– Sukces zawdzięczamy kilku czynnikom. Naszą silną stroną wciąż są niskie ceny, ale tak wysoki obrót zapewniły nam także tegoroczne decyzje biznesowe: znaczne rozszerzenie oferty produktowej, rozwinięcie sieci punktów naziemnego odbioru i przede wszystkim – inwestycje w niezawodność dostaw i najwyższą jakości obsługi – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
Skala największych naziemnych sieci w połączeniu z elastycznością internetu
2012 rok był dla NEO24.PL podwójnie przełomowy. Przekroczenie 300 milionów zł obrotu to wynik historyczny nie tylko dla samego sklepu, ale dla całej branży. Po raz pierwszy w Polsce sklep opierający się wyłącznie na sprzedaży internetowej osiągnął taki wynik, deklasując konkurencję w branży RTV AGD, ale też e-księgarnie, sieci ubraniowe czy drogerie. Tak wysoki wynik lidera potwierdza rozwój całej branży zakupów internetowych. W 2012 roku NEO24.PL odnotował także drugi spektakularny sukces – przekroczenie magicznej liczby 1 000 000 zrealizowanych zamówień.
Zobacz również
– Oba wyniki są dla nas źródłem ogromnej satysfakcji. W ciągu 6 lat udało nam nie tylko zbudować silną pozycję biznesową, ale także wpłynąć na rozwój rynku e-commerce w Polsce. Za 300 milionami obrotu i ponad milionem zrealizowanych zamówień kryje się potężna maszyna biznesowa, a zakupy w sieci stały się dla Polaków oczywistym wyborem, równie naturalnym jak zakupy w zwykłym sklepie. Jednocześnie – co jest dla nas szczególnym powodem do dumy – udało nam się zachować to, co najcenniejsze w biznesie internetowym: większą niż w tradycyjnym handlu elastyczność, dostępność, otwartość na innowacje i w końcu – niższe ceny – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
Do kluczowych ruchów biznesowych NEO24.PL, które zadecydowały o sukcesie w 2012 roku, należały:
- Dynamiczne rozszerzanie asortymentu produktów i wprowadzenie nowych kategorii
- Utrzymanie konkurencyjnej polityki cenowej
- Koncentracja na najwyższej jakości obsługi, która zapewnia sklepowi ugruntowaną opinię wśród internautów, a co za tym idzie – kluczową w sieci wiarygodność
- Wprowadzenie nowych usług dodatkowych
- Rozbudowanie sieci naziemnych Punktów Wydań Osobistych (NEO24.PL ma ich dziś 20)
W 2013 roku kontynuacja strategii
W 2013 roku NEO24.PL postawi na kontynuację strategii, która pozwoli na dalsze powiększanie skali działania, przy jednoczesnym utrzymaniu jakości procesów. Sklep zapowiada przede wszystkim dalsze inwestycje w rozszerzanie portfolio produktów.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
– W najbliższych miesiącach liczba indeksów przekroczy 100 tysięcy – wprowadzimy zarówno kolejne nowe marki, jak i całe nowe kategorie produktowe. Dużym sukcesem okazało się rozbudowanie przed Świętami jednej z najszerszych na rynku ofert zabawek, z ponad 8000 tysiącami modeli, a także włączenie do oferty RTV AGD linii marek z najwyższej półki – jak SMEG, Onkyo, Jamo, Denon czy Faber. Będziemy kontynuować ten projekt, w najbliższym czasie rozbudujemy między innymi kategorie narzędzi, ale także zupełnie nowe pozycje. To odpowiedź na bardzo wyraźną na rynku konsolidację – klienci, przyzwyczajeni do sklepu, któremu ufają, chętnie korzystają z opcji załatwienia w jednym miejscu większych zakupów – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Źródłem stałych wzrostów będzie też na pewno dynamiczny rozwój segmentu IT w ofercie NEO24.PL – sklep prognozuje, że nadal będzie poszerzał swój udział w rynku sprzedaży komputerów, notebooków, a przede wszystkim tabletów, które w 2013 roku – podobnie jak w roku ubiegłym – będą zapewne rynkowym hitem.
