Z emoji korzystają codziennie miliardy ludzi na całym świecie. Proste obrazki graficzne pomagają w szybkim przekazywaniu treści i emocji. Umieszczamy je w wiadomościach tekstowych, które przesyłamy za pomocą komunikatorów typu Messenger czy WhatsApp, ale także w smsach, mailach i postach mediów społecznościowych. Z emoji korzysta większość platform, takich jak Apple, Google, Microsoft, Facebook czy Samsung. Istnieją różne kategorie symboli, w tym wyrazy twarzy, przedmioty, miejsca, zwierzęta, pojazdy czy wykonywane czynności.
Procedura zgłoszeniowa nowych emoji jest ściśle sformalizowana i opiera się na projekcie graficznym, analizie trendów w internecie oraz uzasadnieniu. Wniosek składa się Unicode Consortium, organizacji zrzeszającej najpopularniejsze komunikatory internetowe i firmy IT na świecie, rozwijającej wspólny system kodowania znaków. Jest ona jednocześnie głównym organem zajmujący się standaryzacją znaków na arenie międzynarodowej.
Zobacz również
– Jeżeli emoji samochodu elektrycznego i stacji ładowania, które zgłosiło PSPA, przejdzie pozytywnie weryfikację, znaki będą dostępne dla ponad 3,5 mld użytkowników smartfonów i ponad 4,5 mld użytkowników internetu na całym świecie – mówi Łukasz Witkowski, dyrektor operacyjny Polskiego Stowarzyszenia Paliw Alternatywnych (PSPA).
Innowacyjne technologie mogą przeciwdziałać zmianom klimatycznym, pod warunkiem, że człowiek będzie je na odpowiednią skalę wykorzystywał. Do tego potrzebna jest ich promocja. Taki cel, według PSPA, ma inicjatywa zgłoszenia emoji samochodu elektrycznego i stacji ładowania do UNICODE.
Najnowszych emoji, po pozytywnej weryfikacji, możemy się spodziewać wraz z wprowadzeniem UNICODE 14.0, co oznacza, że najwcześniej grafiki samochodu elektrycznego i stacji ładowania mogą pojawić się w repozytorium Unikodu i będą dostępne do użycia w drugiej połowie przyszłego roku.
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Słuchaj podcastu NowyMarketing