Trójmiejska firma GetResponse, oferująca narzędzia do prowadzenia działań online marketingowych, organizuje akcję „Polski Biznes dla Ukrainy”. W jej ramach polskie firmy mogą realnie wesprzeć zarówno zamieszkałą na ogarniętych działaniami wojennymi ludność ukraińską, jak i tych, którzy uciekają przed wojną do Polski.
– Pomoc osobom dotkniętym konfliktem to nie tylko konieczność – to nasz obowiązek – mówi inicjator akcji, założyciel i prezes firm GetResponse oraz ClickMeeting, Szymon Grabowski, który sam przeznaczył 200 tys. złotych na start. Akcja ma na celu zebranie środków na zakup najpotrzebniejszych produktów (głównie medykamentów oraz środków pierwszej potrzeby), które następnie zostaną wysłane transportem ciężarowym na Ukrainę dzięki wsparciu firmy InPost oraz współpracy z fundacją Zustricz. Kolejne transporty będą organizowane sukcesywnie, w miarę pozyskiwania dodatkowych środków od kolejnych firm.
Zobacz również
– Doskonale rozumiemy, w jak ciężkiej sytuacji znaleźli się nasi sąsiedzi i nie możemy pozostać obojętni na to, co się dzieje. Chcemy w maksymalnym stopniu umożliwić normalne funkcjonowanie mieszkańcom terenów ogarniętych działaniami wojennymi. Jednocześnie apelujemy do polskich przedsiębiorców o dołączenie do akcji – razem możemy więcej! – mówi Szymon Grabowski.
Do akcji mogą przyłączyć się wszystkie firmy, które są skłonne przeznaczyć 1000 zł lub więcej. – Robimy zakupy hurtowo i organizujemy transport ciężarowy. Potrzeby są ogromne, więc pomoc także musi przyjść w dużej ilości – mówi Grabowski.
Poza zarządzanymi przez Grabowskiego GetResponse i ClickMeeting, do działań włączyły się inne przedsiębiorstwa, m.in. firma deweloperska Torus, InPost czy apteka DOZ Vita z Krakowa. Do tej pory zebrano 250 tysięcy złotych.
#PolecajkiNM cz. 28: Kreatywność w biznesie, różne twarze polskiego gracza, historia firmy Atlas
Postępy akcji „Polski Biznes dla Ukrainy” można śledzić na specjalnie do tego celu przygotowanej stronie biznesdlaukrainy.pl, która jest na bieżąco aktualizowana. Firmy pragnące dołączyć do inicjatywy mogą wypełnić formularz zgłoszeniowy znajdujący się na stronie. Mogą również zgłaszać chęć pomocy drogą mailową, korzystając z adresu [email protected].
Słuchaj podcastu NowyMarketing