Pomocna Torba łączy ideę pomagania pacjentom hospicjum z trendem zero waste

Fundacja Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa ruszyła z projektem pod nazwą POMOCNA TORBA. W ramach akcji zachęca sklepy do sprzedaży papierowych toreb – cegiełek na bieżące zakupy klientów. Działania te mają na celu wsparcie pacjentów ursynowskiego hospicjum i troskę o środowisko.
O autorze
1 min czytania 2021-04-20

POMOCNA TORBA to nie pierwsza inicjatywa zaangażowania FHO na rzecz ochrony środowiska. Od kilku lat Fundacja realizuje projekt związany z dbaniem o bioróżnorodność, prowadząc ogród terapeutyczny oraz pasiekę z pszczołami na swoim terenie. Tym razem organizacja postanowiła zmierzyć się z problemem wszechogarniającego plastiku.

Mniej plastiku

Chyba nie ma osoby, która nie wiedziałaby o szkodliwości używania plastikowych opakowań i ich destrukcyjnym wpływie na środowisko. W związku z tym coraz więcej sklepów, firm i punktów usługowych rezygnuje z pakowania zakupów w plastikowe torby na rzecz tych papierowych. Fundacja włącza się w ten nurt, proponując POMOCNĄ TORBĘ, która finalnie zrealizuje dwa cele: ekologiczny oraz społeczny, czyli wsparcia pacjentów hospicjum.

Na czym polega akcja

LinkedIn logo
Na LinkedInie obserwuje nas ponad 100 tys. osób. Jesteś tam z nami?
Obserwuj

Fundacja oferuje sklepom i punktom usługowym papierowe torby – cegiełki opatrzone logo akcji i FHO. Torba-cegiełka jest przekazywana klientom w zamian za datek na rzecz Fundacji. Dochód z ich sprzedaży będzie przeznaczony na wsparcie pacjentów hospicjum. Minimalna kwota cegiełki wynosi 2 zł.

Pomóc może każdy, biorąc udział w akcji! Jednak, żeby to było możliwe niezbędne jest zaangażowanie samych podmiotów oferujących zakupy. Dlatego Fundacja chce dotrzeć z POMOCNĄ TORBĄ do właścicieli oraz klientów różnych punktów handlowych i usługowych od warzywniaka po sklepy odzieżowe czy specjalistyczne. 

Słuchaj podcastu NowyMarketing

– Nasza POMOCNA TORBA jest doskonałym pomysłem na działania CSR-owe. Zależy nam na stworzeniu stałej sieci odbiorców, którzy staną się naszymi Ambasadorami, zaangażowanymi w ratowanie planety i pomaganie ludziom – tłumaczy Dorota Jasińska, prezes Fundacji Hospicjum Onkologiczne św. Krzysztofa. 

NowyMarketing logo
Mamy newsletter, który rozwija marketing w Polsce. A Ty czytasz?
Rozwijaj się

Są z nami

Dotychczas do akcji POMOCNA TORBA dołączyli m.in. cukiernia „Ciasteczkooo”, sklep z artykułami dla zwierząt „Zookarmy”, winiarnia „Wino i Jazz”, sklep ze spożywczymi artykułami śródziemnomorskimi „Parma Negozio”, sklep z artykułami małego AGD w Łowiczu sieci Banquet Polska, firma transportowa MAT LOGISTIC Sp. z o.o. oraz Centrum Ogrodnicze Ogrody Zofii.

– Cieszymy się, że takim drobnym gestem możemy wesprzeć funkcjonowanie hospicjum. Doceniamy codzienną szczególną troskę o drugiego człowieka w tym miejscu, a jeśli możemy to jeszcze połączyć z troską o środowisko, to wystarczający powód, by się włączyć w akcję – mówi pan Tomasz Blados z Wino i Jazz.

Jak pomóc

Fundacja zaprasza do współpracy wszystkich zainteresowanych akcją POMOCNA TORBA w swoich placówkach czy sieciach, jak również osoby, które mogą pomóc w rozwijaniu projektu z kolejnymi podmiotami. Więcej o akcji można znaleźć pod linkiem: fho.org.pl/pomocnatorba.