Gucci otwiera second hand i będzie sadzić drzewo za każde ubranie, które otrzymało drugie życie

Gucci otwiera second hand i będzie sadzić drzewo za każde ubranie, które otrzymało drugie życie
Najpierw Levi’s, teraz Gucci – słynny dom mody postanowił podjąć konkretne kroki z myślą o naszym środowisku. Włoska marka otworzyła swój second hand i będzie wspierać fundację walczącą z wylesieniem.
O autorze
1 min czytania 2020-10-08

Zaledwie wczoraj informowaliśmy Was o tym, że marka Levi’s uruchomiła nowy, proekologiczny program, w ramach którego będzie odkupować od klientów stare ubrania, odświeżać je, a następnie ponownie wystawiać na sprzedaż. Teraz z podobną inicjatywą rusza Gucci. 

Włoski dom mody nawiązał bowiem współpracę z platformą sprzedającą używaną odzież i dodatki – The Real Real – w ramach której marka uruchomiła internetowy second hand. Pojawią się tam zarówno produkty, które oddadzą klienci, ale również nowe ubrania przekazane bezpośrednio przez Gucci, które na przykład nie sprzedały się w bieżącej kolekcji. 

To jednak nie wszystko – za każdą rzecz, która otrzymała drugie życie, marka zadeklarowała, że zasadzi jedno drzew w ramach współpracy z organizacją One Tree Planted. 

Co istotne, Gucci już od jakiegoś czasu podejmuje konkretne kroki, aby stać się marką bardziej zrównoważoną i przyjazną środowisku. W 2018 roku włoski dom mody zapowiedział, że rezygnuje z wykorzystywania naturalnych futer w swoich kolekcjach, natomiast w czerwcu br. marka zaprezentowała kolekcję, w której wykorzystano materiały pochodzące z recyklingu. Ponadto, Alessandro Michele, dyrektor kreatywny Gucci, poinformował, że rezygnuje z organizowania pokazów podczas fashion weeków, sezonowych kolekcji, a także podejmuje rozwiązania mające na celu minimalizację nadprodukcji ubrań i dodatków.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

PS

Prawdopodobnie jeszcze w tym roku w Szwecji pojawi się pierwszy sklep sieci IKEA, w którym sprzedawane będą meble z drugiej ręki. W ten sposób marka chce walczyć z nadmierną konsumpcją i marnotrawstwem produktów.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

PS2

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Pre-owned, bo taką nazwę nosi nowa funkcja Zalando, umożliwia klientom sprzedawanie i kupowanie rzeczy z drugiej ręki. Na polskim rynku pojawi się już na początku października.

PS3

W czerwcu br. marka Gucci zaprezentowała swoją nową kampanię utrzymaną w duchu idei body positive. Jedną z bohaterek sesji zdjęciowej jest Ellie Goldstein, 18-letnia modelka z zespołem Downa.