Wcześniejsze odsłony cyklu #PolecajkiNM znajdziesz >>TUTAJ
#warte przeczytania
- Jak zmienił się sposób postrzegania przez społeczeństwo sztucznej inteligencji? Co takiego się stało, że generatywne modele AI zmądrzały w tak dużym stopniu i to w zaledwie kilka miesięcy? Odpowiedzi m.in. na te pytania znajdziesz w poście profesora Piotra Sankowskiego na LinkedInie.

- Czy Polska ma szansę stać się ważnym ośrodkiem na europejskiej mapie Creative Tech? Takie pytanie zadają autorzy raportu o startupach kreatywnych 2025 – CRPK i Fuelarts. Jak wynika z publikacji, w Polsce działa ponad 400 firm związanych z branżą Creative Tech, a łączna wartość inwestycji w tym sektorze osiągnęła już 201 mln dolarów, z czego blisko 37% przypada na ostatnie pięć lat. Cały raport przeczytasz >> TUTAJ.
- Współczesna ścieżka zakupowa coraz rzadziej przypomina klasyczny lejek. Bliżej jej do feedu – dynamicznego, pofragmentowanego i pełnego punktów styku, których marki nie kontrolują. Social media stały się przestrzenią odkrywania produktów. Ale to nie zawsze prowadzi do decyzji zakupowej. Więcej o badaniu „Ruch w social mediach rośnie. Ale gdzie znika sprzedaż?” przeczytaj >> TUTAJ.

- Badania przeprowadzone przez Ipsos na zlecenie Fundacji Biedronki pokazują, że co czwarty senior rezygnuje z zakupu m.in. mięsa, masła czy owoców, z powodu braku finansów. W związku z alarmującymi danymi rusza 8. odsłona programu wsparcia „Na codzienne zakupy”. Więcej o badaniu Ipsos przeczytasz >> TUTAJ.
- Właściciele firm w naszym kraju uważają się przede wszystkim za osoby przestrzegające obowiązujących przepisów i uczciwie prowadzące biznesy (odpowiedziało tak 67% badanych). W populacji ogólnej odsetek respondentów, którzy są takiego zdania, jest niższy i wynosi 54%. Jakie jeszcze wnioski płyną z badania Santander Leasing Polska na temat małych i średnich przedsiębiorstw w Polsce w 2024 roku? Więcej przeczytasz >>TUTAJ.
#warte posłuchania
- Tym razem „NowyMarketing Podcast” odwiedzili Wojtek Papuziński (dyrektor kreatywny w agencji Ancymony (*ancy)) i Hubert Pajączkowski (autor scenariuszy i koordynator projektu Lekcje Bez Tabu z Fundacji SEXEDPL). Tematem rozmowy była kampania „Ciało obce” oraz m.in. to jak rozmawiać z młodymi o ciele, bliskości i seksualności tak, by nie uciekać w zakłopotanie, skróty i przemilczenia.
- W podcaście „semCAST” gościnią Krzysztofa Marca jest Natalia Witczyk – międzynarodowa konsultantka i ekspertka SEO mieszkająca w Barcelonie, założycielka firmy Mosquita Digital, prelegentka branżowych konferencji i jurorka konkursów SEO. Temat rozmowy to natomiast międzynarodowe SEO. Sprawdź, jak skutecznie wypozycjonować stronę na rynku hiszpańskim? Czy hiszpańskie SEO różni się od polskiego? Jakie narzędzia i strategie SEO sprawdzą się na południu Europy?
- „Strefa Psyche Uniwersytetu SWPS” została poświęcona obrazowi bullyingu w szkołach ponadpodstawowych. Dowiedz się, co wynika z raportu „Obraz bullyingu w szkołach ponadpodstawowych” Uniwersytetu SWPS, Fundacji UNIQA i zespół RESQL. Dowiedz się też, jaką formę najczęściej przybiera przemoc rówieśnicza i dlaczego rodzi się w małych społecznościach klasowych.
- „Było źle, jest gorzej” ten mało optymistyczny tytuł to zapowiedź odcinka podcastu „Kanał Strategiczny” poświęconego najnowszemu case’owi Jagurara i wpadkom innych marek. Posłuchaj koniecznie, jeśli chcesz wiedzieć, dlaczego świeżość bez konsekwencji nie działa.
#warte udziału
- Chcesz wdrażać AI w swojej firmie z głową, a nie z chaosu? Szukasz realnych przykładów, sprawdzonych narzędzi i praktycznej wiedzy od tych, którzy naprawdę to robią? Weź udział w konkursie i wygraj wejściówkę na AI Manager Day 2025. Więcej przeczytasz >> TUTAJ.
- Tematem tegorocznej edycji konferencji Forum IAB 2025 jest zintegrowana przyszłość reklamy digital. Podczas wydarzenia, które odbędzie się 4 i 5 czerwca 2025 roku 100 prelegentów i ponad 1 000 uczestników przez dwa dni będzie wspólnie identyfikować problemy, szukać rozwiązań i kierunków dla sektora komunikacji oraz promować postawy, które definiują przyszłość branży. Poznaj szczegóły wydarzenia >> TUTAJ.