Dom mody Hermès stale przemyca w swoich kolekcjach elementy związane ze sztuką, niejednokrotnie też nawiązywał współprace z obiecującymi arystami młodego pokolenia, którzy na zlecenie marki tworzyli jedyne w swoim rodzaju projekty.
Przykładem tego jest polski ilustrator Jan Bajtlik, który od kilku dobrych lat tworzy dla francuskiego domu mody – jego niedawną realizacją były chusty pochodzące z kolekcji „Animapolis” na sezon wiosna-lato 2019. Teraz marka doceniła kolejnego polskiego artystę – pochodzącą z Krakowa Annę Glik.
Zobacz również
Na zlecenie domu mody artystka zaprojektowała 15 kolaży, wykorzystujących produkty marki. Jej prace pojawiły się na oficjalnych profilach Hermès w mediach społecznościowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Więcej projektów dla domu mody Hermès znajdziecie na oficjalnej stronie artystki.
PS
Frida Kahlo w dżinsowej kurtce pozuje w lesie, Mona Lisa i Van Gogh w hipsterskich ciuchach i z deskorolkami w rękach, czy „Dziewczyna z perłą” na tle krajobrazu Porto – w ten sposób słynne ikony kultury i sztuki zostały przeobrażone w instagramerów.
PS2
Czegoś takiego jeszcze nie było – marka Swatch do zaprojektowania limitowanego zegarka zaprosiła… świnię! Jest to jednak nietypowe zwierzę, bo już od jakiegoś czasu maluje obrazy, w efekcie czego doczekało się pseudonimu Pigcasso.
PS3
Obecnie trudno zdefiniować luksus. Choć zawiera w sobie pewną stałość, musi reagować na potrzeby dynamicznie zmieniającego się społeczeństwa. Marki luksusowe stanęły więc przed pytaniem: jak zachować swoją tożsamość, a jednocześnie przyciągać nowe pokolenia konsumentów? Odpowiedzią stała się sztuka.