Według badań Digital Society Project Polacy są trzecim najbardziej podzielonym narodem w Europie*. Powody podziałów są różne: od toczącego się od kilku lat ostrego konfliktu politycznego, przez szybki rozwój gospodarczy, aż po zmiany obyczajowe. Są jednak i dobre wiadomości: Polki i Polacy wierzą w sens rozmowy i potrzebę dogadywania się w ważnych sprawach. Tylko jak do tego doprowadzić?
fot. materiały prasowe Fundacji Nowej Wspólnoty
Zobacz również
– Życie w bańkach utrwala podziały. Gdy rozmawiamy z „tymi innymi”, zmniejszamy polaryzację wokół nas. Dlatego startujemy z projektem „Polska Rozmawia”. Zapraszamy ludzi z całej Polski, wyznających różne wartości i poglądy, do rozmowy z osobami spoza własnej bańki. Szukamy wspólnego języka – zauważa Wawrzyniec Smoczyński z Fundacji Nowej Wspólnoty.
Projekt jest bezpłatny, a wziąć w nim udział mogą osoby dorosłe. Wystarczy odwiedzić stronę internetową akcji i odpowiedzieć na osiem pytań. Rozmowy odbędą się w weekend, 2 i 3 marca br., online, na popularnych platformach do rozmów wideo (np. Zoom, Skype, Messenger). Każda para rozmówców dostanie wcześniej poradnik, który pomoże im się porozumieć mimo różnic poglądów.
fot. materiały prasowe Fundacji Nowej Wspólnoty
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Fundacja Nowej Wspólnoty zajmuje się łagodzeniem podziałów w Polsce już od trzech lat, chcąc dotrzeć do osób o poglądach konserwatywnych, liberalnych i umiarkowanych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zależy nam szczególnie na tych, którzy nie odnajdują się w ostrej debacie politycznej. Wierzymy, że nasz projekt pomoże w łagodzeniu podziałów i zwiększaniu współpracy w Polsce — tłumaczy Smoczyński.
Fundacji Nowej Wspólnoty realizuje projekt „Polska Rozmawia” wspólnie z organizacją My Country Talks, a podobne projekty odbyły się wcześniej w kilku krajach świata – m.in. w Czechach, Norwegii, USA, Szwajcarii, Niemczech i Tajlandii. Od 2017 roku w rozmowach jeden na jeden wzięło udział łącznie 290 tysięcy osób.
Partnerami projektu „Polska Rozmawia” są Związek Firm Public Relations i Stowarzyszenie Demagog.
Więcej informacji o projekcie można znaleźć na stronie internetowej.
*Według danych porównawczych za 2021 rok, zebranych w ramach Digital Society Project.
Zdjęcie główne: materiały prasowe Fundacji Nowej Wspólnoty