Dom mody Gucci pod dowództwem Alessandro Michele przeszedł już wiele zmian. Mowa tu głównie o estetyce, przewrotnych kolekcjach i pokazach mody oraz niekiedy dziwacznych kampaniach. Tak jest w przypadku najnowszej reklamy promującej szminki linii Gucci Beauty, której dalece do stereotypowych kampanii do których przywykliśmy.
„Twarzą” nowej kolekcji kolorowych szminek Gucci Beauty została bowiem Dani Miller, punkowa wokalistka i artystka. To właśnie m.in. jej nieidealny zgryz reklamuje produkty z linii beauty.
Zobacz również
Obok Dani Miller na zdjęciach zobaczymy również modelki Mae Lapres, Achok Majak i Ellię Sophię Coggins.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Owa kampania Gucci daje wyraźny sygnał, że naturalność jest piękna. Włoski dom mody już od jakiegoś czasu wykorzystuje w swojej narracji tzw. „pochwałę brzydoty” i póki co dobrze mu to wychodzi. Wszak to właśnie millenialsi są największą grupą docelową brandu, i zmęczeni wyidealizowanymi wizerunkami modelek oraz modeli w kampaniach, „kupują” wszystko, co wiąże się z nurtem #bodypositive.
zdjęcia: facebook.com/gucci
PS
Majowa, specjalna edycja brytyjskiego Vogue’a „The Non-Issue” poświęcona jest kobietom, które nierzadko są dyskryminowane przez swój wiek.
PS2
Marka Dove i Getty Images postanowiły położyć kres nienaturalnym i sztucznych zdjęciom stockowym kobiet. Stworzyły więc projekt #ShowUs, w którym występują prawdziwe, inspirujące i różnorodne kobiety.
PS3
W lutym br. River Island wypuściło nową kampanię zatytułowaną „This is Family”, w której przedstawiono jednopłciowe pary w rolach rodziców.
PS4
Zapomnijcie o nieskazitelnie wyglądających modelkach w reklamach bielizny. Teraz jest czas na nurt #BodyPositive, czego przykładem jest kampania #AerieREAL, marki Aerie. Na zdjęciach możemy zobaczyć m.in. uśmiechniętą dziewczynę na wózku inwalidzkim, plus size i z widocznymi bliznami.