#warte przeczytania
- Na zlecenie ERGO Hestii przeprowadzono ogólnopolskie badanie czytelnictwa wśród dzieci i młodzieży w wieku 10-15 lat. Wyniki pokazują, że choć połowa badanych przeczytała nie więcej niż trzy książki w pierwszej połowie 2025 roku, aż 92% wybiera wersję papierową. Czytaj więcej >>

- Jak wynika z najnowszego raportu T-Mobile „Nie tylko dobre rady. O sile słów i bliskości w rodzinie”, aż 59% Polek i Polaków chciałoby podczas rodzinnej rozmowy po prostu zostać wysłuchanym – bez oceniania czy przerywania. Czytaj więcej >>

Zobacz również
- Według najnowszego raportu „The Health of Creativity 2025” od WARC, kreatywność i skuteczność w marketingu idą ze sobą w parze. Aż 21% nagradzanych kreatywnie kampanii zdobywa też wyróżnienia za efektywność, a wśród najbardziej kreatywnych projektów ten odsetek rośnie do 44%. Czytaj więcej >>

- Centrum Cyfrowe opublikowało raport „CRE-AI-TIVE. Kreatywni w erze AI”, w ramach którego sprawdzono, jak nowe, napędzane sztuczną inteligencją narzędzia i aplikacje rewolucjonizują branżę architektury, designu, mody, muzyki i gier wideo, oraz jak twórczynie i twórcy podchodzą do wykorzystania AI w swojej pracy. Czytaj więcej >>

- Fundacja PZU we współpracy z infuture.institute sprawdziła, o czym marzą Polki i Polacy w czasach niepewności. Wyniki pokazują, że mimo lęków o przyszłość, aż 93% z nas wciąż potrafi marzyć – przede wszystkim o zdrowiu, stabilizacji, relacjach i „zwykłym, dobrym życiu”. Czytaj więcej >>
 
                        
                                                     Apps in ChatGPT: nowy krok OpenAI [OPINIE] 
                    
- Dr Joanna Wojsiat zwraca uwagę na to, dlaczego nadmierne korzystanie z TikToka zmienia pracę mózgu. Sprawdź, dlaczego ludzki mózg nie jest przyzwyczajony do „szybkiej formy”, jaką proponuje to medium. Dowiedz się też, do czego może doprowadzić kompulsywne scrollowanie TikToka przez najmłodsze pokolenie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- Jak wygląda komunikacja w czasach dezinformacji? A jak powinna wyglądać? Dlaczego pozornie nieznaczące luki w strategii firmy mogą prowadzić do kryzysu? O tym wszystkim przeczytasz w raporcie Alert Media Communications „Kryzysometr – komunikacja w czasach dezinformacji”. Czytaj więcej >>
- Twórcy internetowi coraz częściej zastępują tradycyjne media. Raport Reuters Institute „Digital News Report” pokazuje, że influencerzy stają się jednym z głównych źródeł informacji na świecie. W Polsce wśród najpopularniejszych twórców newsowych znaleźli się m.in. Łukasz Bok i Krzysztof Stanowski. Czytaj więcej >>
- Raport OC&C Strategy Consultants „Navigating the Rise of AI in Marketing: From Hype to Impact” analizuje, w jaki sposób technologie sztucznej inteligencji przechodzą z etapu medialnego szumu do rzeczywistego wpływu na marketing.
- Biblioteka Narodowa uruchomiła Automaton Vocis, czyli specjalną infolinię, która łączy klimat średniowiecza z technologią AI. Bot głosowy odpowiada na pytania językiem inspirowanym staropolszczyzną. Akcja promuje wystawę „JAM POSEŁKINI JEGO”. Czytaj więcej >>

#warte posłuchania
- W „NowyMarketing Podcast” Anna Korolczuk, menedżer ds. sprzedaży w Google, tłumaczy, dlaczego AI to nie chwilowa moda, lecz technologia, która – jak kiedyś elektryczność – zmieni każdy aspekt pracy marketera.
- W podcaście „99 Twarzy AI” Karol Stryja rozmawia z Grzegorzem Morawcem i Ewą Pakułą z TDJ. Przekonaj się m.in., czy przyszłość prawników to już może niekoniecznie znajomość przepisów, ale rozumienie ludzkiej psychiki
- Podcast „Nieoczywiste rozmowy o PR” to rozmowa z płk. dr. inż. Rafałem Kasprzykiem z WAT na temat wojen informacyjnych, dezinformacji konstruktywnej i destruktywnej oraz teorii sterowania refleksyjnego.
- Gościem podcastu „O e-commerce z Ewą Wysocką” jest Rafał Zakrzewski, CEO portalu 8a.pl. Poznaj kulisy skalowania multibrandowego e-commerce, który przeszedł drogę z biznesu rodzinnego założonego w Gliwicach do lidera na specjalistycznym rynku outdooru i sprzętu górskiego.
- W podcaście Marka Kicha „Sztuka e-commerce” tematem odcinka jest cross-border. Piotr Kiljański – ekspert od ekspansji międzynarodowej i były dyrektor e-commerce Strefy Tenisa, opowiada m.in. o tym, kiedy naprawdę warto wychodzić z e-commerce za granicę, jak poukładać firmę, zanim ruszysz w świat i dlaczego chaos zabija skalowanie.
- Jeśli chcesz wiedzieć, jak działa dezinformacja w biznesie albo w jaki sposób zorganizować komunikację, aby zmniejszyć ryzyko takiego ataku, posłuchaj podcastu „Strefa Zarządzania Uniwersytetu SWPS”.
#warte udziału
- 5 listopada 2025 roku o godz. 11 weź udział w bezpłatnym webinarze NowegoMarketingu i Streetcom Poland. Prowadzący, Filip Dąbrowski i Matylda Szymalska, opowiedzą o tym, jak wykreować trend na produkt nawet w trudnych kategoriach. Zarezerwuj sobie miejsce tutaj >>

PS #PolecajkiNM cz. 69: Playbook #4: Sport i Marketing, Raport Gamingowy 2025, webinar Streetcom Poland
 
                    