Od początku istnienia marka Elementy konsekwentnie udowadnia, że zmiana w podejściu do tworzenia i sprzedawania mody jest możliwa, a wręcz – konieczna. Trzy główne i niezmienne filary działalności firmy to przejrzystość cen, transparentność produkcji i kapitał społeczny. Klienci polskiego brandu, przy zakupie jakiegokolwiek produktu, mogą w prosty sposób sprawdzić, ile cały proces wytworzenia danej rzeczy kosztował i co składa się na finalną cenę ubrania.
Teraz, z okazji swoich 5. już urodzin, marka Elementy postanowiła pójść o krok dalej i zainicjowała proekologiczną akcję Relove – w ramach projektu polski brand bowiem daje drugie życie niechcianym ubraniom.
Zobacz również
Do współpracy marka zaprosiła znaną polską ilustratorkę Olę Niepsuj, która przygotowała oprawę graficzną projektu. Jak mówią przedstawiciele Elementów, jej styl, stanowiący połączenie tradycyjnych technik z rysunkiem cyfrowym, idealnie wpisuje się w koncepcję brandu i nadaje projektowi nieco nostalgiczny retro charakter.
– Projekt Relove pojawił się w naszych głowach już w 2018 roku. Wymagał on bardzo wielu przygotowań. Jedynym z największych wyzwań było dla nas znalezienie partnera, który zajmie się recyklingiem ubrań. Wtedy też, polski rynek mody ekologicznej dopiero kiełkował i mało kto interesował się wtórnym wykorzystaniem materiałów. Do dziś minimum wagowe produktów oddawanych do przetworzenia jest bardzo wysokie, jednak dzięki negocjacjom udało nam się zawrzeć kontrakt z jednym z największych przetwórców na rynku. W tej współpracy widzimy bardzo wysoki potencjał na przyszłość – na pewno nie zakończy się na jednym projekcie. – mówi Bartosz Ladra, współwłaściciel marki.
Dzięki akcji Relove wszystkie ubrania z metką Elementy, które zalegają w szafach, będą mogły znaleźć „nowy dom”. Wystarczy przynieść je do butiku i przekazać obsłudze sklepu. Marka zadba o odświeżenie produktów i naprawę drobnych usterek, a dawna właścicielka otrzyma rabat w wysokości od 10% do 25% na kolejne zakupy. Wysokość zniżki uzależniona jest od stanu przekazywanych ubrań i obowiązuje na tę kategorię produktów, z której pochodziła oddawana rzecz.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
PS
Słuchaj podcastu NowyMarketing
W cyklu „Budowanie wizerunku marki modowej” przybliżamy sylwetki polskich brandów i ich sprawdzone sposoby na budowanie swojego wizerunku. Tym razem przedstawiamy markę Elementy.
PS2
W sztokholmskim sklepie H&M pojawiła się nietypowa maszyna, wykorzystująca popularny ostatnimi czasy system Looop. Urządzenie będzie rozpruwać stare ubrania i szyć z nich nowe produkty.
PS3
Najpierw Levi’s, teraz Gucci – słynny dom mody postanowił podjąć konkretne kroki z myślą o naszym środowisku. Włoska marka otworzyła swój second hand i będzie wspierać fundację walczącą z wylesieniem.
PS4
Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.
PS5
Pre-owned, bo taką nazwę nosi nowa funkcja Zalando, umożliwia klientom sprzedawanie i kupowanie rzeczy z drugiej ręki. Na polskim rynku pojawi się już na początku października.