Inicjatorami powstania koalicji są członkowie kurii marketerów IAA Polska, głównie Ci, którzy uczestniczyli w rozmowach dotyczących nowego systemu badań mediów w Polsce od samego początku. Projekt natomiast integruje wszystkich marketerów zaangażowanych i chcących zaangażować się w jego realizację.
Głównym celem działania koalicji jest zapewnienie marketerom wpływu na proces tworzenia się nowego standardu badań mediów, który w założeniu ma pomóc im w eliminowaniu nieefektywnych kosztów komunikacji z rynkiem i podnieść zwrot z inwestycji reklamowych. Powstanie koalicji ma także umożliwić wszystkim zainteresowanym reklamodawcom dostęp do aktualnych informacji na temat postępów prac.
Zobacz również
Koalicja „Marketerzy dla badań” w pierwszej kolejności zamierza:
- Sformułować stanowisko, na ile koncepcja realizacji projektu, której przedstawienie zadeklarowali przedstawiciele mediów, realizuje specyficzne potrzeby i oczekiwania reklamodawców.
- Ustalić w porozumieniu z mediami oraz środowiskiem agencji mediowych realny harmonogram prac przygotowawczych oraz tryb konsultacji założeń ze stroną zakupową.
- Określić zakres współpracy z Krajową Radą Radiofonii i Telewizji (czy i w jakiej formie należy skorzystać z dorobku badawczego Regulatora?)
- Zmobilizować media do zaprezentowania pożądanej przez nie architektury Joint Industry Commitee, zaproponować optymalny model podejmowania decyzji w JIC uwzględniający oczekiwania wszystkich interesariuszy, m. in. marketerów.
- Doprowadzić do konsensusu w sprawie docelowego modelu finansowania badania.
Do koalicji „Marketerzy dla lepszych badań” może bezpłatnie dołączyć każdy marketer.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing