Polscy gracze Anno Domini 2015

W różnego typu gry gra aż 92 procent polskich użytkowników internetu – tak wynika z badań przeprowadzonych przez firmę PBI. Internautki częściej niż internauci wybierają gry online, na smartfonach oraz tabletach. Panowie dominują na polu komputerów, a także konsoli stacjonarnych.
O autorze
2 min czytania 2015-08-11

Przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych. Zrealizowała je firma PBI na panelu badawczym Ariadna. Wzięło w nim udział 522 osób powyżej 15 roku, co pozwala naszkicować spójny obraz tego, w co i jak grają polscy internauci. Pod uwagę wzięto różne typu gier od online i komputerowych, po karciane oraz fabularne. Poniżej prezentujemy najciekawsze punkty naszego raportu:

  • W gry gra minimalnie więcej kobiet niż mężczyzn (91 proc. vs. 93 proc.). Internautki najczęściej wybierają gry online oraz na smarfonach/tabletach (odpowiednio 64 i 63 proc.). Internauci wolą grać na komputerze (64 proc.), a dopiero potem online i na smartfonach/ tabletach (równo po 54 proc.). Co ciekawe, odsetek pań grających w gry komputerowe także nie jest mały, bo wynosi 37 proc.
  • Gry są domeną ludzi młodych. Wśród badanych w wieku od 15 do 24 lat, grają w nie prawie wszyscy – 98 proc. ankietowanych. Spośród osób, które wybierają ten typ rozrywki, codziennie na smartfonie lub tablecie gra aż 74 procent, a online 44 procent.
  • Osoby powyżej 45 roku życia grają rzadziej. W ogóle nie robi tego 15 proc. internautów w tym wieku. Ale, co warto podkreślić, spośród tych, którzy grają, aż 56 proc. gra codziennie online.
  • W gry karciane gra codziennie 12 procent internautów, a planszowe – 6 proc.
  • Największa grupa internautów – graczy ma wykształcenie niepełne wyższe lub wyższe. 

W co grają polscy internauci – 10 najczęściej wybieranych gier

Internautów zapytano, w które z wymienionych w badaniu gier grali w ciągu ostatniego roku. Okazało się, że internauci najchętniej wybierali gry wojenne (Battlefield) i sportowe (FIFA). O ile w przypadku gier wojennych popularniejsze były starsze wersje, to w FIFA, gdzie znaczenie ma dopasowanie do aktualnych rozgrywek piłkarskich, największym powodzeniem cieszyły się wersje najnowsze.

Poniżej prezentujemy listę 10 najczęściej wybieranych gier online w naszym kraju:

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj
  • Battlefield – wybiera ją 40 proc. graczy
  • Fifa – 39 proc.
  • Counter Strike – 39 proc.
  • World of Tanks – 37 proc.
  • League of Legends – 24 proc.
  • Minecraft – 19 proc.
  • War Thunder – 12 proc.
  • ArmA – 10 proc.
  • Payday – 10 proc.
  • Warframe – 9 proc. 

Jeśli chodzi o komunikację w grach, większość graczy nie ma problemu, aby grać online z nieznanymi osobami. Zawsze robi tak 36 proc. graczy, a zaledwie 6 proc. graczy gra tylko ze znajomymi. Ponad połowa (55 proc.) graczy kontaktuje się ze współuczestnikami zabawy po zakończeniu rozgrywek. Dla nich ważna jest również współpraca, dlatego w grach lubią się łączyć w gildie (klany): dla zabawy – 45 proc., by rywalizować z innymi – 40 proc.

Wyniki raportu dostępne są na stronie.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się