Marka Gucci już od jakiegoś czasu przełamuje wszelkie obowiązujące kanony w branży modowej i walczy ze stereotypami. Kampanie marki przeważnie wyłamują się ze sztywno określonych schematów, czego przykładem jest chociażby ta ubiegłoroczna reklamująca kolekcję szminek Gucci Beauty – zamiast perfekcyjnego uśmiechu, produkty beauty prezentował niedoskonały zgryz piosenkarki i artystki Dani Miller.
Teraz dom mody do swojej najnowszej kampanii kosmetyków zaprosił Ellie Goldstein, 18-letnią modelkę z zespołem Downa i podopieczną agencji Zebedee Management, promującej ruch #bodypositive i wspierającej osoby z różnych grup społecznych, które często są wykluczane z powodu swojego wyglądu.
Zobacz również
Oprócz Ellie Goldstein w kampanii wystąpili też m.in. Enam Asiama, Ruoyi Yi oraz Sarah Batt.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Modelki, które wystąpiły w kampanii zostały wybrane w ramach międzynarodowego konkursu organizowanego przez włoski dom mody oraz redakcję magazynu Vogue Italia.
PS
Ubiegłoroczna specjalna edycja brytyjskiego Vogue’a „The Non-Issue” poświęcona była kobietom, które nierzadko są dyskryminowane przez swój wiek.
PS2
Marka Dove i Getty Images postanowiły położyć kres nienaturalnym i sztucznych zdjęciom stockowym kobiet. Stworzyły więc projekt #ShowUs, w którym występują prawdziwe, inspirujące i różnorodne kobiety.
PS3
Firma kosmetyczna Benefit do swojej najnowszej kampanii zatrudniła Kate Grant, modelkę z zespołem Downa. To kolejny przykład świetnej akcji stworzonej w duchu nurtu body positive.
PS4
Z okazji Światowego Dnia Zespołu Downa, agencja Zebedeee Management oraz choreograf Daniel Vais stworzyli nietypowy projekt, w ramach którego zaproszono osoby z zespołem Downa do wyjątkowej, awangardowej sesji zdjęciowej.