Wykorzystując nasze wieloletnie doświadczenie, chcemy stworzyć innowacyjne narzędzie wpisujące się w koncepcję zapowiadanego głośno w ostatnim czasie „Metaverse”, czyli trójwymiarowej przestrzeni zacierającej granice między światem wirtualnym a realnym. Nasz produkt będzie wieloplatformowy i znacznie ułatwi tworzenie i wdrażanie rozwiązań wieloosobowych w projektach VR – mówi Adrian Łapczyński, prezes EpicVR.
Zobacz również
EpicVR to doświadczony producent oprogramowania na rynku wirtualnej rzeczywistości. Na koncie firmy są projekty zrealizowane w wirtualnej rzeczywistości dla tak uznanych firm, jak Procter&Gamble, FedEx, PGE, Mitsubishi Motors czy Arcelor Mittal. Spółka zajmuje się także tworzeniem rozwiązań szkoleniowych oraz wspierających sprzedaż i marketing. Obecnie pracuje nad narzędziem przeznaczonym dla użytkowników „Metaverse”. Jego prototyp powstanie w ciągu 2 lat.
Dzięki naszemu otwartemu rozwiązaniu wszelkie aktywności, które jesteśmy w stanie wykonywać w świecie Virtual Reality, nie będą miały żadnych barier dla użytkowników. Narzędzie będzie można wykorzystywać zarówno w celach rozrywkowych – grając w wieloosobowe gry VR, ale też edukacyjnych czy biznesowych biorąc udział w szkoleniach, eventach czy spotkaniach w przestrzeni wirtualnej – dodaje Adrian Łapczyński.
Niezależnie od działalności software house w segmencie VR, EpicVR tworzy również gry na platformy Oculus Quest i Steam VR. Od chwili pojawienia się Grupy PlayWay w strukturze udziałowców EpicVR, spółka we współpracy z giełdowym Live Motion Games pracuje nad adaptacją w VR gry „Builder Simulator”.
#NMPoleca: Jak piękny design zwiększa konwersję w e-commerce? Tips & Tricks od IdoSell
W pierwszej kolejności zaprezentujemy trailer gry i zamierzamy budować dalszą społeczność wokół niej na platformie Steam. Zarys tytułu oraz wysoka wishlista Builder Simulator stwarza również duży potencjał do odniesienia sukcesu w sferze VR – nadmienia Adrian Łapczyński.
Słuchaj podcastu NowyMarketing
Kolejną grą, jaką zamierza stworzyć zespół EpicVR, jest „Reptile Park VR”. Gra ma być survivalową produkcją utrzymaną w realiach współczesności z uwzględnieniem elementów sci-fi.
EpicVR stale rozwija swoje kompetencje w obszarze szkoleniowym. Wyspecjalizowani eksperci firmy dostarczają zaawansowane rozwiązania m.in. dla branży lotniczej, motoryzacyjnej i medycznej.
Jak wynika z najnowszych raportów, rynek rozszerzonej i wirtualnej rzeczywistości VR / AR ma przed sobą olbrzymi potencjał, zwłaszcza po zmianach nazwy Facebook na Meta. Według TechNavio w 2021 r. jego wartość wzrosła o jedną czwartą. Szacunki pokazują, że do 2025 r. rynek VR będzie rósł średnio w tempie 46 proc. rocznie. EpicVR w dalszym ciągu zamierza dołączyć do spółek notowanych na rynku giełdowym NewConnect.