Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Upoluj e-book „NeuroMarketing Insight” [KONKURS]

Ponad 500 stron o mózgu i marketingu – zdobądź e-book „NeuroMarketing Insight” za darmo.

SZCZEGÓŁY

#PolecajkiNM cz. 56: Single economy, Nivea Connect Compass i Konsumer 2025

#PolecajkiNM cz. 56: Single economy, Nivea Connect Compass i Konsumer 2025
W 56. odcinku cyklu #PolecajkiNM przeczytasz raporty m.in. o stosunku Polaków do żywności i Single Economy, posłuchasz rozmowy na temat wizerunku rodziny w reklamie i zaplanujesz wizytę na panelu dyskusyjnym „SESME BUZZ”.
O autorze
3 min czytania 2025-07-04

#warte przeczytania

  • Czym jest Single Economy i dlaczego powinno być uwzględniane w marketingu? M.in. o tym podczas Forum IAB opowiadała Adrianna Kubik. Jak się okazuje, single to jedna z najszybciej rosnących grup konsumentów na świecie, a do 2050 roku odsetek jednoosobowych gospodarstw domowych ma wzrosnąć do 35%. Poznaj pozostałe spostrzeżenie dotyczące tego tematu.
  • NIVEA opublikowała wyniki badania „Connect Compass”, które dotyczy tematu samotności i izolacji społecznej. Zgodnie z raportem, samotność została uznana za zjawisko globalne, dotykające milionów ludzi ze wszystkich środowisk, pomimo rosnących możliwości łączności cyfrowej. Więcej o raporcie przeczytasz >> TUTAJ.

  • „KONSUMER 2025” to raport strategiczny, który rozkłada Polskę na 5 pokoleń i ponad 40 insightów konsumenckich. Zamiast stereotypów i ageizmu znajdziesz tu rzetelne dane o pragnieniach i lękach oraz realne scenariusze sprzedażowe dla twojej marki. Więcej na ten temat >> TUTAJ.

  • Ponad 6 na 10 polskich konsumentów kupuje rzeczy z drugiej ręki – to znacznie powyżej średniej dla wszystkich badanych krajów (50%). Daje to Polsce drugie miejsce pod względem popularności zakupów z drugiej ręki, za Meksykiem (66%), a przed Szwecją (61%) i Wielką Brytanią (56%). Takie wnioski płyną z raportu Havas Commerce „SecondHand”, dotyczącego konsumpcji cyrkularnej. Szczegóły >> TUTAJ.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Ponad 68% Polaków uważa, że firmy spożywcze bardziej dbają o swoje zyski niż o zdrowie ludzi. Takie wnioski płyną z badania przeprowadzonego przez agencję PRCN i SW Research. Chcesz więcej? Przeczytaj >> TUTAJ.

#warte posłuchania

  • W podcaście „Mamy na to slajd” Anna Maria Szutowicz z Y&LOVERS i dr Iwona Wilmowska (Toluna) omawiają wyniki raportu „Family Matrix” na temat stosunków rodzinnych w Polsce i kondycji rodziców dzieci do lat 18.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

  • W podcaście „Moja droga” gościnią jest projektantka Zofia Chylak. Tematem rozmowy jest m.in. design inspirowany ludowymi wzorami, pracowitość i dziecięce fascynacje.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się
  • W podcaście „Nieoczywiste rozmowy o PR” gościnią jest Karolina Łuczak, dyrektorka komunikacji, Rzeczniczka Prasowa Provident Polska, Prezeska Polskiego Stowarzyszenia Public Relations.

  • W „Marketingu opartym na danych” Mateusz Sękara (Head of SEO, Morele.net) i Aleksander Radwan-Pragłowski (Deputy IT Director, Morele.net), oraz prowadzący, Sebastian Suma, rozmawiają o tym, jak technologia zmienia SEO i doświadczenie klienta w e-commerce.

  • Maciej Janik, adwokat w Stowarzyszeniu Autorów ZAIKS w podcaście „99 twarzy AI” próbuje odpowiedzieć na pytanie o to, czy AI to narzędzie, czy już złodziej. Tematem odcinka jest prawo autorskie. Prowadzi: Karol Stryja.

  • W „Kulisach biznesu online bez cenzury” posłuchasz rozmowy Dominiki Dalby z Martyną Zastawną – przedsiębiorczynią, mentorką, liderką zrównoważonego rozwoju i twórczynią marki Wosh Wosh. Tematem odcinka są m.in. kulisy prowadzenia biznesu z misją, wpływ, który wykracza poza zysk, i to, jak wygląda życie po tym, gdy zamyka się drzwi do czegoś, co długo było naszą tożsamością.

#warte udziału

  • W sobotę, 5 lipca, o godz. 12 na Placu Zabaw nad Wisłą w Warszawie odbędzie się wydarzenie „SESME BUZZ”.

W panelu dyskusyjnym (12:00-13:00) pt. „Czy przyszłość można przewidzieć? O trendach i współtworzeniu kultury miejskiej” wezmą udział: Marta Majchrzak (HERSTORIES), psycholożka społeczna, badaczka, założycielka Herstories, ekspertka fundacji OFF school; autorka licznych reportaży, mówczyni TEDx i Julia Najdyhor (WPP Media), specjalistka od pomysłów out of the box, koordynatorka niestandardowych projektów OOH i ambientowych dla największych marek w Polsce.
Panel poprowadzi Alicja Paszkiel (Sesme Studio).

Uczestnicy zastanowią się, jak pogłębione analizy i odważne decyzje mogą prowadzić do niestandardowych, angażujących kampanii marketingowych, które zarezonują z dynamicznym życiem miasta.

Od godz. 13:00 do 17:00 zaplanowano natomiast spotkanie networkingowe.

  • Sprzedajesz online także poza Polską? Ekspansja to nie tylko szansa, ale też złożone wyzwania prawne i formalne, które mogą zaskoczyć nawet doświadczonych sprzedawców. Weź udział w bezpłatnym webinarze „Sprzedaż zagraniczna zgodna z prawem – wyzwania, przykłady błędów i praktyczna checklista” 8 lipca 2025 roku o godz. 13 i dowiedz się, jak uniknąć pułapek i błędów, które mogą dużo kosztować. Wydarzenie poprowadzi Marcin Tomczak – prawnik, założyciel kancelarii ecommerce.legal, specjalizujący się w obsłudze prawnej e-commerce, IT i nowych technologii. ZAPISZ SIĘ już dziś!

  • Już tylko do 7 lipca br. możesz zgłosić się do tegorocznej edycji Effie Awards. Poznaj członków jury z Martą Życińską, Dyrektorką Generalną polskiego oddziału Mastercard Europe, sprawdź zasady zgłoszeń i koniecznie zapisz w kalendarzu najważniejsze terminy Effie Awards 2025.

PS #PolecajkiNM cz. 55: top NM podcastów, relacje z Cannes Lions 25 i kosmos raportów