Kampania prowadzona będzie przede wszystkim w Internecie oraz mediach społecznościowych, a przewodnikiem po niej zostanie Energetyczny Hipster. Celem jest edukowanie i informowanie społeczeństwa na temat pozytywnego wpływu energii wiatrowej na nasze codzienne życie. Koordynatorem akcji jest Polskie Stowarzyszenie Energii Wiatrowej.
Masz już brodę i kupujesz warzywa w lokalnym sklepie? Pora na wyższy poziom świadomości – powiedz TAK dla wiatru! – takie wezwanie kieruje do odbiorców bohater kampanii Yes to Wind Power – Energetyczny Hipster. Głównym filarem kampanii jest międzynarodowa, interaktywna platforma Yes to Wind Power – w polskiej wersji: takdlawiatru.pl, dzięki której każdy zainteresowany może otrzymać wyczerpujące informacje na temat korzyści płynących z wykorzystania energii wiatrowej. Kandydaci na „energetycznych hipsterów” będą także mogli wymieniać się przemyśleniami w formie wpisów lub nagrań video z innymi użytkownikami platformy.
Zobacz również
Inicjatywa miała swoją premierę w ubiegłym roku w Hiszpanii, gdzie dotarła do ponad 2 milionów osób.
Wpływy podatkowe dla sektora rządowego oraz samorządowego przy mocy zainstalowanej w farmach wiatrowych wielkości 5300 MW wynoszą łącznie około 620 mln zł rocznie. Budżet statystycznej gminy posiadającej farmę wiatrową na swoim terenie powiększa się co roku o 1,1 mln zł. Z danych Europejskiego Stowarzyszenia Energetyki Wiatrowej wynika, że Polska w 2015 roku zajęła drugie miejsce, zaraz po Niemczech, pod względem przyrostu mocy w energetyce wiatrowej.
Odnawialne źródła energii, jak sama nazwa wskazuje, nie dają się wyczerpać. To źródła taniej i bezpośrednio dostępnej energii. Energia z wiatru nie jest zależna od dostępności paliw kopalnych – jest surowcem bezpłatnym i niewyczerpywalnym. Koszt energii elektrycznej z turbin wiatrowych, w przeciwieństwie do tradycyjnych źródeł energii, będzie malał. W przyszłości, dzięki istotnemu udziałowi energetyki wiatrowej w wytwarzaniu energii, Polska ma szansę stać się bardziej niezależna energetycznie, w szczególności od importu paliw kopalnych.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Słuchaj podcastu NowyMarketing