, że w nadchodzących miesiącach będziemy szukać metod na relaks połączony z okazją do przeżywania przygód.

  • Raport „Prestiże i wstydy Zetek”

W publikacji Y&LOVERS, mBanku oraz PTBRiO „Prestiże i wstydy Zetek” mowa m.in. o tym, czym flexuje (chwali) się pokolenie Z, a co jest dla nich cringem (czymś żenującym). Punktem wyjścia dla raportu było jedno z wystąpień podczas konferencji INSUMMIT Youth. Raport rozwinięto jednak o etno perspektywę, ilościową walidację i TikTok dive.

#warte przetestowania

  • Eleven Reader

Firma ElevenLabs wprowadziła na rynek aplikację dostępną dla użytkowników iOS i Androida – Eleven Reader. Umożliwia ona komfortowe odsłuchiwanie treści dokumentów w formacie PDF, skanów i rozmaitych artykułów i jest dostępna bezpłatnie. Co najważniejsze: z testów wynika, że Reader radzi sobie również z treściami w języku polskim.

#warte posłuchania 

  • W tym odcinku NowyMarketing Podcast rozmawiamy z Piotrem Szeleszczukiem, dyrektorem marketingu w Decathlonie. Nasz gość opowiedział o kampanii Work-Sport Balance, w której Decathlon proponuje swoim pracownikom czas na sport w godzinach pracy.

  • Błędem jest myślenie, że wszystko musi być idealne – przekonuje Wojtek Walczak z „Kanału Strategicznego”, rozmawiając o customer experience. Gościem odcinak jest Bartek Lechowski, który zdobywał doświadczenie m.in. w PLAY, IKEA czy Empiku.

  • Co zrobić, aby cyfrowy design pozytywnie wpływał na zdrowie psychiczne użytkowników? Co oznacza termin „uniwersalny design” w kontekście cyfrowym? M.in. o tym rozmawiają Marcin Krzanicki, Senior UX Designer w Ocado Technology i Anna Sieroń, UX researcherka w „Strefie Designu Uniwersytetu SWPS”.

  • W podcaście „E-commerce Oczami Praktyków” Paweł i Igor Kęs dzielą się z prowadzącymi wspomnieniami, spostrzeżeniami i tipami związanym z prowadzeniem sklepu z odzieżą roboczą BalticBHP.pl. To historia z gatunku „od 0 do milionera”, a właściwie… „Od 0 do 20 milionów odzieży roboczej”.

  • Gościem podcastu „Biznes Klasa” jest Piotr Mikrut, prezes Grupy Śnieżka. Sprawdź, jak zarabia się na farbach i generuje 40-50% marży brutto w swojej kategorii, a to wszystko oczyma praktyka.

  • Ten odcinek podcastu „Z buta w marketing” jest poświęcony rozmowie z Pawłem Porucznikiem, co-founderem marki Muscat Eyeweare. Gość Oskara Lipińskiego opowiada o tym, jak przejść od pomysłu do ponad 40 tys. klientów rocznie. A także, co zrobić, aby zatrudniać ponad 120 pracowników w swojej firmie.

  • Wysłuchaj podcastu „Business Marketer – marketing B2B od teorii do praktyki” Łukasza Kosuniaka i dowiedz się, jak tworzyć treści, które skłaniają do działania klientów i budują przewagę. Sprawdź, czym jest metoda Commercial Insight i dlaczego większość tworzonych obecnie treści nie skłania klientów do działania.

  • W podcaście „Rozmowy B2B” Igor Bielobradek zastanawia się, czy niebawem czeka nas koniec marketingu B2B opartego na generowaniu leadów. Jeśli tak się stanie, to co zastąpi wspomniane leady? I dlaczego, skoro jest tak dobrze, to jednak jest tak źle? Odpowiedzi na te i wiele innych pytań poznasz, słuchając niespełna 25-minutowego odcinka.

#warte obejrzenia

  • Vimeo Staff Picks

Serwis internetowy Vimeo nawiązał współpracę z organizatorami plebiscytu European Film Awards i tak poszerzyła się oferta Vimeo Staff Picks. To stworzona w 2008 roku baza filmów krótkometrażowych, do której teraz dołączyły obrazy nagrodzone najbardziej prestiżowym wyróżnieniem na Starym Kontynencie.

#warte udziału 

  • Już 21 października br. o godz. 18.00 w Auli Artis (Collegium da Vinci) w Poznaniu odbędzie się 14. edycja Cannes Lions Creative Comms Meeting – wydarzenia organizowanego przez agencję Q&A Comms oraz Stowarzyszenie Komunikacji Marketingowej SAR, które opiera się na eksperckich dyskusjach oraz prezentacji kampanii nagrodzonych na Festiwalu Kreatywności w Cannes.
  • 25 października 2024 roku o godz. 10 w Warszawie odbędą się 26. Targi eHandlu. Prelekcje i spotkania z ekspertami w branży e-commerce to idealny sposób na rozwój firmy oraz zdobycie doświadczenia. Szczegóły TUTAJ >>
  • Jaka będzie przyszłość influencer marketingu, którego globalna wartość jeszcze w tym roku ma osiągnąć wartość 24 mld dolarów*? Dlaczego to jeden z najdynamiczniej rozwijających się sektorów rynku? M.in. na te pytania odpowiedzi poszukają uczestnicy konferencji „IAB HowTo: Nowe horyzonty w influencer marketingu” 29 października.

Bilety na wydarzenie możesz wygrać w konkursie. Szczegółów na ten temat szukaj w newsletterze NowegoMarketingu już 21 października.

  • Po raz siódmy ScreenLovers organizuje swoją doroczną konferencję VideoWars by ScreenLovers. Na scenie imprezy pojawią się m.in. przedstawiciele GroupM, YouTube, L’Oreala, PlumResearch, Nielsena i Canal+.

#warte odwiedzenia

  • Pop-up bar The 007

Z okazji 60. rocznicy premiery filmu „Goldfinger” o przygodach Jamesa Bonda w Londynie powstał pop-up bar The 007. To efekt współpracy Burlington Arcade i marki Aston Martin.

Więcej na temat lokalu znajdziesz TUTAJ >>

PS PolecajkiNM cz. 26: Narodowe Archiwum Cyfrowe, strefa marki CeraVe i Foresight.edu