Polska firma stworzyła pierwszą aplikację VR dla branży turystycznej w Europie

Firma Destinations VR rozwijająca technologię wirtualnej rzeczywistości zaprezentowała pierwszą w Europie wizualizację tego typu dla obiektu turystycznego. Zrealizowaną ją na bazie powstającego w Zakopanem zespołu hotelowo-apartamentowego Radisson.
O autorze
1 min czytania 2014-11-13

Wizualizacja „Experience Zakopane” o wyjątkowym odczuciu realności pokazuje zarówno okolicę, jak i wnętrze jeszcze nieistniejącej inwestycji.

Destinations VR zaprezentowała swoją pierwszą realizację w hotelu Radisson Blue w Warszawie. Pokaz przedpremierowy miał charakter interaktywny – wszyscy uczestnicy mieli okazję założyć gogle Oculus Rift i przenieść się w świat nowo budowanej inwestycji. Specyfika tego typu aplikacji VR (Virtual Reality) to przede wszystkim faktyczne odczucie zmysłami przebywania w danym miejscu, tj. poczucie przestrzeni, odległości, możliwość poruszania się.

„W moim odczuciu rozpoczyna to nową erę w rozwoju branży turystycznej – stwierdza Piotr Baczyński, CEO w Destinations VR – W przeciwieństwie do dotychczasowych prób wizualizacji 3D poprzez zdjęcia panoramiczne czy animacje, aplikacje na Oculus Rift czy Samsung Gear VR dają możliwość szczegółowego odwzorowania rzeczywistości, a użytkownikom doświadczenia miejsca, jego atmosfery i szczególnego charakteru. Jesteśmy tylko o krok od tego, aby umożliwiać w ten sposób klientom możliwość rezerwacji, wyboru miejsca, hotelu czy nawet konkretnego pokoju z pożądanym widokiem z okna.”

Technologicznym wykonawcą aplikacji jest firma Immersion, która wykorzystuje rewolucyjny silnik Unreal 4 umożliwiający uzyskanie niezwykle realistycznej jakości obrazu w czasie rzeczywistym. Aplikacje są w pełni kompatybilne z wyświetlaczami wirtualnej rzeczywistości takimi jak Oculus Rift czy Samsung Gear VR, natomiast działają także na tradycyjnych monitorach, telewizorach i rzutnikach.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Aplikacja „Experience Zakopane” będzie wykorzystywana do prezentacji inwestorom, promocji wśród klientów indywidualnych, jak i sprzedaży powstającego obiektu. Technologia VR będzie wykorzystywana jako narzędzie nowoczesnego marketingu w branży turystycznej. Destinations VR ma w planach realizację kolejnych aplikacji VR dla obiektów hotelowych i turystycznych.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się