Sprawdź #PolecajkiNM z ubiegłych tygodni >>
#warte uwagi
Badania i raporty
- Według statystyk i styczniowego raportu PCK, którego wyniki opublikowano w raporcie „Jeszcze tu jestem. Samotność seniorów w Polsce”, ponad 40% polskich seniorów zmaga się z poczuciem izolacji, a nawet co druga osoba powyżej 60. roku życia mieszka samotnie.
Zobacz również
- Pinterest opublikował zestawienie kolorów, które zdaniem przedstawicieli platformy będą królowały w 2025 roku w modzie, branży marketingowej i innych obszarach życia codziennego. Według „Pinterest Palette 2025” kolejnych miesiącach dominować mają m.in. takie barwy jak maślana żółć, czy wiśniowa czerwień.
- Według raportu PBI „Event marketing 2024/2025. Człowiek w centrum w czasach AI” komunikacja oparta o wartości oraz rozwój rozwiązań i narzędzi w oparciu o sztuczną inteligencję to istotne oczekiwania klientów w zakresie event marketingu. Jednocześnie wzmacnianie kompetencji w obu tych obszarach to potrzeby zarówno klientów, jak i agencji, co daje pole do wspólnego rozwoju, współpracy i synergii działań.
- Raport Mediapanel „Polski internet w IV kwartale 2024 r.” zawiera przegląd rynku polskiego opisujący internautów w wieku 7-75 lat, korzystających z komputerów, tabletów oraz smartfonów. Wynika z niego m.in., że wśród pięciu najsilniejszych grup medialnych w polskim internecie, trzy to organizacje o rodzimych korzeniach: Grupa Allegro (21,7 mln RU), Grupa Polsat-Interia (20,8 mln RU) oraz Grupa RAS Polska (20,7 mln RU).
Top NM: najchętniej czytane teksty w 2024 r.
- Raport pt. „Blueprint for Intelligent Economies: AI Competitiveness through Regional Collaboration”, opracowany we współpracy z KPMG International, to kompleksowy przewodnik dla rządów, przedsiębiorstw, uczelni i organizacji społecznych, jak wykorzystać potencjał sztucznej inteligencji (AI) w celu budowy innowacyjnych oraz odpowiedzialnych gospodarek przyszłości.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
#warte posłuchania
- W tym odcinku „NowyMarketing Podcast” rozmawiamy z Tomaszem Chmielewskim, Marketing Managerem w firmie Bolton Polska. Nasz gość opowiada między innymi o tym, jaki był 2024 dla firmy Bolton Polska, jakie znaczenie dla marki Rio Mare mają wyróżnienia branżowe oraz o tym, jak tworzyć marki premium.
- W tym odcinku cyklu „InfluLAB” Marta Polakow rozmawia z Karoliną Gilon i Januszem Sabajem, którzy namawiają pracowników agencji marketingowych do tego, żeby słuchali swojego influencera. Ten cykl podcastów do must-have dla wszystkich miłośników influencer marketingu.
- Odpowiedzi na pytanie o to, „jak przy rebrandingu nie wylać marki z kąpielą” w podcaście „Mamy na to slajd” wspólnie szukają Kasia Stąpór i Mariusz Przybył, oraz prowadzący podcast Kuba Kwaczyński i Marta Ulman z agencji GoldenSubmarine. W tym odcinku pojawią się przykłady działań m.in. marki Tyskie i WK Dzik.
- Z podcastu „Prawo dla biznesu” dowiesz się, kiedy należy oznaczać treści wygenerowane przez sztuczną inteligencję. Piotr Kantorowski odpowiada także na pytania o to, w jakich sytuacjach może się okazać, że warto ponieść dodatkowe koszta związane np. z zatrudnieniem aktorów zamiast korzystania z AI.
#warte udziału
26 stycznia 2025 roku przypada 33. finał Wielkiej Orkiestry Świątecznej Pomocy. Aby wesprzeć inicjatywę, można dorzucić pieniądze do puszek wolontariuszy, którzy pojawią się na ulicach i w centach handlowych, albo wykonać przelew na rzecz jednej z wirtualnych zbiórek. Ciekawym pomysłem będzie też jednak wzięcie udziału w licytacjach prowadzonych przez marketerów, firmy i celebrytów. Wygrać można m.in. sprzątanie mieszkania przez aktora, Maćka Musiała i Obiad z viralową Barbarą + voucher do Elements Hotel & Spa*****, a cały dochód z akcji zostanie przekazany na rzecz onkologii i hematologii dziecięcej. Sprawdź najciekawsze aukcje finału WOŚP 2025.