„Linia now! to pierwsze na świecie rajstopy wykonane w 100% z przędz posiadających certyfikat Global Recycled Standard” – czytamy na stronie polskiej marki Gabriella, która na rynku pończoszanym istnieje już 1996 roku. Produkty powstałe w ramach nowej, proekologicznej kolekcji wyprodukowane zostały w fabryce brandu w Łodzi. Do ich wykonania użyto w różnych proporcjach włókna: Q-Nova, Lycra Ecomade i Roica Ecosmart, które zostały pozyskane z odzyskanych materiałów.
Co istotne, podczas produkcji rajstop now! zużycie wody spadło o 90%, zaś emisja CO2 do atmosfery została pomniejszona o 80%.
Zobacz również
– Od 25 lat pod marką Gabriella produkujemy rajstopy, pończochy i skarpetki damskie, korzystając z nowoczesnych technologii, rozwijając się z duchem czasów i nie tylko podążając za trendami, ale i je wyznaczając. Linia now! to innowacja nie tylko na skalę naszej firmy, ale całej produkcji pończoszniczej. Powstała jako alternatywa dla tradycyjnej produkcji. Otwiera nowy rozdział w historii pończosznictwa i wyznacza kierunek rozwoju naszej firmy – mówią przedstawiciele marki Gabriella.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
To jednak nie wszystko – brand postanowił również zmienić opakowania swoich produktów. W trosce o środowisko marka Gabriella tradycyjne foliopaki wykorzystywane w wysyłce e-commerce zastąpiła tekturowymi pudełkami, które nadają się do recyclingu. Z kolei opakowania rajstop wykonane są z biodegradowalnego zamiennika z PLA, czyli włókna z cukrów roślinnych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
PS
W 2018 roku podczas szczytu klimatycznego COP24 w Katowicach firma Żywiec Zdrój ogłosiła, że zapewni zbiórkę i podda recyklingowi taką samą ilość plastiku, jaką wprowadzi w 2020 roku na rynek. Zebrane tworzywa sztuczne przekazane zostały do recyklingu, dzięki czemu zostały ponownie przetworzone.
PS2
Popularna marka alkoholi Bacardi ogłosiła wprowadzenie do 2023 roku butelek nadających się do kompostowania. Jest to element proekologicznej strategii firmy, która ma na celu walkę z plastikiem.
PS3
Z okazji swoich 5. urodzin polska marka Elementy zainicjowała proekologiczny projekt pod hasłem Relove. W jego ramach brand promuje odpowiedzialne podejście do zakupów i przywraca niechcianym ubraniom ich dawny blask.