Turniej rozpocznie się 3 stycznia w Brazylii, a wielki finał zostanie rozegrany na Allianz Parque, Palmeiras Stadium, 17 stycznia 2026 roku.
W Kings World Cup Nations udział weźmie 20 drużyn. Zespoły zagrają w pięciu grupach, z których bezpośrednio do kolejnej rundy awansują dwa zespoły oraz najlepsza ekipa z trzeciego miejsca. Wydarzenie oparte jest na formacie Kings League, który łączy sport, rozrywkę i cyfrową interakcję z fanami. To piłka nożna w dynamicznym i zdecydowanie bardziej emocjonującym wydaniu z dodatkowymi możliwościami punktowania na boisku.
Zobacz również
Zeszłoroczna edycja turnieju, odbyła się we Włoszech, a wielki finał rozegrano na legendarnym stadionie Juventusu, Allianz Stadium w Turynie. Wydarzenie przyciągnęło globalną uwagę – sprzedano wszystkie bilety, a transmisję i treści online zgromadziły ponad 100 milionów widzów na całym świecie.
– Cieszymy się, że Polska dołącza do gry: to dowód, że turniej rośnie! Polska reprezentacja wniesie unikalną energię i ducha sportowej rywalizacji – podkreśla Gerard Piqué, prezes Kings League.
Nowo powołana reprezentacja Kings Team Poland połączy sportowców, gwiazdy, osobowości ze świata sportu, gamingu i rozrywki, tworząc zespół piłkarski, który będzie reprezentować Polskę w Brazylii. Kapitanami drużyny zostali Robert Lewandowski i Piotr „izak” Skowyrski.
Trudny temat, łatwy ban. Jak w sieci pisać i mówić o wrażliwych treściach cz. 1 [PORADNIK]
– To wyjątkowa chwila – po raz pierwszy możemy połączyć emocje piłki nożnej i świata gamingu w jednym projekcie o globalnej skali dla polskich kibiców. Kings World Cup Nations to widowisko, które pokazuje, jak piłka nożna, którą kocham oraz internetowe streamy mogą wspólnie inspirować i łączyć różne pokolenie fanów – zaznaczył Piotr „izak” Skowyrski.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Decyzja o starcie Polski w tych rozgrywkach to przełomowy moment dla nie tylko dla branży sportowej, ale też rozrywkowej. Za projekt odpowiadają wspólnie SPORTVALUE i GAM3RS_X, które będą zarządzać projektem Kings Team Poland.
– Niesamowite emocje Kings World Cup Nations już wkrótce dotrą do polskich kibiców i fanów! Dla partnerów to wyjątkowa okazja, by wziąć udział w dynamicznym, globalnym projekcie o niewiarygodnym wręcz zaangażowaniu widzów i milionowych zasięgach – mówi Tomasz Rożenek, CEO SPORTVALUE.
– Polska zyskuje obecność w jednej z najbardziej prestiżowych i dynamicznych inicjatyw łączących sport, rozrywkę i influencer marketing. To wyjątkowy projekt, bo łączy topowych zawodników, influencerów i legendy futbolu w jednej, globalnej formule – dodaje Krzysztof Stypułkowski, Co-CEO GAM3RS_X.
Kings World Cup Nations to część projektu Kings League, rewolucjonizującego nowoczesny futbol, który łączy pokolenia, technologie i przede wszystkim emocje na stadionie i poza nim. Rozgrywki przyciągają legendy światowego futbolu, takie jak Neymar Jr, Yamine Lamal, Iker Casillas, Sergio Agüero, Kaká, a także miliony fanów, nie tylko piłki nożnej, śledzących mecze w transmisjach online. Edycja 2026, której gospodarzem będzie Brazylia, zapowiada się jako jedno z najbardziej widowiskowych wydarzeń przyszłego roku.