– Pomaganie innym to immanentna część OTO Film, coś co mamy zapisane w naszym DNA od samego początku. Szczęściem i sukcesem trzeba się dzielić z tymi, którzy tego potrzebują. Na rynkach Europy Zachodniej, czy w Stanach Zjednoczonych jest to coś zupełnie naturalnego, część kultury pracy. U nas było trochę inaczej, na szczęście coraz odważniej zaczynamy podążać za tymi wzorcami. Z dumą mogę powiedzieć, że OTO było po tej stronie od samego początku. Wspieramy inicjatywy, w które wierzymy. Dotykamy również tematów, również tych, które w Polsce nie są jeszcze mocno nagłaśniane, jak choćby rasizm. Nie czekamy, jesteśmy prekursorami – mówi Jacek Kulczycki, założyciel, CEO i executive producer OTO Film.
W Polsce i poza granicami kraju
OTO Film nie boi się podejmowania i wspierania inicjatyw dotyczących trudnych tematów, ani takich, o których w Polsce jeszcze nie mówi się często ani szeroko. Jako podmiot realizujący międzynarodowe projekty na polu zawodowym, oprócz akcji lokalnych, wspiera również te realziowane poza granicami naszego kraju.
Zobacz również
Jednym z ostatnich projektów, który w ostatnim czasie dofinansowało OTO Film, jest realizacja reżyserki Meeny Ayttey, „History on Repeat”. Jest to film poświęcony Jill Collen Jefferson, czarnoskórej prawniczce, i jej walce o pomoc dla ofiar współczesnych linczów, nieuzasadnionych zabójstw dokonywanych przez policję i innych przestępstw motywowanych nienawiścią. Widz może zobaczyć fikcyjny tydzień z życia Jill, która codziennie mierzy się z opresyjnym systemem, uprzedzeniami płciowymi i innymi problemami. „History on Repeat” została opublikowana w Stanach Zjednoczonych w kwietniu tego roku.
Klatka z filmu „History on Repeat” reż. Meena Ayttey
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
– Co roku w OTO Film wybieramy projekt odpowiedzialny społecznie, który pomagamy finansować i wspierać. Ostatnio współpracowaliśmy z Great Guns, aby zwrócić uwagę na przerażającą rzeczywistość współczesnych linczów i zabójstw czarnoskórych przez policję w USA. Jill Collen Jefferson (prawniczka) i Meena Ayittey (reżyserka filmu) to dwie niezwykłe czarnoskóre kobiety i obrończynie praw obywatelskich, których historiami mamy zaszczyt się podzielić – mówi Jacek Kulczycki.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
– Zwróciliśmy się do OTO Film z prośbą o pomoc. Bez wahania podjęli się tego wyzwania, oferując swoich najbardziej utalentowanych dźwiękowców i przygotowanie muzyki do filmu. Ich wkład pomógł nadać filmowi finalny kształt i sprawił, że udało się opowiedzieć tę niesamowitą historia, która żyje do dziś. Chciałbym podziękować Andre Troubetzkoi, Jackowi Kulczyckiemu, Annie Oldak, Annie Stadniczenko i Fryderykowi Hoang Done – dodaje Oliver Fuselier / MD & EP GGUSA.
Równie znaczącym projektem, który OTO Film wspierał od strony produkcyjnej, była kampania STOP Kobietobójstwu z 2020 roku, zrealizowana na potrzeby Centrum Praw Kobiet i nagrodzona złotem w Effie Europe Awards. W spocie zagrali Wiktoria Gorodeckaja, Marcin Czarnik, Maria Maj, Krzysztof Zarzecki i Andrzej Chyra, a wyreżyserowała go reżyserka teatralna, Monika Strzępka. W ramach współpracy z CPK, OTO Film wyprodukowało także spot „Równie dobrze”, kampanię społeczną promującą równość rodzicielską, w której wystąpił Hubert Urbański.
Talk show, fot.Dominika Jaruga
Innym palącym problemem społecznym, który OTO Film uznało za warty wsparcia, była samotność osób starszych. W 2022 roku OTO Film wyprodukowało spot „Cichy świadek”, część ogólnopolskiej kampanii Fundacji Biedronki (Jeronimo Martins Polska), która zwracała uwagę szerszej publiczności na problem samotności seniorów oraz znaczenie, jakie mają dla nich wspólne posiłki. Spot emitowany był w trzech wersjach długości, zarówno w stacjach telewizyjnych (TVP, TVN, Polsat), jak i kanałach online (platforma YouTube, Polsat Go, Player).
