Tego dowiemy się w połowie czerwca w Londynie podczas Polish Tech Day.
Rozmowy o polskiej branży fintech, panele dyskusyjne o sytuacji biznesowej w Europie i konkurs najbardziej innowacyjnych polskich start-upów – to najważniejsze wydarzenia zbliżającego się Polish Tech Day. Impreza uznawana jest za jedno z najważniejszych wydarzeń promujących polskie technologie za granicą. Jej głównym celem jest wzmocnienie stosunków między polskim i brytyjskim sektorem technologicznym. W imprezie biorą udział zarówno przedstawiciele biznesu ze światowych korporacji jak i dobrze rokujące start-upy szukające inwestorów. Trzecia edycja imprezy odbędzie się 16 czerwca w siedzibie Google w Londynie.
Zobacz również
W tym roku dwa tematy zdominują panele dyskusyjne. Jednym z nich będzie Brexit i jego wpływ na dalszą współpracę Wielkiej Brytanii i państw Unii Europejskiej. Jak podkreśla Jacek Ratajczak, organizator Polish Tech Day, zagadnień jakie poruszą tegoroczni paneliści, jest wiele: – Chcemy poszukać odpowiedzi na pytanie, jak po referendum z czerwca 2016 roku zmienią się realia zawodowe w regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Razem ze Związkiem Liderów Sektora Usług Biznesowych (ABSL) i brytyjskim Global Sourcing Association zastanowimy się, czy Brexit wywoła kolejną falę migracji w Europie i czy odbije się to na gospodarce – mówi organizator.
Drugą ważną kwestią będzie dyskusja o przyszłości brytyjskiego sektora finansowego. Hostem tego panelu jest firma intive, jeden z większych w Europie dostawców usług i rozwiązań technologicznych. Paneliści, w tym m.in. Krzysztof Janusz, dyrektor generalny intive w Polsce, spróbują przekonać słuchaczy, że polskie firmy z sektora fintech mają wiele do zaoferowania krajom z Unii Europejskiej.
– Polscy deweloperzy wspierają największe banki w tworzeniu nowoczesnych rozwiązań. Także w intive pracujemy nad udoskonaleniem codziennych płatności – mówi Krzysztof Janusz.
Movember/Wąsopad: jak marki zachęcają do profilaktyki męskich nowotworów [PRZEGLĄD]
Polska jest w czołówce państw otwartych na najnowsze technologie finansowe. Kiedy w krajach Starego Kontynentu wciąż popularne są czeki i płatność gotówką, nad Wisłą dominują płatności kartami bezstykowymi oraz z wykorzystaniem telefonów komórkowych.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Polska była drugim krajem w Europie i szóstym na świecie, w którym Google wprowadziło nowy system płatności AndroidPay. Zdecydowano się na ten krok widząc, jak bardzo zaawansowana jest Polska pod względem technologii finansowych. Aż 61% procent użytkowników smartfonów, korzysta z aplikacji, by zarządzać swoimi finansami. Średnia w krajach Unii Europejskiej to zaledwie 40% – tłumaczy Jacek Ratajczak.
Na scenie pojawi się też Wojciech Chmielewski z funduszu mAkcelerator, który przez najbliższe cztery lata zainwestuje ponad 200 milionów złotych w start-upy z branży fintech. Razem z Paulem Clarkiem z Tandem Bank, zastanowią się, jaką drogą będzie szła Wielka Brytania, która jest u progu wielkiej rewolucji w bankowości.
Nieodłączną częścią Polish Tech Day jest konkurs „Pitch to London”. Prezentują się w nim najlepsze polskie start-upy, wybrane spośród prestiżowych konkursów w Polsce m.in. z Wolves Summit, infoShare czy ABSL Start-Up Challenge. Podczas londyńskiej imprezy ich przedstawiciele mogą zaprezentować swoje pomysły przed międzynarodową publicznością i być może – zdobyć pierwsze kontrakty za granicą: – Na Polish Tech Day pojawią się znani inwestorzy wśród nich Ajay Chowdhury, dyrektor w BCG Digital Ventures. Wcześniej był to CEO Seatwave, największej europejskiej platformy do sprzedaży biletów on-line – mówi Jacek Ratajczak.
Udział w Polish Tech Day jest bezpłatny, ale ze względu na ograniczoną liczbę miejsc, konieczna jest wcześniejsza rejestracja. Więcej informacji dostępnych jest na stronie.