Polish Luxury Market Summit 2018 – Mindful Luxury

Za nami 3 edycja konferencji Polish Luxury Market Summit, której tegorocznym tematem przewodnim był Mindful Luxury czyli świadomy luksus postrzegany zarówno z perspektywy oczekiwań konsumentów, sposobu komunikacji z nimi a także emocji i wartości jakie za sobą niesie.
O autorze
2 min czytania 2018-05-28

W spotkaniu udział wzięli eksperci z Polski i zagranicy z sektora dóbr luksusowych a także przedstawiciele firm i marek premium, którzy omówili zmiany i trendy zachodzące w branży.

23 maja w Villi Foksal w Warszawie odbyła się trzecia edycja Polish Luxury Market Summit. Konferencję otworzyła prezentacja wyników badań przeprowadzonych przez LuxHub Havas Media na temat atrakcyjności treści w branży luksusowej, czyli co i dlaczego podoba się polskiemu odbiorcy dóbr premium. Beata Orkwiszewska oraz Anna Kuropatwa przedstawiły trendy, metody i technologię wykorzystywaną przy tworzeniu odpowiedniego contentu do komunikacji z klientem.

Kolejnym prelegentem był John Peeters z londyńskiej agencji Holition, który opowiedział w jaki sposób kultowe marki luksusowe wykorzystują technologie cyfrowe takie jak magic mirror, augmented reality czy specjalne aplikacje, które dają klientowi możliwość obcowania z produktem w świecie wirtualnym po to by pomóc w podjęciu decyzji zakupowej.

W pierwszym panelu dyskusyjnym na temat świadomego luksusu z perspektywy firm i marek udział wzięli: Ewa Bałdyga -­ Prezes Zarządu HEFRA S.A, Rajmund Nowak -­ właściciel Novvak Jewellery, Karol Tomaszewski -­ dyrektor kreatywny Grupy Vidoq i Paweł Woroniecki – Senior Brand Manager GPoland a prowadzącą była Dominika Trawka – konsultant strategiczny Luxury Consalting Online. Dyskusja toczyła się wokół świadomości, edukacji i coraz większego zainteresowania konsumentów w pochodzenie, sposób produkcji, zaangażowanie w oddziaływanie na środowisko, historię czy filozofię marki. Świadomy luksus to przeżycie odpowiedniego doświadczenia, przygody czy możliwość zaangażowania w procesy tworzenia produktu. Świadomy klient nie kupuje już tylko produktu, ale także wartości jakie niesie za sobą marka, z którą chce się identyfikować.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

O społecznym, kulturowym i biznesowym aspekcie zbierania sztuki i społecznie odpowiedzialnym kolekcjonowaniu opowiedział Paweł Drabarczyk z Villa la Fleur, która jest prywatnym muzeum założonym i prowadzonym przez Marka Roeflera. W pięknej willi w Konstancinie Jeziorna zgromadzone są prace wybitnych artystów ze szkoły francuskiej. Oprócz aspektu kolekcjonerskiego dochodzi również element edukacyjny, gdyż miejsce jest otwartą przestrzenią dla młodzieży, której daje się możliwość obcowania ze sztuką w sposób interaktywny. Licznie organizowane wernisaże są okazją dla gości do odbycia podróży po świecie wybitnej sztuki. Goście konferencji mieli możliwość podziwiać wybrane dzieła pochodzące z kolekcji Villi la Fleur.

Kolejnym zagranicznym prelegentem był Christophe Balaresque z Arjowigins Creative Papers, który opowiedział o nowej, świadomej generacji konsumentów (no bullshit generation) do której musimy dostosować sposób i rodzaj komunikacji. Przestajemy już mówić tylko o B2B czy B2C, czas na relacje H2H ( human to human).

Słuchaj podcastu NowyMarketing

W drugim panelu na temat świadomego luksusu z perspektywy klienta udział wzięły: Marlena Wróbel – Business Development Manager WhyNot PRIVATE JET, Aneta Juśkiewicz – Dyrektor Marketingu i PR Just Cars Club, Anna Theiss – Partner Aurabillia i Agnieszka Smektała – założyciel Inspirenza. Z panelu dowiedzieliśmy się, że luksusem nie jest już dla klienta sam produkt, ale unikalna wiedza i niedostępne doświadczenie, które zostanie mu zaoferowane. Luksus spełnia wyszukane potrzeby bardziej wymagającego i świadomego klienta, którego zaufanie i zaangażowanie jest dla marki bezcenne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Katarzyna Lemańska z H.E.S.A. opowiedziała w jak odpowiedni sposób pracuje z markami luksusowymi na przykładzie komercjalizacji projektu Hotelu Raffles Europejski Warsaw. Natomiast. Grzegorz Włodarczyk Dyrektor Sprzedaży i Marketingu Raffles Europejski Warsaw opowiedział o emocjonalnej stronie luksusu, jak łączyć historie i dziedzictwo miasta z ponadczasową elegancją i wyrafinowaną sztuką pozostając wierny swoim wartościom.

Organizatorem wydarzenia jest ESSE Media, agencja specjalizująca się w marketingu dóbr luksusowych, wydająca cykliczny przewodnik Book Of Luxury.