TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polscy CEO na tle świata są rzadko obecni w social media

Tylko 5 proc. prezesów największych polskich firm prowadzi komunikację na Twitterze, a 30 proc. za pośrednictwem LinkedIna. Pod kątem obecności w tych kanałach, na tle największych światowych rynków wypadamy bardzo słabo. Badanie objęło 400 firm obecnych na 20 rynkach i zostało zrealizowane przez...
O autorze
1 min czytania 2017-08-03

…przez sieć ECCO International Communications Network, w Polsce reprezentowaną przez Grupę On Board Think Kong.

W zestawieniu przygotowanym przez Grupę On Board Think Kong, polskim CEO miejsca ustępują tylko prezesi z 2 krajów: Niemiec i Rosji. Tymczasem, prowadzenie relacji z profesjonalistami z branży, zwłaszcza z inwestorami na Twitterze i LinkedInie w czasie rzeczywistym może pozytywnie wpłynąć na notowania i kondycję firmy, bowiem pozwala na stały kontakt z rynkiem i przekazywanie istotnych informacji np. o realizacji strategii spółki.

Analiza w poszczególnych krajach pokazała, że najbardziej aktywni CEO reprezentują firmy działające we Francji. 35 proc. z nich posiada aktywne konto na Twitterze, a 70 proc. jest obecnych na platformie kariery LinkedIn. Druga w zestawieniu jest Norwegia. W tym skandynawskim kraju, 30 proc. CEO prowadzi komunikację za pośrednictwem Twittera, a 65 proc. LinkedIna. Podium zamykają australijscy menadżerowie z 25 proc. prezesów aktywnych na Twitterze i 65 proc. na LinkedInie.

Z badania wyłania się jednocześnie zaskakujący wynik dla Stanów Zjednoczonych. W kraju, w którym powstało wiele pionierskich rozwiązań i platform komunikacyjnych, tylko 1/4 prezesów spośród 20 firm z największą kapitalizacją jest obecnych na Twitterze, a 35 proc. na LinkedInie. Jednocześnie, należy zauważyć, że osoby prowadzące aktywną komunikację z otoczeniem w tych kanałach mają najwięcej followersów. CEO firmy Apple, Tima Cook’a, śledzi ponad 5,5 mln followersów. Dla porównania, we Francji, liderującej zestawieniu, Stéphane’a Richarda z Orange śledzi 37 tys. użytkowników Twittera.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

– Social media są przestrzenią z ogromnym potencjałem do pokazania, jak zmienia się nasz biznes, jak przebiegają programy inwestycyjne. Digitalizacja komunikacji, a w jej ramach relacje prowadzone przez CEO firmy na Twitterze i LinkedInie, to doskonała szansa na inicjowanie angażujących interakcji z otoczeniem biznesowym firmy, klientami, liderami opinii, dziennikarzami, czy inwestorami – przekonuje Norbert Ofmański, CEO Grupy On Board Think Kong.

Badanie Ecco International PR Network objęło swoim zasięgiem ponad 20 krajów z całego świata. Analizie została poddana komunikacja na Twitterze i LinkedInie prowadzona przez CEO 400 firm z największą kapitalizacją z m.in. Australii, Austrii, Brazylii, Czech, Egiptu, Francji, Niemiec, Węgier, Irlandii, Włoch, Norwegii, Polski, Rosji, Szwecji, Szwajcarii, Wielkiej Brytanii, Stanów Zjednoczonych, a także państw Ameryki Łacińskiej – Argentyny, Chile, Meksyku i Peru. Polską edycję rankingu przygotowała Grupa On Board Think Kong.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się