Buy my cancer i Herosi
OTO Film wielokrotnie angażowało się także w projekty wspierające pacjentów onkologicznych. Warto wspomnieć choćby o obsypanej nagrodami (tegoroczny brązowy lew w Cannes, KTR i międzynarodowa Clio Awards), kampanii z 2022 roku „Buy my cancer”. Projekt został wyprodukowany przez OTO Film a zrealizowany przy współpracy Narodowego Instytutu Onkologii im. Marii Skłodowskiej-Curie w Gliwicach, artysty Pawła Swanskiego, agencji kreatywnej Ogilvy na rzecz Onkofundacji Alivia i jej podopiecznych. Opiekę producencką nad realizacją materiałów wideo ze strony OTO Film objął Łukasz Tomasz Kołtunowicz.
Innowacyjny koncept kreatywny kampanii opierał się na wykorzystaniu obrazów prawdziwych komórek nowotworowych, przekształceniu ich w dzieła sztuki, a następnie wytworzeniu z nich NFT. Pozyskane z akcji środki zostały przeznaczone na leczenie osób, walczących z przedstawionymi na zdjęciach nowotworami. Ta (pierwsza) edycja skupiała się na rzadkich nowotworach krwi oraz bardzo kosztownej i nierefundowanej dla części pacjentów, terapii CAR-T cells.
W tym roku OTO Film wziął udział w przygotowaniu kampanii fundacji onkologicznej Herosi. Marka wraz agencją PUNCHLINE zrealizowała wideo promujące przekazywanie jednego procenta podatku na potrzeby Herosów. W spocie wystąpił siatkarz Andrzej Wrona.
– Fundacja Herosi od przeszło 14 lat wspiera dzieci i młodzież z chorobami nowotworowymi. By maksymalnie wykorzystać zebrane środki na pomoc dla pacjentów, nasze działania w dużej mierze opieramy na pracy wolontariuszy i działaniach pro bono zaprzyjaźnionych firm. Dumni jesteśmy i ogromnie wdzięczni, że OTO Film uwierzyło w Herosów i wsparło Fundację producencko współtworząc kampanię przekazania 1,5% podatku oraz zaangażowało się w kolejny projekt – mówi Małgorzata Dutkiewicz z Herosów.
Kultura kulturze
Na początku tego roku ruszyła kampania społeczna Teatru 6. piętro SMARTFON OFF. TEATR ON. OTO Film wsparło projekt od strony produkcyjnej. W akcji wzięli udział aktorzy sceny 6. piętro, m.in. Barbara Kurdej-Szatan, Joanna Liszowska, Rafał Królikowski, Michał Żebrowski, Mateusz Damięcki, Cezary Pazura i Cezary Żak. Akcja miała na celu zachęcenie widzów, żeby podczas oglądanie spektakli teatralnych skupili się w pełni na tym, co dzieje się na scenie, zamiast sięgać po telefon.
Klatka z kampanii Teatru 6. Piętro „SMARTFON OFF. TEATR ON”
Kampania powstała z troski zarówno o aktorów na scenie, jak i o widownię. Aby widz mógł w pełni czerpać przyjemność ze spektaklu, powinien na jego czas odłączyć się od świata zewnętrznego. Tylko takie podejście gwarantuje mu poczucie więzi i wspólnego przeżycia, która wytwarza się przez dialog Sceny i Widowni. OTO Film to zespół doskonale rozumiejący magię przeżycia i obrazu, która jest elementem wspólnym dla kina i teatru.
W ramach wsparcia akcji OTO Film wyprodukowało 11 spotów z udziałem aktorów Teatru 6. piętro.
OTO Film ma na swoim koncie także produkcję spotu „Łączą nas wartości” dla Muzeum Powstania Warszawskiego z okazji 75. rocznicy wybuchu powstania. Wideo wyreżyserował Tadeusz Śliwa, muzykę skomponował Krzesimir Dębski. OTO Film zaangażowało się w ten obszar tematyczny ponownie w 2022 roku, produkując teledysk „Syrena” dla fundacji „Nie zapomnij o mnie”.
Wartości
OTO Film jako wiodąca marka filmowo-producencka w Polsce ustala standardy w branży, również w zakresie działań CSR-owych. Studio konsekwentnie wspiera kolejne projekty społeczne i charytatywne od strony producenckiej i finansowej. Jako partner międzynarodowych, globalnych brandów nie ogranicza się do działań na terenie kraju. Jest to stały element filozofii funkcjonowania firmy zbudowanej przez Jacka Kulczyckiego.
Partnerem publikacji jest Madogz.