Do najpopularniejszych kategorii sprzętu, chętnie kupowanych w NEO24.PL, należeć będą nadal bez wątpienia telewizory i inne droższe sprzęty RTV oraz tzw. duże AGD (chłodziarki, zmywarki, piekarniki, pralki etc.), w tym sprzęt do zabudowy. – Szacujemy, że co trzeci telewizor czy np. piekarnik sprzedawany w internecie, to sprzęt zamawiany w NEO24.PL– komentuje Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
Powody tego sukcesu są proste. Po pierwsze – na droższych sprzętach najmocniej odczuwalna jest różnica w cenie pomiędzy e-sklepem a zwykłym marketem. Przy zakupie największych telewizorów oszczędności mogą sięgać nawet ok. 1,5 tysiąca złotych. Klient wyposażający np. całą kuchnię, przy zakupie kilku dużych sprzętów może zaoszczędzić nawet 3 tysiące złotych. Po drugie – w przypadku najnowszych i najpopularniejszych modeli, ale także modeli limitowanych czy niestandardowych, e-sklep często jako jedyny jest w stanie szybko i kompleksowo zrealizować zamówienie. Podczas gdy w tradycyjnym markecie nie opłaca się pełna ekspozycja towarów z wyższej półki, w modelu sprzedaży internetowej istnieje możliwość sprowadzenia go z dowolnego magazynu. Jednocześnie, duży sklep internetowy może zaoferować „półkę” o niekończącej się pojemności, np. w NEO24.PL dostępnych jest aktualnie niemal 500 modeli chłodziarek – to bardzo duża przewaga nad tradycyjnymi marketami, które ogranicza powierzchnia magazynowa przypisana do danej lokalizacji.
Komentarz do planów rozwoju konkurencji w e-handlu
– Dziś, by odnieść poważny sukces w e-handlu, trzeba w 100% skoncentrować się na budowie sprawnego modelu biznesowego podporządkowanego wymogom sieci. Nie da się tego zrobić „przy okazji”. Konsument w sieci ma zupełnie inne wymagania – trzeba je doskonale znać i sprawnie spełniać. Dla podmiotów takich jak NEO24.PL, projekty startujące z internetową sprzedażą jako usługą dodaną do tradycyjnego handlu w marketach, jeszcze bardzo długo nie będą stanowić konkurencji – mówi Sabina Krupa, Wiceprezes NEO24.PL.
Każdy nowy podmiot na rynku internetowym ma przed sobą skomplikowaną drogę. Minęły czasy, gdy o sukcesie w e-handlu decydowała wyłącznie niska cena. Klienci oczekują dziś przede wszystkim wygody, bezpieczeństwa i bardzo wysokiej jakości obsługi. Klient powinien mieć możliwość wybrania spośród bardzo szerokiej oferty dostępnych od ręki produktów, licznych opcji płatności, dostawy etc. Istotny jest szeroki wybór opcji płatności oraz dostawy (odbiór osobisty/ kurier/ paczkomaty). Konsument nie chce też czekać – dlatego kluczowa jest perfekcyjna organizacja logistyczna, szybka dostępność towarów – także w okresach dużego natężenia, jak Święta. Zbudowanie systemu, który spełni wszystkie te wymagania, to przedsięwzięcie logistyczne na lata, wymaga doświadczenia i sprawdzonych mechanizmów. Jeżeli chodzi o politykę cenową – na dłuższą metę, podmiot opierający swój biznes na sieci wielkopowierzchniowych marketów, nie będzie w stanie konkurować cenowo ze sklepami stricte internetowymi, które dzięki znacznie niższym kosztom funkcjonowania będą mogły zaoferować Klientom niższe ceny.