Pozostałe części cyklu przeczytasz tu >
Zobacz również
O rozwiązaniu Nanovo i możliwościach, jakie ono oferuje, opowiada Dariusz Sobczak, członek zarządu Nanovo.
Co umożliwia Wasze rozwiązanie?
Nasze rozwiązania z obszaru digital marketing in-store stanowią odpowiedź na wyzwania codzienności. Projektujemy i wdrażamy do przestrzeni handlowo-usługowych cyfrowe kanały komunikacji, które wspierają procesy sprzedaży, budują wizerunek oraz są narzędziami, dzięki którymi klienci sieci mogą realizować potrzeby w formule self-service. Dziś kreacja i automatyzacja przekazów jest mocno osadzona w konkretnym miejscu i czasie oraz zdywersyfikowana ze względu na charakter odbiorców odwiedzających określone placówki czy instytucje.
#PolecajkiNM cz. 32: czego szukaliśmy w Google’u, Kryzysometr 2024/25, rynek dóbr luksusowych w Polsce
Dzięki naszym technologiom i usługom firmy z różnych sektorów definiują na nowo swoje oferty i transformują cyfrowo komunikację in-store. Dostarczamy im bowiem nie tylko nowoczesne narzędzia w postaci ekranów czy stanowisk self-service, ale i pokazujemy, jak skutecznie nimi zarządzać łącząc online i offline, a także reglamentując ilość papieru w obiegu. W ten sposób nadajemy cyfrowym formatom bardzo praktyczne i wielowymiarowe znaczenie.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Jaką macie przewagę nad konkurencją?
Nasza uwaga nie skupia się stricte na digital signage i produktowych wdrożeniach. Traktujemy je jedynie jako solidną bazę do kreowania różnorodnych doświadczeń konsumentów. Pomaga nam w tym podejście w którym w centrum uwagi jest użytkownik lub odbiorca. Korzystamy z narzędzi service design dzięki którym projektujemy cyfrowe usługi i rozwiązania. Naszą przewagą jest faktyczne rozumienie strategii marketingowych, funkcjonowania przestrzeni i umiejętność dopasowywania technologii, rozwiązań do potrzeb konkretnych firm.
Nadajemy stanowiskom biznesowego charakteru, jednocześnie udowadniając, że era analogowych formatów stopniowo przemija. Patrzymy na świat w sekwencji analog-digital-IOT. Pokazujemy jak skutecznie zastępować analogowe, papierowe formaty cyfrowymi narzędziami, które zdecydowanie silniej i szybciej oddziałują na percepcję klientów. Cyfrowe formaty to też automatyzacja dystrybucji treści, w której centrum są zaawansowane algorytmy i sortowania nie druk.
Przede wszystkim jednak patrzymy na retail holistycznie, analizując wyzwania, przed jakimi staje cała branża handlowo-usługowa. Takie podejście pozwala nam mądrze rozwijać technologie i usługi na miarę czasów, potrzeb klientów i końcowych użytkowników.
To z myślą o bezpiecznym funkcjonowaniu w czasach pandemii opracowaliśmy nowy typ stanowiska IoT, łączący w jednym urządzeniu funkcje cyfrowej komunikacji, dystrybucji środków do dezynfekcji i bezstykowy pomiar temperatury. Urządzenie Nanovo Care Station wspiera odpowiedzialne postawy i przetwarza w czasie rzeczywistym kluczowe dla zdrowia i bezpieczeństwa informacje. Przy tym wszystkim pokazuje, jak można wprowadzać środki ochronne, narzędzia kontrolne i komunikację jednocześnie dbając właśnie o doświadczenia użytkowników.
Kto odpowiada za stworzenie rozwiązania?
Za naszymi rozwiązaniami stoi zespół świetnych, utalentowanych ludzi o szerokich kompetencjach. Bliskie są nam kompetencje wzornictwa przemysłowego, inżynierii, UX, tworzenia contentu. Oprócz sprzętu dostarczamy oprogramowanie, które daleko wykracza poza aplikacje biznesowe.
