Polski i światowy biznes stał się fundamentalnym elementem systemu pomocy humanitarnej w czasie wojny w Ukrainie. Zbiórki rzeczowe, wsparcie materialne czy oddolne inicjatywy lokalnych społeczności to tylko część działań zrealizowanych w ramach wsparcia uchodźców i walczących. Chcąc poznać skalę pomocy, UN Global Compact Network Poland przygotowało ankietę skierowaną do wszystkich przedsiębiorstw działających w Polsce i w Ukrainie, które udzieliły wsparcia w jakimkolwiek zakresie. Jej wyniki zostaną zaprezentowane w raporcie przygotowywanym dla Sekretarza Generalnego ONZ.
Już od pierwszych dni wojny w Ukrainie UN Global Compact Network Poland (UN GCNP), czyli polskie biuro największej inicjatywy zrzeszającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju, rozpoczęło działania wspierające uchodźców z Ukrainy. Jednym z głównych zadań UN GCNP była mobilizacja sektora prywatnego do niesienia pomocy. Mając na uwadze przekazaną przez biznes skalę wsparcia, organizacja zachęca do podzielenia się tymi informacjami w specjalnie utworzonej do tego celu ankiecie.
Zobacz również
-
Piotr Szeleszczuk (Decathlon): Chcemy, żeby Work-Sport Balance było zapamiętane i zostało z nami na dłużej
-
#PrzeglądTygodnia [04.10-10.10.24]: jak marki wspierają ochronę zdrowia psychicznego w Polsce, alkotubki okiem prawników i marketerów, opinie nt. promocji „Fala tylko dla dorosłych”
-
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Chcąc pokazać wzorową postawę biznesu, UN GCNP przygotowuje raport „United Business for Ukraine”, którego idea została przedstawiona Prezydentowi RP Andrzejowi Dudzie podczas spotkania z Sandą Ojiambo, Zastępczynią Sekretarza Generalnego ONZ, CEO & executive director UN Global Compact w trakcie Forum Ekonomicznego w Davos.
Przygotowywany przez UN GCNP raport otwarcia ma zostać zaprezentowany podczas Zgromadzenia Ogólnego ONZ w Nowym Jorku we wrześniu bieżącego roku. Dokument skierowany do Sekretarza Generalnego i agend ONZ będzie ukazywał skalę i znaczenie pomocy polskiego i ukraińskiego biznesu.
Opracowanie będzie skupiało się głównie na formach wsparcia niesionych przez biznes z podziałem na kategorie: wielkość (mały, średni i duży biznes), branże, wkład finansowy, rzeczowy, obietnice wsparcia oraz odbiorcy pomocy (indywidualni, NGO, organizacje międzynarodowe, ONZ).
Pink October: jak marki zachęcają do badań profilaktycznych w kierunku raka piersi [PRZEGLĄD]
Jest to pierwsza tego typu publikacja ONZ, pokazująca znaczenie pomocy ze strony biznesu w obliczu konfliktu. Tym samym raport stanie się doskonałą bazą wiedzy w przypadku kolejnych sytuacji kryzysowych dla całego świata.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport “United Business for Ukraine” będzie oficjalnym dokumentem ONZ opracowanym w ramach partnerstwa z: Connecting Business Initiative (CBI) prowadzonej przez United Nations Development Programme (UNDP) i UN OCHA, United Nations Global Compact, UN Global Compact Network Poland oraz UN Global Compact Network Ukraine. Dostępny będzie w językach: polskim, angielskim i ukraińskim.
Zachęcamy do udziału w raporcie wszystkie firmy i przedsiębiorstwa, które okazały nawet najmniejszą pomoc. Wspólnie pokażmy, jak potrafi się zjednoczyć biznes!
Ankieta dostępna jest na tej stronie.