Jednym z ostatnich hitów Netflixa jest film dokumentalny „A Life On Our Planet”, który budzi do głębokich refleksji na temat naszej przyszłości. Lubiany i szanowany Sir David Attenborough przyznał, że „Musimy zmienić naszą dietę, bo planeta nie jest w stanie utrzymać miliardów mięsożerców” – a nasza dieta powinna być bardziej oparta na roślinach.
Popularność diety roślinnej stale rośnie: Tarczyński wprowadza na rynek wegańskie kabanosy, Żabka – kanapki z zamiennikami mięsa, sieci restauracji rozwijają menu o opcje roślinne. Coraz więcej osób chce ograniczać lub wykluczyć ze swojej diety produkty pochodzenia zwierzęcego. Choć pozornie może się to wydawać niełatwe, ambasadorzy i ambasadorki Chefs for Change, projektu zrzeszającego szefów i szefowe kuchni z całej Polski, udowadniają, że wcale tak nie jest i zaczynają zmianę od siebie – we własnych restauracjach, bistrach i stołówkach.
Zobacz również
Zmiana kierunku gastronomii w stronę bardziej roślinnych rozwiązań – taki cel obrali sobie ambasadorzy akcji Chefs for Change. Wspierają ją najlepsi szefowie kuchni Europy (Marcin Popielarz, Rafał Koziorzemski, Krzysztof Konieczny, Ernest Jagodziński), ale także pełne pasji i energii Panie z Koła Gospodyń Wiejskich w Brzózem, Patryk Piskorz znany z MasterChefa Juniora, Tadeusz Muller, Maria Przybyszewska, Grzegorz Łapanowski, Monika Dąbrowska czy wreszcie sam Robert Makłowicz. Jeden z najbardziej rozpoznawalnych w Polsce smakoszy kulinarnych zachęcał w tym roku do dołączenia do społeczności Chefs for Change, w krótkiej, acz treściwej animacji. Jak skomentował Makłowicz: To nie jest kwestia ideologii. Chodzi o to, że bez zmiany naszych przyzwyczajeń możemy stracić świat taki, jaki znamy.
– Projekt Chefs For Change to dla mnie sposób na to, by mówić do branży gastronomicznej jej własnym językiem. Kiedy prowadzimy wykłady, szkolenia, webinary o kuchni roślinnej, na pierwszym planie stoją nasi ambasadorzy – ambitni, doświadczeni i kreatywni szefowie i szefowe kuchni z całej Polski, którzy są zgodni – nie będzie lepszego czasu na odkrywanie i prezentowanie potencjału kuchni pozbawionej produktów odzwierzęcej, pełnej smaku, koloru i wartości odżywczych – mówi Weronika Pochylska, inicjatorka i koordynatorka projektu Chefs for Change.
Kampania Chefs For Change prezentuje historie szefów kuchni z całego kraju, którzy – wcześniej często bardzo mocno skupieni na potrawach mięsnych – minimalizują je w karcie na rzecz roślinnych alternatyw. Buliony roślinne pełne umami, przypalana młoda kapusta, udon z pikantnym sosem kokosowym i grzybami shitake, tatar z boczniaków czy arbuza, daktylowe ciasto z pomarańczowym karmelem to tylko niektóre z pyszności autorstwa ambasadorów kampanii Chefs For Change, jakie można oglądać w kanałach kampanii – mediach społecznościowych i na stronie internetowej, gdzie jest dostępny darmowy rozbudowany guidebook restauracyjny – pomoc dla kucharzy początkujących w temacie. Kampania udostępniła również serię nagrań-webinarów ze swoimi ambasadorami, podczas których można zgłębić swoją wiedzę o roślinnych źródłach umami, eleganckich daniach, wypiekach drożdżowych czy słodkich kremach.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– Bardzo liczymy na to, że kolejni profesjonaliści ze świata gastronomii zainspirują się materiałami dostępnymi na stronie Chefs For Change i włączą do swojego menu pyszne roślinne dania i desery – tak, by żadna z polskich restauracji nie serwowała już sałaty i frytek jako jedynej opcji wegańskiej. W 2020 stać nas na dużo więcej! – mówi Weronika Pochylska.
Słuchaj podcastu NowyMarketing