Jesteśmy liderem w swojej branży – do tego nie dochodzi się w pojedynkę. W Nanovo tworzymy grupę ludzi, która koncentruje się na praktycznej roli cyfrowych nośników i rozumie znaczenie bezpośredniej oraz bardzo kontekstowej komunikacji, ale przede wszystkim upowszechnia digital marketing in-store i tworzy kompletne projekty i rozwiązania.
Co sprawiło najwięcej trudności w budowie Waszego rozwiązania?
Na nasze realizacje nie patrzymy przez pryzmat trudności. Ciągle poszukujemy nowych funkcjonalności, które pozwalają nie tylko automatyzować przekazy, ale także badać ich efektywność i które wynoszą naszą autorską technologię na światowy poziom. To oczywiście wiąże się z różnymi intelektualnymi napięciami, ale w konsekwencji daje nam ogromną satysfakcję.
Retail się zmienia, a czas pandemii jeszcze bardziej to unaocznił. Niemniej jednak to od nas zależy, jak do tej transformacji podejdziemy. Jak tylko ogłoszono lockdown, od razu rozpoczęliśmy pracę nad nowym urządzeniem – Nanovo Care Station, które pozwala bezpiecznie funkcjonować w nowych realiach. Dziś widzimy zainteresowanie, nie tylko ze strony sieci handlowych, ale także hoteli, służby zdrowia czy biur, a na swoim koncie mamy pierwsze wdrożenia / zamówienia.
Jakie są formy abonamentu z korzystania z usługi?
Pracujemy projektowo, ale z racji na charakter tych projektów nasze rozwiązania i technologia oraz jej utrzymanie funkcjonuje w sieciach naszych klientów przez 5-7 lat. To oczywiste, że każdy projekt ma swoją specyfikę ale widzimy pewną regułę, że kiedy klienci raz wkroczą z nami na ścieżkę digital in-store apetyt rośnie i rodzą się nowe potrzeby i pomysły.
Jakie są plany dalszego rozwoju?
Naszym celem jest projektowanie cyfrowych usług i cyfrowych kanałów komunikacji przeznaczonych do przestrzeni handlowo-usługowych. Jednym z kluczowych kierunków działań będzie dalszy rozwój technologii i usług w zakresie tworzenia automatycznych silników generowania treści cyfrowych, których nadrzędnym celem jest konwersja na sprzedaż. Podkreślić należy, że sprzęt i oprogramowanie są ważne, ale pozostają narzędziami. Pozwalają realizować cel nadrzędny, jakim jest świetna komunikacja. Dziś w Nanovo dużo uwagi poświęcamy projektowaniu kontekstowej komunikacji cyfrowej oraz dedykowanych do retail aplikacji in-store.
Równolegle zajmujemy się wdrożeniem Nanovo Care Station w różnego rodzaju placówkach. To projekt, który powstał w trosce o naszą wspólną przyszłość. Może znaleźć swoje miejsce zarówno w częściach sprzedażowych, jak i zapleczach, monitorując poziom bezpieczeństwa przebywających wewnątrz osób.
Jak oceniacie branżę martechową w Polsce?
Technologie marketingowe nabierają coraz większego znaczenia, a różnorakie podmioty nakierowują swoje działania na klientów, próbując analizować ich zachowania konsumenckie. To właśnie analiza danych i identyfikacja zwyczajów zakupowych stały się jednym z kluczowych aspektów martechu. Skuteczność tych metod nie jest jednak zazwyczaj wystarczająca. By mówić o sukcesie, warto przeprowadzać takie działania w czasie rzeczywistym, mogąc na bieżąco wyciągać wnioski o tym, które produkty rozchodzą się najlepiej i o jakich porach, a które zalegają na półkach. W ten sposób, dzięki automatyzacji, nowe technologie mogą faktycznie stać się strategicznym narzędziem wspierającym aktywnie sprzedaż.
Kolejnym aspektem jest rosnące znaczenie user experience. Systematycznie zmierzamy w kierunku spersonalizowanych akcji marketingowo-sprzedażowych, realizowanych na bazie szeregu kontekstów i danych mających wpływ na sprzedaż.
W obliczu zmian technologicznych i nawyków konsumenckich zmniejsza się także skuteczność marketingowa tradycyjnych formatów, a offline przenika się z online. To pokazuje, że potrzeba cyfrowej komunikacji, która wpisuje się w globalny nurt paperless.