Marcin Płachno pokonał ponad 400 kilometrów w ciągu trzech intensywnych dni w połowie czerwca, mierząc się po drodze z trudnościami trasy szosowej i wymagającymi warunkami, by pokazać Austriakom, że warto odwiedzić Polskę. Pierwszego dnia wyprawy urzędnik po przebyciu 196 km na rowerze dotarł do Kromieryża w Czechach. Płachno odwiedził jedne z największych atrakcji miasta, czyli barokowy zamek znany z przepięknych wnętrz, a także rynek, zwany Velké náměstí, perłę czeskiego renesansu.
Następnego dnia dyrektor ZOPOT-u zawitał już do Polski, a konkretnie do Bielska-Białej, gdzie oprócz zwiedzania miasta, postanowił wybrać się na Enduro Trails. To kompleks górskich ścieżek rowerowych, dostępnych również w Szczyrku i Wiśle.
Zobacz również
Swój trzeci dzień podróży Płachno zakończył w swoim rodzinnym mieście – Krakowie. Dyrektor ZOPOT Wiedeń odwiedził nie tylko dobrze znane atrakcje turystyczne, ale również miejsca nieoczywiste, takie jak pełną klimatycznych knajpek dzielnicę Kazimierz, maleńką ulicę Bracką, czy kameralny antykwariat Skrypt, w którym Płachno przesiadywał godzinami w dzieciństwie.
– Jako Polska Organizacja Turystyczna na co dzień promujemy nasz kraj i zachęcamy mieszkańców innych państw do przybycia tutaj samochodem, autobusem czy samolotem. Tą wyprawą chcę pokazać, że Polskę naprawdę warto odwiedzić, nawet pokonując 400 km na rowerze – mówi Marcin Płachno. Jak dodaje urzędnik, wizyta w Krakowie była okazją, by na własne oczy zobaczyć finisz przygotowań do Igrzysk Europejskich. Imprezę, która odbędzie się w stolicy Małopolski, potrwa od 21 czerwca do 2 lipca.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
Dyrektor ZOPOT-u podkreśla, że podjęte przez niego wyzwanie jest nie tylko sposobem na promocję Polski wśród Austriaków i Szwajcarów, ale również propagowaniem aktywnego stylu życia.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Choć przebycie takiej trasy jednośladem to wyzwanie dla doświadczonych cyklistów, to każdy może zadbać o środowisko i swoje zdrowie, np. rezygnując z samochodu na krótkich trasach, choćby w drodze do pracy – radzi Płachno. Dokładną trasę polskiego urzędnika można prześledzić w aplikacji Komoot oraz na profilach Zagranicznego Ośrodka Polskiej Organizacji Turystycznej w Wiedniu na LinkedInie i TikToku.
PS Marcin Płachno (Polska Organizacja Turystyczna): W tegorocznej kampanii stawiamy na „soul”, czyli ukazanie duszy naszego kraju, wyrażonej w gościnności czy tajemniczych, nieodkrytych miejscach
Jak z sukcesem promować Polskę w mediach? Jaka platforma generuje najlepsze wyniki w branży turystycznej? O Polsce jako atrakcyjnym „produkcie turystycznym” rozmawiamy z Marcinem Płachno, dyrektorem wiedeńskiego oddziału Polskiej Organizacji Turystycznej.