#warte przeczytania
- Ipsos Polska i przedstawiciele Effie przedstawiają raport po raz trzeci podsumowujący krajobraz efektywności marketingową w Polsce i jej wpływ na firmy, marki i konsumentów. W publikacji dogłębnie przeanalizowano dane i wnioski zebrane od uczestników i zwycięzców konkursu Effie Awards Poland 2024. Głównym celem raportu jest odkrycie wzorców, strategii i historii, które ukształtowały najbardziej efektywne kampanie reklamowe. Więcej na ten temat przeczytasz >> TUTAJ.
- 74 proc. konsumentów doświadczyło trudności w zrozumieniu ceny promocyjnej lub wskazało przyczyny tego problemu. 47 proc. badanych w ramach spontanicznych odpowiedzi dotyczących niejasnych warunków promocji wskazało, że problem dotyczy promocji związanych z zakupem więcej niż 1 produktu. M.in. takie wnioski płyną z badania „Wpływ promocji na zachowania zakupowe” ARC Rynek i Opinia Sp. z o.o. Przeczytaj więcej >> TUTAJ.
- W ostatnim kwartale liczba publikacji o tematyce ESG wzrosła aż o 58% rok do roku. Jednocześnie, zwiększa się skala dezinformacji związanej z ESG – szczególnie w kontekście greenwashingu. Sprawdź wnioski z raportu IMM „Dezinformacja o ESG w mediach. Fakty i mity na temat ESG”. Więcej na temat badania przeczytasz >> TUTAJ.

- Polacy spędzają w sieci średnio 3 godziny i 46 minut dziennie, a najmłodsi przedstawiciele pokoleń Z i Alfa aż 4 godziny i 21 minut. Ponadto do przeglądania stron internetowych najchętniej korzystamy z urządzeń mobilnych. Sprawdź pozostałe wnioski z badania „Polski internet w I kwartale 2025 r.”. Więcej na temat badania przeczytasz >> TUTAJ.

- Papierosy w kinie to nie tylko rekwizyt – to realne zagrożenie. Wraz ze startem Festiwalu Filmowego w Cannes francuska organizacja ACT przeprowadziła badania na temat wpływu wizerunku papierosów na ekranie na najmłodszych widzów. Następnie, w mocnej kampanii edukacyjnej „The Festival Where You Can” ujawnia, jak kino wpływa na dzieci i młodzież. Cel? Zerwać z romantyzowaniem tytoniu na ekranie. Więcej przeczytasz >> TUTAJ.
#warte posłuchania
Marka słodyczy Wedel wchodzi na rynek podcastów i zaprasza do odsłuchania pierwszego odcinka „Wedle Uznania”. Prowadzący: Maciej Herman, Dyrektor Zarządzający firmy oraz Robert Zydel, Dyrektor muzeum Fabryka Czekolady E.Wedel w nowym formacie będą dyskutować o biznesie, kulturze, sztuce, tematach społecznych i przyjemności.
- W podcaście „99 twarzy AI” gościnią jest dr Inez Okulska, badaczka AI. Temat odcinka to natomiast sztuczna inteligencja i dygresja, czyli opowieść interdyscyplinarna. Innymi słowy: jak można głęboko rozumieć zjawiska matematyczne, nie posługując się wyłącznie wzorami.
- Czy reklamy generowane przez AI budzą zaufanie, czy dystans? Czy marki wiedzą, gdzie kończy się personalizacja, a zaczyna manipulacja? A może przyszłość marketingu to emocjonalni asystenci i terapeuci, którzy podpowiedzą produkty, przeprowadzą sesję terapeutyczną, a na końcu od siebie uzależnią? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w podcaście „Mamy na to slajd”, który odwiedziły prof. Dominika Maison – psycholożka, badaczka konsumentów oraz Dominika Nawrocka – strategy & research directorka, PHD/ Media Direction OMD.
- W podcaście „Nowoczesna sprzedaż i marketing” Szymon Negacz opowiada o roli LinkedIna w B2B w 2025 roku. Sprawdź, co zmieniło się w tej sferze w ostatnich latach oraz poznaj wnikliwe obserwacje prowadzącego.
- Ten odcinek „E-commerce oczami praktyków” został poświęcony strategiom w e-commerce, budowaniu marki premium i tworzeniu promocji. Gościnią odcinka jest Ola Mikołajczyk, która doświadczenie zdobywała m.in. w takich firmach, jak Kazar, Domodi, Enter Air, Burda Media czy Ania Kruk.
- W tym odcinku podcastu „Wycinki z przyszłości” Monika Borycka i Joanna Frota Kurkowska rozmawiają na temat własność intelektualna (IP) jako kluczowym aktywie dla firm z sektora kreatywnego. Gościem w studio jest Łukasz Alwast – ekspert w dziedzinie IP buildingu.
#warte udziału
- Weź udział w konferencji Brand Jungle i 29 maja w Teatrze Nowym w Słupsku lub online dowiedz się m.in., czym tak naprawdę jest marka oraz jakimi cechami charakteryzuje się silny brand. Więcej informacji na temat wydarzenia znajdziesz >> TUTAJ.
- Podczas tegorocznej edycji Forum IAB, która odbędzie się w dniach 4-5 czerwca w warszawskich Złotych Tarasach, posłuchasz m.in. o niebezpieczeństwach cyfrowej łatwowierności, przyszłości relacji między marketerami a agencjami w kontekście integracji oraz bezpieczeństwie najmłodszych użytkowników internetu.
- Tegoroczna edycja Infoshare (27, 28 maja, Trójmiasto) to okazja, by włączyć się w akcję społeczną i przeciwdziałać wykluczeniu cyfrowemu. Dając drugie życie laptopom, można wesprzeć naukę dzieci i młodzieży z placówek opiekuńczych, pieczy zastępczej czy świetlic środowiskowych. Podczas wydarzenia będzie prowadzona zbiórka sprzętu – wystarczy zgłosić się do stoiska Fundacji Sarigato, która realizuje projekt „Hakersi”. Więcej informacji >> TUTAJ.