Polski i światowy biznes stał się fundamentalnym elementem systemu pomocy humanitarnej w czasie wojny w Ukrainie. Zbiórki rzeczowe, wsparcie materialne czy oddolne inicjatywy lokalnych społeczności to tylko część działań zrealizowanych w ramach wsparcia uchodźców i walczących. Chcąc poznać skalę pomocy, UN Global Compact Network Poland przygotowało ankietę skierowaną do wszystkich przedsiębiorstw działających w Polsce i w Ukrainie, które udzieliły wsparcia w jakimkolwiek zakresie. Jej wyniki zostaną zaprezentowane w raporcie przygotowywanym dla Sekretarza Generalnego ONZ.
Już od pierwszych dni wojny w Ukrainie UN Global Compact Network Poland (UN GCNP), czyli polskie biuro największej inicjatywy zrzeszającej biznes działający na rzecz zrównoważonego rozwoju, rozpoczęło działania wspierające uchodźców z Ukrainy. Jednym z głównych zadań UN GCNP była mobilizacja sektora prywatnego do niesienia pomocy. Mając na uwadze przekazaną przez biznes skalę wsparcia, organizacja zachęca do podzielenia się tymi informacjami w specjalnie utworzonej do tego celu ankiecie.
Zobacz również
Chcąc pokazać wzorową postawę biznesu, UN GCNP przygotowuje raport „United Business for Ukraine”, którego idea została przedstawiona Prezydentowi RP Andrzejowi Dudzie podczas spotkania z Sandą Ojiambo, Zastępczynią Sekretarza Generalnego ONZ, CEO & executive director UN Global Compact w trakcie Forum Ekonomicznego w Davos.
Przygotowywany przez UN GCNP raport otwarcia ma zostać zaprezentowany podczas Zgromadzenia Ogólnego ONZ w Nowym Jorku we wrześniu bieżącego roku. Dokument skierowany do Sekretarza Generalnego i agend ONZ będzie ukazywał skalę i znaczenie pomocy polskiego i ukraińskiego biznesu.
Opracowanie będzie skupiało się głównie na formach wsparcia niesionych przez biznes z podziałem na kategorie: wielkość (mały, średni i duży biznes), branże, wkład finansowy, rzeczowy, obietnice wsparcia oraz odbiorcy pomocy (indywidualni, NGO, organizacje międzynarodowe, ONZ).
#PrzeglądTygodnia [05.11-12.11.24]: kampanie z okazji Movember, suszonki miesiąca, mindfulness w reklamach
Jest to pierwsza tego typu publikacja ONZ, pokazująca znaczenie pomocy ze strony biznesu w obliczu konfliktu. Tym samym raport stanie się doskonałą bazą wiedzy w przypadku kolejnych sytuacji kryzysowych dla całego świata.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Raport “United Business for Ukraine” będzie oficjalnym dokumentem ONZ opracowanym w ramach partnerstwa z: Connecting Business Initiative (CBI) prowadzonej przez United Nations Development Programme (UNDP) i UN OCHA, United Nations Global Compact, UN Global Compact Network Poland oraz UN Global Compact Network Ukraine. Dostępny będzie w językach: polskim, angielskim i ukraińskim.
Zachęcamy do udziału w raporcie wszystkie firmy i przedsiębiorstwa, które okazały nawet najmniejszą pomoc. Wspólnie pokażmy, jak potrafi się zjednoczyć biznes!
Ankieta dostępna jest na tej stronie.