TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

TikTok Ad Awards 2025

Ostatni dzwonek na zgłoszenia do konkursu TikTok Ad Awards CE 2025! Termin upływa 24 września br.

Zgłoś kampanię

Polskie marki zrywają współpracę z modelką o poglądach antysemickich i homofobicznych

Polskie marki zrywają współpracę z modelką o poglądach antysemickich i homofobicznych
To co ostatnio dzieje się ostatnio w social mediach tylko utwierdza nas w przekonaniu, że marki muszą dziś przyjmować zdecydowane stanowiska polityczne i światopoglądowe. Tym razem brandy zareagowały na nagranie, w którym współpracująca z nimi modelka opowiada, że „nie chce żydostwa, nie chce LGBT”.
O autorze
1 min czytania 2021-07-19

Kubota, Kossie, Be In Top, Gosia Baczyńska, Sieradzky, i Le Prive – to między innymi te marki postanowiły zerwać współpracę z modelką, o której zrobiło się głośno z uwagi na wygłaszane przez nią poglądy. Bezpośrednim powodem był krótki filmik opublikowany na social mediach przez Konfederację – widzimy w nim wypowiadającą się Samuelę Górską, która tłumaczy, dlaczego popiera właśnie tę partię polityczną. Bohaterka nagrania podkreśliła, że odpowiada jej antysocjalistyczny program ugrupowania, a chwilę później odniosła się również do kwestii społecznych.

– Bo ja nie chcę też żydostwa, nie chcę LGBT, nie chcę wielu rzeczy, które obecnie są. Tylko Konfederacja, mam wrażenie, zapewnia taką normalność – mówi przed kamerami modelka.

Jej kontrowersyjne słowa odbiły się echem w sieci i szybko dotarły również do brandów, które współpracowały z modelką przy okazji kampanii reklamowych.

– Pozdrawiam jej agencję modelek oraz firmy, które z nią współpracują. Jeśli wiecie, jakie to firmy, piszcie na prv. Będę wiedziała, co omijać – skomentowała na Instagramie Karolina Korwin Piotrowska.

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Marki wywołane przez publicystów i internautów to m.in. Kubota, Kossie, Be In Top, Gosia Baczyńska, Sieradzky i Le Prive – wszystkie zareagowały natychmiast. Konsekwencją było odcięcie się od słów Górskiej i potwierdzenie zerwania współpracy z modelką.

Słuchaj podcastu NowyMarketing

Deklaracje pojawiły się na firmowych Instastories – jedna z marek, Le Prive, napisała, że nie wiedziała o poglądach bohaterki afery i że nie sądziła, że przed podjęciem współpracy z modelką, będzie musiała pytać ją o poglądy polityczne.

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Jak się okazuje, kontrowersyjne deklaracje mogą przyczynić się do nadszarpnięcia wizerunku marki, która w swojej komunikacji stawia na równouprawnienie i wsparcie dla wszelkiego rodzaju mniejszości.