Przeprowadzone na przełomie marca i kwietnia badanie zrealizowano za pomocą ankiet internetowych. Zrealizowała je firma PBI na panelu badawczym Ariadna. Wzięło w nim udział 522 osób powyżej 15 roku, co pozwala naszkicować spójny obraz tego, w co i jak grają polscy internauci. Pod uwagę wzięto różne typu gier od online i komputerowych, po karciane oraz fabularne. Poniżej prezentujemy najciekawsze punkty naszego raportu:
- W gry gra minimalnie więcej kobiet niż mężczyzn (91 proc. vs. 93 proc.). Internautki najczęściej wybierają gry online oraz na smarfonach/tabletach (odpowiednio 64 i 63 proc.). Internauci wolą grać na komputerze (64 proc.), a dopiero potem online i na smartfonach/ tabletach (równo po 54 proc.). Co ciekawe, odsetek pań grających w gry komputerowe także nie jest mały, bo wynosi 37 proc.
- Gry są domeną ludzi młodych. Wśród badanych w wieku od 15 do 24 lat, grają w nie prawie wszyscy – 98 proc. ankietowanych. Spośród osób, które wybierają ten typ rozrywki, codziennie na smartfonie lub tablecie gra aż 74 procent, a online 44 procent.
- Osoby powyżej 45 roku życia grają rzadziej. W ogóle nie robi tego 15 proc. internautów w tym wieku. Ale, co warto podkreślić, spośród tych, którzy grają, aż 56 proc. gra codziennie online.
- W gry karciane gra codziennie 12 procent internautów, a planszowe – 6 proc.
- Największa grupa internautów – graczy ma wykształcenie niepełne wyższe lub wyższe.
W co grają polscy internauci – 10 najczęściej wybieranych gier
Zobacz również
Internautów zapytano, w które z wymienionych w badaniu gier grali w ciągu ostatniego roku. Okazało się, że internauci najchętniej wybierali gry wojenne (Battlefield) i sportowe (FIFA). O ile w przypadku gier wojennych popularniejsze były starsze wersje, to w FIFA, gdzie znaczenie ma dopasowanie do aktualnych rozgrywek piłkarskich, największym powodzeniem cieszyły się wersje najnowsze.
Poniżej prezentujemy listę 10 najczęściej wybieranych gier online w naszym kraju:
- Battlefield – wybiera ją 40 proc. graczy
- Fifa – 39 proc.
- Counter Strike – 39 proc.
- World of Tanks – 37 proc.
- League of Legends – 24 proc.
- Minecraft – 19 proc.
- War Thunder – 12 proc.
- ArmA – 10 proc.
- Payday – 10 proc.
- Warframe – 9 proc.
Jeśli chodzi o komunikację w grach, większość graczy nie ma problemu, aby grać online z nieznanymi osobami. Zawsze robi tak 36 proc. graczy, a zaledwie 6 proc. graczy gra tylko ze znajomymi. Ponad połowa (55 proc.) graczy kontaktuje się ze współuczestnikami zabawy po zakończeniu rozgrywek. Dla nich ważna jest również współpraca, dlatego w grach lubią się łączyć w gildie (klany): dla zabawy – 45 proc., by rywalizować z innymi – 40 proc.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Wyniki raportu dostępne są na stronie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing