Od 2000 roku polska edycja konkursu, dzięki zaangażowaniu i pracy członków Komitetu Organizacyjnego, dynamicznie reaguje na zmiany i trendy rynkowe. W 2008 roku Komitet zdecydował o powoływaniu na Przewodniczących Jury Effie szefów firm. W 2018 r. Komitet zdecydował o rozszerzeniu konkursu o kategorię Marketing & Business Solutions dla rozwiązań biznesowych. W tym roku do grona Komitetu, który współtworzą doświadczeni praktycy z agencji członkowskich Stowarzyszenia, dołączyli, wielokrotnie nagradzani w konkursach SAR, marketerzy:
- Magda Kosińska, Marketing Director CEER Philips Domestic Appliances
- Barbara Pasterczyk, CMO ING Bank Śląski
- Andrzej Mytych, CMO YOPE
Tegoroczny Komitet Effie ma szansę stać się prawdziwym i unikalnym w naszej branży „układem sprzężonym” – możliwość dyskusji i rzeczywiste zderzenie dwóch czasami dość różnych perspektyw będzie ogromną wartością dla obu stron, to jest przedstawicieli agencji i klienta. Jako marketerzy – Barbara Pasterczyk, Andrzej Mytych i ja – będziemy starali się umieszczać konkretną inicjatywę lub koncept w szerszym ciągu przyczynowo-skutkowym. Dla nas kampania jest zwieńczeniem procesu, jednym z elementów w szeregu innych działań (mniej lub bardziej widocznych czy „widowiskowych” – acz często skutecznych), które w różnym stopniu wpływają na wyniki końcowe. Na zyskaniu, a raczej budowaniu takiej perspektywy biznesowej będzie mi osobiście najbardziej zależało – bo o tym przecież jest efektywność według Effie – powiedziała Magda Kosińska, Philips Domestic Appliances.
Zobacz również
W składzie Komitetu znaleźli się również:
- Izabela Albrychiewicz, CEO GroupM
- Michał Banaszewski, Chief Business Officer, Partner VMLY&R Poland
- Tomek Bartnik, Partner i Współwłaściciel One Eleven
- Piotr Bombol, Chief Strategy Officer Gameset
- Paweł Gala, CEO Wavemaker
- Paweł Kastory, CEO Corporate Profiles DDB Group
- Michał Kociankowski, Managing Partner Synergion
- Magda Kolenkiewicz, General Menager Starcom
- Justyna Mazur, Chief Client Relations Officer Mediabrands
- Radek Miklaszewski, Business Development Director BBDO
- Krzysztof Mocek, Head of Creative Central & Eastern Europe dentsu & CEO Isobar Poland
- Michał Nadgrodkiewicz, Dyrektor Zarządzający PZL i Partner Buzzgrow
- Barbara Niedziela, Strategy Director 2012 Agency
- Marcin Samek, Chief Innovation Officer McCANN Poland
- Rafał Wachnik, Chief Strategy Officer Value Media
- Małgorzata Węgierek, CEO Havas Media Group
W Effie jurorzy oceniają nie tylko efektywność komunikacji marketingowej, ale również efektywność działań biznesowych. W związku z tym potrzebujemy całościowego spojrzenia na marketing, konsumentów, nowe narzędzia i kanały oraz zmiany społeczne by zmieniać Effie. Stąd decyzja o powołaniu do Komitetu Organizacyjnego marketerów. Przed Komitetem dużo decyzji i zmian. Konieczność uporządkowania kategorii, dopracowania feedbacków oraz aspekt edukacyjny Effie, który ma wzmocnić jakość tworzonych rekomendacji i benchmarków – to najważniejsze wyzwania nowego Komitetu. Cieszymy się bardzo z tej współpracy, zarówno Komitet Organizacyjny, jak i zespół SAR Effie Awards Poland – powiedziała Anka Zimecka, project director SAR.
WAŻNE TERMINY:
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Effie In Practice – cykl webinarów dla zgłaszających:
Słuchaj podcastu NowyMarketing
- 07.04.2022 r.
- 14.04.2022 r.
Zgłoszenia:
- I termin: 25.04. – 16.05.2022 r.
- II termin: 17.05. – 06.06.2022 r.
- III termin: 07.06. – 27.06.2022 r.
- IV termin: 28.06. – 11.07.2022 r.
Gala: 08.11.2022 r.
Więcej szczegółów wkrótce na awards.effie.pl.